Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oppsett av Futaba GY401 på en MC22

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Oppsett av Futaba GY401 på en MC22

    Er det noen der ute i den store verden som kan fortelle meg hvordan en setter opp en Futaba GY401 på en MC22?
    Helst med teskje-prinsippet..

    I brukermanualen til gyroen er det selvsagt referert til en Futaba sender.. og ettersom radioen min har tysk software er jeg litt på gyngende grunn.

    Hjelp mottas med takk.
    Mvh.
    Øyvind Iversen

  • #2
    Tysk er noe herk men du kan gjøre som følger:

    I menyen "Phaseneinstellung" setter du opp antall flymodes du ønsker. I menyen "Pasenzuweisung" navsetter du flymodusene samt programerer de mot den bryter du ønsker. Deretter går du til menyen "Gebereinstellungen" for å justere gyroen i de forskjellig modes + head lock eller ikke. Gyro kanalen skal komme opp automatisk.

    Stå på så får du det til.

    Comment


    • #3
      Takker for tipset.., hadde no klokka bare blitt 15:00 sånn at jeg kan komme med hjem for å prøve.
      Mvh.
      Øyvind Iversen

      Comment


      • #4
        Hmmmm.., får ikke den derre j!"#€%&/ gyroen til å armere..
        Har justert gain fra -125% til +125% samt det meste som er mulig å justere på senderen for å prøve å få gyroen til å aktiviseres men ikke f.. om den vil.
        Har prøvd å reversere gain kanalen uten resultat.

        Alle sier jo at 401'n er plug'n play men ikke i mitt tilfelle, gyroen blinker rødt og reagerer ikke på noen ting.

        Forslag?
        Mvh.
        Øyvind Iversen

        Comment


        • #5
          Originally posted by Knugen
          Hmmmm.., får ikke den derre j!"#€%&/ gyroen til å armere..
          Har justert gain fra -125% til +125% samt det meste som er mulig å justere på senderen for å prøve å få gyroen til å aktiviseres men ikke f.. om den vil.
          Har prøvd å reversere gain kanalen uten resultat.

          Alle sier jo at 401'n er plug'n play men ikke i mitt tilfelle, gyroen blinker rødt og reagerer ikke på noen ting.

          Forslag?
          Denne tråden er litt gammel men du kan finne video på oppsett av gy401, riktig nok for t-rex, men fremgangsmåten skal være den samme uansett heli.
          Du finner videoen her: http://video.helifreak.com/?subpath=...gyro_setup.wmv
          ( ) T-Rex 450 SE
          (X) T-Rex 450X v2
          (X) Nexus 30
          (X) E-Sky Honeybee FP

          Comment


          • #6
            om den ikke armerer er det enten noe galt med den, eller så justerer du rett og slett på feil sted.
            Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
            www.airheads.no

            Comment

            Working...
            X