Announcement

Collapse
No announcement yet.

pitch/throttle curve Raptor/eclipse 7

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • pitch/throttle curve Raptor/eclipse 7

    Jeg skal sette opp min Raptor 50 med min nye Eclipse 7. Kjøpte raptor`n programert med en annen sender som har takka for seg, så nå må jeg begynne å tenke selv...!!

    Er det noen som har noen kjappe tips, og tips om throttle curve og pitch curve...? Det hadde vært VELDIG fint !!!

    Jeg er på treningsstadiet, med hovring og enkle svinger etc...

  • #2
    kan jo alltis gi deg mine kurver.. er vell noen som kommer til å protestere men.. er ganske fersk i faget jeg og.. så .. du får prøve de.. så får du se hvordan de funker.. kjører med os hyper motoren..

    Pitch
    1=0%
    2=30%
    3=50%
    4=70%
    5=100%


    Throttle
    1=0%
    2=30%
    3=30%
    4=30%
    5=100% (kan sikkert sette den på 70% eller noe..)

    Kjører med flt bryter. så jeg bruker kun de kurvene når jeg letter/lander.

    Lykke til
    ~Futaba 10C~


    ~T-Rex 500 v-bar~
    ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

    ~Min Cnc byggetråd #1~
    ~Min Cnc byggetråd #2~
    ~Min Cnc byggetråd #3~


    ~Trondheim Modellflyklubb~

    Comment


    • #3
      Sett pitchkurver slik du foretrekker å ha det, enten med ca. 5grader pitch med stikka i senter eller med 0 grader pitch i senter.
      Deretter setter du throttel slik ca. jevnt fordelt, f.eks som i eksempelet over.
      Så er det rett og slett å bare gi litt gass og se hva som skjer.

      Om du velger alternativet med å ha 5 grader pitch med stikka i senter så skal den da lette med stikka i senter. Tar den av før setter du throttel litt ned på det 3. punktet i senderen, dersom den ikke tar av setter du den litt høyere.
      Merk: Turtallet du da har gir ikke ekstremt kjapp respons men fungerer fint å hovre med å slik. Skal du ha mer respons må du litt opp på throttelsettinga.

      Når du prøver å dra på litt mer passerer du jo punkt 4 og 5 i throttelkurve menyen. Dersom den er litt tam kan du justere opp disse punktene. Dersom rpm øker mye når du gjør dette kan du sette verdiene litt lavere.

      Stikkordene er linjær/tilnærmet linjær pitchkurve og finjustering av throttelkurve.

      Nå må dere som har drevet med dette ei stund gjerne kappe hodet av meg men dette er nå slik jeg har gjort det og det fungerer så langt
      Espen Melby

      :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

      Comment


      • #4
        .... og husk.... 0 til 100% KAN gi en veeeeeeeeldig spennende overraskelse...

        Noen Eclipse radioer tolker 100% som 00%... trenger jeg å si hva som skjer?

        Jeg anbefaler alle å sette opp 0 til 99%.
        Anders Hauge

        www.hang.no - Norges nye HANG-side!

        www.JetsOfBergen.no
        rc.andersh.com

        Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
        Byggeblog FPV SailCam Easyglider
        Byggeblog for Eurosporten
        Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

        There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

        Comment


        • #5
          Originally posted by andersh
          .... og husk.... 0 til 100% KAN gi en veeeeeeeeldig spennende overraskelse...

          Noen Eclipse radioer tolker 100% som 00%... trenger jeg å si hva som skjer?

          Jeg anbefaler alle å sette opp 0 til 99%.
          Var ikke dette den gamle modellen?
          Jeg har ikke merket noe på min.

          Det er jo uansett ikke noe problem å sjekke det på bakken før du starter motoren.
          Espen Melby

          :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

          Comment


          • #6
            Jo, jeg har hørt at det gjelder de "gamle" modellene, men det er ikke så lenge siden sist jeg hørte om en som fikk en slik. Jeg bare nevner det for alle som ber om hjelp til å sette opp Eclipse 7. Det er bedre å være føre var... Og jeg vet ikke helt hvorfor, men jeg fikk ikke dette problemet frem når jeg satte opp kurvene. Målte jo pitch på bladene med fult utslag begge veier og greier.

            Men det skjedde meg I LUFTEN! Tror du jeg ble overraska når modellen gikk i100 mot bakken, i stedet for oppover som jeg ville? Redda modellen med en hårsbredd. Tror kanskje man nesten må presse stikken litt oppover for å få den helt i 100%.

            Men men... Sjekk godt på bakken, så går det nok bra..
            Anders Hauge

            www.hang.no - Norges nye HANG-side!

            www.JetsOfBergen.no
            rc.andersh.com

            Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
            Byggeblog FPV SailCam Easyglider
            Byggeblog for Eurosporten
            Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

            There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

            Comment


            • #7
              Originally posted by andersh
              Jo, jeg har hørt at det gjelder de "gamle" modellene, men det er ikke så lenge siden sist jeg hørte om en som fikk en slik. Jeg bare nevner det for alle som ber om hjelp til å sette opp Eclipse 7. Det er bedre å være føre var... Og jeg vet ikke helt hvorfor, men jeg fikk ikke dette problemet frem når jeg satte opp kurvene. Målte jo pitch på bladene med fult utslag begge veier og greier.

              Men det skjedde meg I LUFTEN! Tror du jeg ble overraska når modellen gikk i100 mot bakken, i stedet for oppover som jeg ville? Redda modellen med en hårsbredd. Tror kanskje man nesten må presse stikken litt oppover for å få den helt i 100%.

              Men men... Sjekk godt på bakken, så går det nok bra..
              Bra du sier i fra
              Espen Melby

              :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

              Comment


              • #8
                Det er jo sant det som esmel sier.. du setter de opp slik du vil ha de.. men bare ikk gjøre den feilen som jeg gjorde en dag.. jeg satte throttle kurvene på 0-30-50-60-100 så satte jeg pitch på 0-35-40-45-100 Hvorfor vet jeg ikke.. tenkte sikkert feil.. men det ble jo helt sinsykt vanskelig å lande.. så bare bruk hele spektret med pitch.. og likt turtall i begynnelsen så blir det fint.. Throttle = 0-25-50-75-100 Pitch = 0-25-50-75-100 er egentlig ganske fint å fly med.. så kan du justere etterhvert som du begynner og bli kjent med stikken..
                ~Futaba 10C~


                ~T-Rex 500 v-bar~
                ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

                ~Min Cnc byggetråd #1~
                ~Min Cnc byggetråd #2~
                ~Min Cnc byggetråd #3~


                ~Trondheim Modellflyklubb~

                Comment

                Working...
                X