Announcement

Collapse
No announcement yet.

Snipp, snapp, snute - TechnoFlight ute...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Snipp, snapp, snute - TechnoFlight ute...

    Med en solid porsjon vedmod meddeler vi følgende:

    TechnoFlight nedla driften 16 mai 08, etter å ha overdratt lager og agenturer til RCPRO på Sortland. Etter nærmere to år med netthandel innen elektrodrevet RC har vi med dette satt et foreløpig punktum for TechnoFlight....

    Selvsagt er det litt trist å legge opp, men forretningen hadde nå vokst seg såpass stor at det ble vanskelig å fortsette driften innenfor "deltids-konseptet"...

    Vi har i noen måneder vært på jakt etter en "verdig" arvtager til å overta TechnoFlights rolle i det norske RC-markedet. I prosessen har vi lagt stor vekt på å ivareta våre kunder best mulig, bl a ved å finne en arvtager med interesse for å overta hele vårt produktsortiment. Det har vi klart, og vi er overbevist om at RCPRO vil fylle TechnoFlights plass på en helt utmerket måte. RCPRO er etter vår mening blant de få forhandlerne i Norge som har klart å kombinere utvalg, service, priser og kompetanse på en ordentlig måte - så dette lover bra....

    Avtalen mellom TechnoFlight og RCPRO går i korthet ut på følgende:
    1. RCPRO overtar TechnoFlights varelager og produktsortiment
    2. RCPRO overtar TechnoFlights leverandøravtaler og agenturer som bl a innebærer
      • at RCPRO styrker sin posisjon på FlightPower/FlightTech og (i alle praktiske betydninger av begrepet) overtar som primærforhandler av FlightPower i Norge
      • at RCPRO overtar TechnoFlights ekslusive leverandøravtale for Mikado i Norge
      • at RCPRO overtar TechnoFlights rolle som MS Composit forhandler i Norge
    3. RCPRO overtar TechnoFlights kunderegister, samtidig som at de påtar seg alle garanti- og serviceforpliktelser overfor TechnoFlights eksisterende kunder

    En viss overgangsperiode må påregnes før RCPRO har fått varelager og WEB-innhold på plass og er helt "leveringsklare", og de har bedt om at det vises litt ovebærenhet i dagene som kommer....

    TechnoFlights WEB-site vil imidlertid fortsatt være oppe, så benytt gjerne våre sider til å søke informasjon om de produkter som nå overtas av RCPRO. (For øvrig vil alle kundehenvendelser til TechnoFlight fra nå bli videreformidlet til RCPRO.)

    Vi vil gjerne få takke våre kunder for all hyggelig handel og kontakt... Vi håper dere har hatt godt utbytte av å handle hos oss, og at vi har klart å få til det som hele tiden har vært vårt mål: Å levere gode produkter til hyggelige priser, kombinert med høyt servicenivå. Vi takker med dette for oss, og ønsker alle våre kunder lykke til videre med RC-hobbyen....

    Sist men ikke minst ønsker vi RCPRO lykke til med utvidet sortiment og kundekrets, og takker samtidig for en ryddig og profesjonell overtagelsesprosess....!

    Vi takker for oss - og en spennende, lærerik og hyggelig periode som RC-forhandler. Nå håper vi det blir litt mer tid til over til å dyrke selve hobbyen....


    Med vennlig hilsen
    Jørgen og Magnus Dahl
    TechnoFlight
    Last edited by TFlight; 20-05-08, 10:03.
    Jørgen Dahl
    Innehaver av www.technoflight.no
    fra 2006 til 2008...

  • #2
    Dette var synd, har berre hatt gode erfaringer med dere.
    Men på den andre siden er det godt at dere har funnet ein god butikk til å drive videre med dei gode produktene dere har hatt i sortimenetet deres.

    Mvh Johnny
    Mvh:
    Johnny.Ystanes. Ullensvang Herad
    www.folgefonnrc.ning.com

    MA X-Cell Fury Extreme 90
    Raptor 90 3D
    Raptor 50 Titan SE
    T-Rex500GF
    T-Rex450SE V1
    JR Pcm9XII m/2.4Ghz modul

    Comment


    • #3
      Kjempesynd TF

      Comment


      • #4
        Takk for kjapt, god og hyggelig service de gangene jeg har handlet hos dere Jørgen. Trist at dere legger opp, men håper at RCpro gjør en god jobb med å føre servicenivået videre.

        Comment


        • #5
          Takker Jørgen for en meget ryddig og proffesjonell i overtakelsen, og håper mange av hans kunder finner veien til oss og de produktene som vi allerede har, og de som vi overtar fra Technoflight. Vi lover å gjøre alt for å opprettholde servicegraden og proffesjonaliteten som TF har hatt ovenfor sine kunder i de to siste årene. En stor takk til Jørgen..
          Emil Nilsen
          www.rcpro.no

          Comment


          • #6
            Da rakk jeg akkurat å kjøpe et batteri. Fint at dere har funnet en god "arvtager".

            Comment


            • #7
              Jørgen: lykke til med å utføre hobbyen, og takk for de gangene jeg har handlet hos dere. Dere klarte målet med høystandar på servicen.
              Videre så håper jeg at RCPRO overtar webdsignet til Technoflight????
              Raymond Jakobsen
              Protech zoom 400 samler støv/425 sk360/450,slaktet.
              Mikado Logo 400se,v-bar
              Mikado Logo 600se, v-bar, 12c, scorpions.



              Only electric!!



              http://s388.photobucket.com/albums/oo325/jakobsen/

              Comment


              • #8
                Originally posted by jakobsen View Post
                Jørgen: lykke til med å utføre hobbyen, og takk for de gangene jeg har handlet hos dere. Dere klarte målet med høystandar på servicen.
                Videre så håper jeg at RCPRO overtar webdsignet til Technoflight????

                RCpro har på trappene videreutvikling av eget nettsted, men disse ting har en tendens til å ta litt lengre tid enn ønsket... Foreløpig har vi ikke planer om utbytting, men vi får se hva som dukker opp etterhvert.
                Emil Nilsen
                www.rcpro.no

                Comment


                • #9
                  Viktigste prioritet de neste par ukene er å få alle detaljer på plass slik at varer og beholdning er korrekt og oppdatert til enhver tid.
                  Emil Nilsen
                  www.rcpro.no

                  Comment


                  • #10
                    Takk for god butikk Technoflight !

                    Lykke til RcPro !
                    Ønsker dere en god dag på feltet !
                    Birger Mork

                    Mine besittelser :
                    Flygreier (Massevis)
                    Heligreier (En Mini Titan)
                    Bilgreier (Et par stk.)

                    Comment


                    • #11
                      Takk til Jørgen & co for en utmerket service og en veldrevet nettbutikk, og lykke til videre med både hobby og jobb..

                      Originally posted by SMT View Post
                      Foreløpig har vi ikke planer om utbytting, men vi får se hva som dukker opp etterhvert.
                      Det hadde vært fint om rcpro hadde overtatt web butikken til technoflight også. Nå som det er så mange gode nettbutikker mister en nok en del kunder om en må lete blant f.eks. alle align modellene etter en del istedenfor å kunne lete under den enkelte modellen en mangler delen til
                      Med andre ord så syntes jeg brukervennligheten på nettbutikken til Technoflight blant de beste.....
                      Mvh
                      Bjørn Tore Espevik

                      Team Visa...

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Heliman View Post
                        Takk til Jørgen & co for en utmerket service og en veldrevet nettbutikk, og lykke til videre med både hobby og jobb..



                        Det hadde vært fint om rcpro hadde overtatt web butikken til technoflight også. Nå som det er så mange gode nettbutikker mister en nok en del kunder om en må lete blant f.eks. alle align modellene etter en del istedenfor å kunne lete under den enkelte modellen en mangler delen til
                        Med andre ord så syntes jeg brukervennligheten på nettbutikken til Technoflight blant de beste.....
                        Mangler nok en del enda på brukervennlighet hos oss ja, men vi jobber med det. Forøvrig er det bare å taste inn hva du vil i søkefelt så kommer det opp i artikkelliste.. Det være seg artikkel nummer eller artikkel navn.
                        Du kan også søke på deler av nummer eller navn, og jo mere en begrenser søket jo bedre resultat får du. RCpro har forøvrig en av de raskeste sidene å bla/søke i, og det håper vi betyr litt også..
                        Emil Nilsen
                        www.rcpro.no

                        Comment


                        • #13
                          microB

                          Håper det kommer støtte for mindre skjermer. bruker stort sett min n810 til surfing. Den har 800x480px oppløsning firefox basert browser. Nå virker det ikke i det hele tatt.

                          Skal snart handle logo, hvor lenge er det til deler osv. er oppdater? Og vil prisnivå bli opprettholdt?

                          Det som er viktigst for meg er at jeg føler at jeg kan stole på de jeg handler hos. (Lagerstatus må stemme, varene må sendes fort, og evnetuelle returer må behandles skikkelig). Det er tillit som må til for å konkurrere mot det store billige utland.

                          Lykke til
                          MvH
                          Martin Olsen

                          Comment


                          • #14
                            Støtte for mindre skjermer kommer, men usikker på når dessverre.. Vi jobber med saken, og håper det ikke vil ta så lang tid.
                            Alle varer vil komme inn døra vår i løpet av uka, men vi trenger litt tid på å få ting på plass i systemene, og har mål på oss å få ting endelig i system i løpet av et par uker, men det er mye som skal på plass..
                            Priser vil bli uforandret såfremst ikke Mikado gjør noen uforutsette hopp, og det er det ingen signaler på nå. Lagerstatus er alltid oppdatert, og varer sende ut samme dag som bestillinger kommer inn, uten unntak til nå

                            Takker forøvrig for konstruktiv kritikk.. Eneste måten vi kan ble bedre på er å lytte til våre kunder.
                            Emil Nilsen
                            www.rcpro.no

                            Comment


                            • #15
                              Dette var jo synd, Jørgen, den korte tiden jeg har drevet med denne hobbyen, har du fremstått som en av de absolutt beste på service og kunnskap.

                              Håper Emil kan følge opp dette!
                              Hilsen Rune Marcussen

                              MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                              T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                              JR DSX9

                              Fitjar Modellflyklubb
                              ---------------------------------------------------------------------------
                              Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                              Comment

                              Working...
                              X