Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nor-mode på Hitec Optic 6

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nor-mode på Hitec Optic 6

    Er det noen som har et realt tips til hvordan jeg skal sette pitch-kurven på denne fjernkontrollen for å få heliet til å hovre bedre?

    Slik er oppsettet i dag:
    30 - Inh - 65 - inh - 100

    Jeg syns den er veldig vanskelig å få til å hovre skikkelig. Har en tendens til å få jojo-effekt.
    -=-Trondheim Mfk-=-
    * Raptor 50 Titan (SE)
    * T-Rex 450SE
    * E-Sky CP2 (Solgt)
    * Vortex
    * E-Starter
    * Slow Stick
    * Spektrum DX7

    No helicopters were harmed in the creation of this post

  • #2
    Originally posted by Jon-Arne
    Hvor har du stikka når helikopteret hovrer ?
    Hvis helikopteret ditt hovrer når du har stikka i midten kan du gjøre det lettvindt ved å aktivere punkt 2 og punkt 4, og så legge inn verdier der for å flate kurven på midten. Feks 55 % på punkt 2 og 75 % på punkt 4.
    Det er jo litt smak og behag, men siden jeg flyr 3D liker jeg å ha 0 grader pitch når stikka er i senter, og med servohjul og alle miksearmer i 90 grader i forhold til hverandre, og ca -10 til +10 grader pitch. Da bruker du hele pitch kurven, dvs fra 0 på bunn til 100 på topp, og setter endepunktene likt i begge ender, nær 100 %. Da får du brukt oppløsningen i pitch servoen, og får en jevn og fin gange på hele pitch registeret.
    Takk for raskt svar. Jeg har stikka ca i senter når jeg hovrer. Skal prøve å endre på dette for å se hvordan det blir Jeg har ca -6 -- 11 grader vandring på stikka
    -=-Trondheim Mfk-=-
    * Raptor 50 Titan (SE)
    * T-Rex 450SE
    * E-Sky CP2 (Solgt)
    * Vortex
    * E-Starter
    * Slow Stick
    * Spektrum DX7

    No helicopters were harmed in the creation of this post

    Comment


    • #3
      Det ble litt bedre, men fortsatt er den fryktelig ømfintlig på stikka. Jeg hovrer når jeg har ca 3/4 stikke.

      Edit: La inn kurven i Excel for å få en litt bedre oversikt. Det var slettes ikke det dummeste jeg kunne ha gjort Nå skjønner jeg hvorfor det er lettere med en fjernkontroll som viser kurven. Som vist i vedlegg har jeg satt pkt.4 til 70%. Da ble kurven litt flatere på midten. Skal ut å prøve snart
      Attached Files
      Last edited by strutings; 21-11-06, 11:43.
      -=-Trondheim Mfk-=-
      * Raptor 50 Titan (SE)
      * T-Rex 450SE
      * E-Sky CP2 (Solgt)
      * Vortex
      * E-Starter
      * Slow Stick
      * Spektrum DX7

      No helicopters were harmed in the creation of this post

      Comment

      Working...
      X