Announcement

Collapse
No announcement yet.

RC Aerodyne Bell-222 Airwolf 600-Size

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Så spennende. Har du byggetråd på den? Artig å se hva andre gjør og. firebladers hode ja. Hvordan setter mann opp no sånt (har aldri gjort, da jeg sliter nok med FBL oppsett he he).

    Comment


    • #17
      Originally posted by thomas.kjolstad View Post
      Så spennende. Har du byggetråd på den? Artig å se hva andre gjør og. firebladers hode ja. Hvordan setter mann opp no sånt (har aldri gjort, da jeg sliter nok med FBL oppsett he he).
      Fant den Lars... Spennende prosjekt. Du må fortsette å legge ut flere bilder

      Comment


      • #18
        Tror det skal være ganske enkelt for deg å sette på FBL hode og gyro siden du omtrent får PlugnPlay opplegg forheliet ditt. Jeg slet mest med et fornuftig opplegg på swashplaten på min eller er et firebladers likt som to
        Lars Norberg

        Comment


        • #19
          Jepp tror det skal gå bra. Mitt første FBL system var på min 450 (align FBL) Sleit veldig og fikk det aldri til. Byttet hæile greia med Mini Vbar da funka alt mye bedre. Har et Mini Vbar system liggende mangler bare hode, men det får jeg ta en annen gang. Nå har jeg nok med å få dette sammen igjen. Artig med Skala...

          Comment


          • #20
            Hei.
            Er det denne kroppen du har?

            Ser du har våpenet som skal monteres under heliet + at fargen på understellet er alu farget hos deg, men på bilder/beskrivelse fra scaleflying står det ikke noe om våpenet og fargen på understellet er grusomt.

            Kroppen din ser veldig bra ut, og den har det jeg har lett lenge etter (våpenet under kroppen og alu farget understell)
            Hvordan synes du kvaliteten på kropp og lakk er?

            Flere bilder =) Har hatt Airwolf som favoritt siden serien gikk på tv.
            ARC Cessna - Multiplex Mentor - Multiplex Easyglider- HK450PRO - T-rex 550e BeastX - T-Rex 450 Sport BeastX

            Comment


            • #21
              Hei igjen folkens...

              Lenge siden jeg har vært inne her nå. Har vært en del andre ting som har stått på tapeten og Airwolfen har blitt ned prioritert desverre.
              Har kommet til at jeg har montert mekaniken inni i kroppen. Driver nå med å justere hjulene slik at de blir bra mekanisk. Er ikke så veldig fornøyd med hvordan dette skal være og får ikke dette helt til. Problemet er at de to bak hjulene beveger seg litt kortere en det foran, og da vil hjulene stående litt neden for bunnen av kroppen og det blir ikke noe pent.

              Junior, det er riktig det er den kroppen du har linket til. Min er helt lik den. Den er ikke Alu men hvit under. og våpenet under følger med. Jeg vurderer om jeg skal lakkere canonene i sølv (metall farge) for at det skal bli litt mere naturlig. Har ikke sett på orginalen hvilken farge den har.?
              Jeg er veldig fornøyd med kroppen og lakken. veldig solid kropp stiv og fin. og klar og fin lakk. den er forsterket med ekstra glassfiber i hele bunnen. Ja liker kvaliteten veldig veldig godt. Eneste jeg har merket er at jeg ser jeg må kutte litt i hullet der hode kommer opp av kroppen. ser at swashplata og noen av linkene til den treffer så vidt borti kanten på kroppen. Dekselet over batteriet, sitter med sterke magneter og fungerer utmerket for lett tilgang til batteri etc.

              Legger ut flere bilder etterhvert. men håper på litt tålmodighet da jeg har hundre andre til i illen også.

              Comment


              • #22
                Originally posted by thomas.kjolstad View Post
                Den er ikke Alu men hvit under.
                Jeg tenkte på fargen på understellet ditt (hjulopphenget) som er alu farget Ikke undersiden av kroppen.
                På alle kittene jeg har sett på diverse nettbutikker, og de fleste bilder, så har fargen på understellet hatt en grusom gull/messing farge. Jeg likte veldig godt kittet ditt, og at du hadde alu farget understell.

                Jeg har også lagt merke til det med bakhjulene, at de stikker litt utenfor kroppen selv når de er oppe. Håper du finner en løsning og blir fornøyd.

                Gleder meg til flere bilder
                ARC Cessna - Multiplex Mentor - Multiplex Easyglider- HK450PRO - T-rex 550e BeastX - T-Rex 450 Sport BeastX

                Comment


                • #23
                  Yo!!

                  Yes Junior, De har jeg sett også. de er forferdelige med den gull fargen. Stemmer de er i sølv i det kittet jeg har. er veldig fornøyd med den. De har også en fin demping med som funker veldig fint.

                  Funderer på mottaker i Trexen min. der sitter det en AR6200. Den holder vel ikke hvis jeg skal ha styring av landingshjulene?? Holder det med en AR7000?? Er ikke så inn i dette med elektronikken enda.

                  Comment


                  • #24
                    Er det mange servoer for retract?
                    ARC Cessna - Multiplex Mentor - Multiplex Easyglider- HK450PRO - T-rex 550e BeastX - T-Rex 450 Sport BeastX

                    Comment


                    • #25
                      Bruker 1 stk Savox SC-1251MG passer utmerket. + servo speed regulator for å justere farta på hjula

                      Comment


                      • #26
                        Den er grei.

                        - Hvordan synes du servo speed regulatoren fungerer?
                        - Fikk du ordnet det problemet, som mange har, med at det fremste landingshjulet fortsatt stikker litt utenfor kroppen når hjulet er oppe?
                        ARC Cessna - Multiplex Mentor - Multiplex Easyglider- HK450PRO - T-rex 550e BeastX - T-Rex 450 Sport BeastX

                        Comment


                        • #27
                          Har ikke fått testet servo speed reg. enda, mangler en servoledning til mottakeren, har vært andre ting å gjøre så airwolfen har ikke blitt prioritert desverre.

                          Nei faktisk ikke. sliter med det samme ja... det virker som det fremste hjulet må bevege seg lenger iforhold til bakhjulene så da er det ikke fysisk mulig å få det til. knotet veldig og fikk det aldri til.

                          Comment


                          • #28
                            Kan det være en løsning å ha en servo til bakhjulene og en egen servo til fronthjulet? Slik at man kan ha lengre servo arm til fronthjulet slik at det går lenger opp i kroppen?
                            ARC Cessna - Multiplex Mentor - Multiplex Easyglider- HK450PRO - T-rex 550e BeastX - T-Rex 450 Sport BeastX

                            Comment


                            • #29
                              Det er jo et godt poeng. Kanskje det funker. det skal jeg se litt på. Har du denne kroppen du og?


                              ---
                              I am here: http://tapatalk.com/map.php?xclhyr

                              Comment


                              • #30
                                Nei jeg har ikke kroppen enda, venter på at flying-hobby skal få den inn på lager igjen i neste uke. Jeg er bare begynt med planleggingen allerede
                                Har også funnet en enhet hvor man kan justere endepunktene på opptil 4 servoer, beregnet på retracts, flaps osv, så det er en mulighet å montere en slik også. Da får man finjustert endepunktene på servoene selv om alle servoene kobles på samme kanal.
                                ARC Cessna - Multiplex Mentor - Multiplex Easyglider- HK450PRO - T-rex 550e BeastX - T-Rex 450 Sport BeastX

                                Comment

                                Working...
                                X