Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hughes 500E NY Police / T-Rex 600 Nitro Standard

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hughes 500E NY Police / T-Rex 600 Nitro Standard

    Hallo alle helikopterskala venner!

    Da er denne vinterens og mitt første skalahelikopterprosjekt ferdig! Jeg valgte kanskje en lett byggevariant i og med at Align sin 500E skalakropp stort sett kommer helt ferdig, men uansett spennende å se resultatet til slutt.

    Fikk god hjelp av en pilotkollega til å få dette til - alltid greit å være to på en slik jobb. Med diverse justeringer og prøving og feiling, brukte vi vel et par - tre kvelder for å få det helt klart. Min kollega bygget også sin T-Rex 600 om til skala parallelt med min, og han valgte den militære utgaven som også ble veldig bra!

    Vi bestemte oss på forhånd å montere lysanlegg på maskinene, siden lys på oversiden, under og på halen var klartgjort. I tillegg har vi montert navigasjonslys helt foran i skid'ene - dette kommer ikke så godt frem på bildene, men grønt lys på høyre og rødt på venstre er montert. Det var i grunnen bare å finne det rette lyssettet og her fikk vi hjelp av en tredje kollega som fant dette på Ebay i UK. Dette fungerte utmerket og lys utgjør en stor forskjell og blir prikken over i'en på et slikt prosjekt. Det er liksom de små detaljene som utgjør den totale helheten - og ikke minst et naturlig blikkfang på stripa!

    Vi kribler begge i fingrene etter å få disse i lufta, men både værforhold og temperatur har gjort sitt til at de fortsatt står på bakken. Kommer tilbake med flere bilder når vi er "in action".

    Må skryte veldig av både kvalitet og finish på Align sine skalakropper - her passer alt perfekt og prisen er heller ikke avskrekkende. Noen få tilpasninger her og der, men ellers passer dette rimelig bra. Har plassert min T-Rex 250 ved siden av for å synliggjøre størrelsen på NY Police 500E.

    Gi gjerne noen kommentarer eller still spørsmål om prosjektet om det er noe dere lurer på!

    Nå er vi klare for sommerens helikopterskalatreff på Østlandet!

    Mvh.
    Henrik.
    Attached Files
    Helikopter
    - T-Rex 250 Super Combo
    - T-Rex 600 Nitro Standard

    Jet
    - Carf Eurosport m/ G-Booster Breitling (flyklar)
    - Boomerang Spring m/ Merlin VT80 (flyklar vinter2012)

    Radio
    - Futaba 18MZ / FASST
    - JR 9503

  • #2
    Nydelig helikopter Henrik, Hughes 500E er virkelig et kult helikopter, både som modell og fullskala. Ser frem til å se litt bilder av den i lufta.
    - Håvard Glad Andreassen
    - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

    Comment


    • #3
      Knallfint, Henrik!!

      Gleder meg til å sette igang med min MD530/Raptor 50 Titan.
      Mvh
      Morten Aase

      Comment

      Working...
      X