Ønsker og kjøpe Spektrum motakere.Fullrange
Unconfigured Ad
Collapse
AR500/600 Ønskes kjøpt
Collapse
X
-
ar500 hadde jeg holdt meg unda, det er skrevet en del om disse her og at de ikke er spesielt stabile.
Har selv hatt 2 av disse pre installert i to forskjellige parkzone modeller, den ene virker helt ok, men den jeg fikk med i en radian virket i noen uker også ble den veldig ustabil og mistet bindingen til stadighet. http://www.modellflynytt.no/thread30929.html
Her kan du lese mer om litt problemer rundt dette..
Byttet til slut ut ar600 fra radianen ut med en Ar6210 med satellit rx g dette virker veldig bra. Noen sverger jo også til orange mottakere pga prisen, men har ikke sett om orange rx finnes med sat.rx i tillegg til hoved delen?
Men ettersom jeg mistert kontrollen med en delta vinge i sikkelig høyde og avstand, pga shappa på strømmen solgte meg en park mottaker og sa denne virket fullt ok på et silt fly er jeg veldig skeptisk til park og enkle fullrange mottakere.. Heldigvis var vingen så høyt og det blåste sikkelig så den drev litt nedover og mot meg så jeg fikk kontakt og fly kontrollert hjem med hjertet i halsen..
Noen har også skrevet litt om at noen av de enkle ar mottakerene kun "leser" et av de to tx signalene om gangen og så bytter kun hvis brud på forbindelsen, mes de med doble motakere er online på begge signalene heletiden. Men vet ikke helt fakta i dette sett fra teknisk nivå.
Men en ar6210 koster vel litt over 650kr, så om modellen din er viktig, hadde jeg sett bort fra de biligste..
Fordelen med de litt mer avangserte som 62 og oppover er at de med 2 led orange som viser de er online mot senderen også blinker rødt som viser antall radioloss mottakeren har hatt i lufta om du har vært på kanten av rekkevide, dette er fin måte og kvalitetssikre radio oppsettet..Audun Johnsrud
Nittedal - HMFK
* Flyr divserse planker og noen visper.
En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.
Comment
-
Det var jo et utfyllende svar
Har 6210 i en zlin og i Grashoppern min og det funker bra det jamen AR600 har jeg aldri hatt problemer med, og en kompis har aldri hatt problemer med sin AR500,men finnes sikkert dem som feiler
Orange motaker skal jeg ikke ha pga den har jeg sett feile flere ganger selv og ødelagt fly..mister ikke bare signal i rekkevidde men også når du kjører rett mot deg virker det som..Comment
-
Skjønner ikke de som seter sammen en modell iog bruker mengder kr på alt som skal gi heftig krefter, fart osv men så putter man inn en radio løsning (orange) som koster mindre et et måltid mat..uten å tenke på hva som er viktigst i et fly.. Så lenge det faktisk har vinger, er det radio kontroll som er viktigst.. For litt siden fikk jeg spørsmål fra en tilskuer på et jorde, hva når du går tom for fuel styrer man da?
vel selv murstein med vinger kan seile ned og lande pent på stripa, noe de velkjente spaceshutle har bevist gang på gang.. Så jeg mener det viktigste av alt er en radio man stoler på...
Men jeg savner virkelig en sikkelig tråd eller oppslags tavle som beskriver de forskjellige radio systemene og hvilke mottakere som egner seg for hvilke type fly osv. Selv har jeg ikke kommet over 3kg grensen enda og alt med powerboks,motaker bec osv er et mysterium..
Det ar jo kommet mye bra guider om lipo osv, men radio guider mangler fortsatt..Audun Johnsrud
Nittedal - HMFK
* Flyr divserse planker og noen visper.
En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.
Comment
-
Comment
-
@AudunJ
FYI.
Ser at du skiver noen lange og fine innlegg i denne tråden, bare husk på at tråden blir slettet når produkt er solgt/kjøpt og da forsvinner informasjonen din.
Legg heller inn innlegget i en hoved gruppene - ha har vi informasjonen tilgjengelig for alltidLast edited by Quadrocopter; 08-09-12, 22:35.Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment