Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Den perfekte jettrainer. Snill som en Cub og kan landes i nesten gangfart. Men med full trottel matcher den glatt langt dyrere skalamodeller som f eks F-16. +300 km/t. Modellen leveres 90% ferdig bygget med en kraftig 13kg motor (J1300R) med autostart, luftretracts, bremser og røykanlegg. Alt ferdig installert.
Vet det koster å være kar, men synes allikevel det er litt drøyt (personlig mening, og jeg ER misunnelig på dem som har råd) å svi en hel månedslønn på et modellfly...
Hvis jeg allikevel skulle komme over en pen slump kroner som ikke havner rett i familiefar-sluket, så er det ikke umulig jeg hadde endt opp med et slikt et.
Remi A. Sørensen - 94877903
Leder i Lofoten RC-Klubb
Jeg er ikke ute etter å tulle til noe her men jeg må bare få greie på dette... Jeg reagerer litt på måten dette skrives på
Sitat: Det finnes ikke noe annet jet nybegynnerprosjekt som er i nærheten av å matche denne modellen. Og ikke bare det. Den holder i lange baner for den mest erfarne også. Dvs kvalitet og ytelse på alle nivå.
Syns dette burde begrunnes. Det florerer av jettrainere der ute, er alle disse testet opp i mot denne?
Er det PST som står bak produksjonen av både fly og motor? Hva slags understell er det i flyet?
Prisen er forøvrig grei den, men det er jo det stort sett alle de andre ligger på og.
Vet det koster å være kar, men synes allikevel det er litt drøyt (personlig mening, og jeg ER misunnelig på dem som har råd) å svi en hel månedslønn på et modellfly...
Hvis jeg allikevel skulle komme over en pen slump kroner som ikke havner rett i familiefar-sluket, så er det ikke umulig jeg hadde endt opp med et slikt et.
Om du drar inn 40 laken i mndslønn så har du vel så du klarer deg?
Ening med Christen, og mener at slike påstander bør begrunnes evt. dokumenteres. Det finnes relativt mange gode turbintrainere på markedet, i samme prisklasse. Hvis man har lest "Jet International" og "Jet Power" de siste årene så er det jo mange "trainere" som har blitt testet og evaluert... Hvis jeg ikke husker feil så fikk vel ikke det flyet "best in class".
Mutantmannen berømmer PST og deres produkter - er det personlig erfaring som ligger bak?
Enig i at dette er bra saker, men sånn uforbeholden og sammenlignende reklame bør kunne dokumenteres.
mvh
Richard B.
som har tatt hjem PST i noen år..
Hei Christen.
Jeg går ut fra at du sitter på mer enn nok kompetanse til å vurdere en jetmodell .
Jeg skulle ønske at du også hadde tatt deg litt mer tid til å lese alt som står på hjemmesiden www.throttlestore.com , om modellen, både på norsk og engelsk, så hadde du sikkert sett at alt er originalt PST utstyr montert av de.
Når det gjelder dokumentasjonen du etterlyser, så vil den alltid være subjektiv.
Men du kjenner sikkert til hvem som både har konstruert (Bruce Tharpe) og produserer modellen i composite materiale (PST), og i tillegg den omtale denne modellen får på diverse forum rundt om i verden bl a RC Universe. I tillegg så har jeg selv både sett, sammenlignet og prøvd denne modellen her i Thailand. Og jeg må også si at enklere og solidere modell å fly, nesten uansett jet eller propell, skal man lete lenge etter. Veldig lenge. Men som sagt, alt dette er og blir subjektivt, i forhold til hver enkel som uttaler seg.
Når det er sagt, så er det vel meningen med både en webshop og denne tråden her, at den skal oppfattes som reklame. Og jeg tror ikke vi har gått over streken ang det
Når det gjelder pris, så er det bare å ta en sjekk på PST sin hjemmeside og legge sammen prisene der, og plusse på norsk moms og frakt, så vil du fort finne ut at vi ligger langt under deres priser. Ikke glem at J1300R motor, ekstra stor tank, retracts, speed brakes, bubble air trap og røykanlegg også koster. I tillegg til alt monteringsarbeidet PST har utført.
Takk for spørsmålene. Jeg håper dette gir svar på det meste du etterlyser
Og bare helt til slutt. Denne modellen har gjennomgått, siden den ble lansert, og vil gjennomgå, stadige forbedringer. Så omtaler og sammenligninger som er datert en viss tid tilbake, har ikke alltid 100% relevans. Dette er bare noe som må til, skal man holde følge i dagens konkurransemarked.
Mvh
Helge Jan Tandstad
Chairman of the Board & CFO
Tel Bangkok: +66843242929 (Bangkok office)
Int telephone: +4790797707
Eg holder no en knapp på Boomerang som jet trainer.
Er vel en grunn til at man ser de over alt... bare en tanke.
Ja, eg har flydd de og. Har 2 stykk Intro og Sprint.
Svein Roe
----------------
Skymaster F-15 - Nexus Mk II Boomerang Sprint - Simjet 2250
Starfire II P-60
C-arf Extra 2,3 - DA 50
EF Extra 91" - DA 60
EF Edge 48"
Ventus 4m
Mini Nyx
Er helt enig i at det finnes mange jettrainere på markedet.
Det ville jo blitt litt kjedelig hvis alle skulle velge samme modell
Men de fleste er ofte rene trainere og gjerne mixed fiberglass/balsa konstruksjoner.
Og da snakker man om noe helt annet i pris og kvalitet.
Skal man sammenligne, så må både pris, konstruksjon og kvalitet ligge på samme nivå.
Jeg har i alle fall ikke funnet noen annen jet modell av denne størrelse og kvalitet, som tilsvarer PST Reaction, også når det gjelder både pris og spekter av ytelse.
Og jeg har besøkt litt forskjellige messer og produsenter i ulike verdensdeler de siste årene.
Det er vel få som har mer enn 250 internasjonale reisedager i året i denne bransjen ?
Og husk at det her er snakk om en nesten helt ferdigbygget composite konstruksjon med carbonforsterkninger. Det koster litt mer enn balsa
Den kan også leveres RTF testet og prøveflydd. Men regner med at de fleste som satser på en modell i denne klassen, både har en radio fra før, og også har sine egne meninger om type servoer og type fabrikat som de vil bruke.
Men som sagt. Det vil alltid finnes ulike meninger og oppfatninger.
Er det ikke det dette forumet er til for ?
Ha en fin påske alle sammen. Her ved bassengkanten en sen ettermiddag er det +30 grader, så forbruket av isbiter er stigende
Mvh
Helge Jan Tandstad
Dette så ikke så galt ut, Med tanke på hva som følger meg og ting som er montert..
Tar jo litt tid og montere alt og.
Nesten Plug and Play dette her....
Bare et lite spørsmål som kom opp i topploket mitt.. (Så ikke det stod noen sted)
(ikke for å starte no diskusjon heller)
For en ny begynner da, som kansje ikke kjenner til noen i jet miljøene som kan hjelpe til..
Hvilken servo bør dem bruke? (de som har holdt på med dette en stund har jo mye erfaringer og kontakter)
Hvordan gjør dem det da når service må til???
Sender derre det til PST for dem? eller må dem sende selv osv????
Er vel en eller annen kansje som er litt skeptisk til og sende turbinen ned til Thailand, med tanke på at den lille motoren koster nesten 25 tusen????
Var bare en tanke....Håper tanken min kan være til hjelp?
Syns det er tøft av Throttelstore og prøve og selge Turbin modell... Norge er jo ikke stort, og mye billig og få tak nå, nå som det er bare å gå på pc sin. og noen taste trykk senere, så er ei pakke med fly og utstyr på vei fra etter annet land for slikk og ingen ting..
Prisen dem har, syns jeg ikke det er noe å si på... Satt og regnet litt på det.. Syns det er en go pris jeg..
Bare for å ta enda en ny oppklaringsrunde. Vil igjen oppfordre interesserte å lese nøye alt de kommer over av info på www.throttlestore.com og PST sin hjemmeside, pluss diverse linker og forum. Der står svar på nesten alt dere lurer på.
Prosjekt. Nettopp, det er det dette er. Dette er et ærlig forsøk på å gjøre jetmodeller tilgjengelig for de vanlig dødlige, med en passe porsjon erfaring fra propellmodeller. Å starte fra skratch med å bygge en jetmodell, gjøre all installasjon, tilpassning og trimming selv er ikke bare bare. Det kan høres rimelig og enkelt ut å kjøpe seg et byggesett her, en motor der og div nødvendig utstyr sånn etter hvert. Men erfaring tilsier, at når man begynner å legge ting sammen, så koster dette minst like mye. Og så kommer alt bygge- og monteringsarbeidet som man kanskje ikke er vannt med i tillegg. Derfor gjør vi her et forsøk på å tilby et såpass ferdig prosjekt som de fleste mestrer å fullføre.
Som tidligere sagt, så er modellen ikke kritisk på trimmingen eller radioutstyret som benyttes. Ønsker man å benytte alle funksjonene, så trenger man en 10 kanals radio. Men modellen er selvsagt flybar uten alle funksjonene i drift.
Ang servoer, så kan alt fra helt vanlige rimelige analoge MG servoer opp til de dyreste digitale brukes. Hvor kraftige de må være er opplyst på www.throttlestore.com.
Ang service, så MÅ motoren sendes til produsent. Det står alt om på PST sin hjemmeside. Dette er helt vanlig prosedyre for nesten alle jetmotorer, da det er kun produsenten som klarer dette. Det er vel normalt at selger er behjelpelig med forsendelse, når det blir aktuelt?
Gangfart? Vel det står vel "nesten gangfart"? Så hva det er, er vel et tøyelig begrep ?
Noen er noen racere til å gå vettu
Spøk til side. Det er vel mer et begrep som skal fortelle at man trenger ikke mer enn en helt vanlig modellfly gresstripe for benytte denne modellen.
Når det gjelder marked, så er Norge helt rett veldig lite. Men kan bare for ordens skyld opplyse at vår første bestillende kunde i dag 04/04 kl:00:23 holder til i Kairo, Egypt.
Som tidligere sagt, med over 250 reisedøgn i året, så blir det opprettet noen kontakter rundt om på kloden
Tror dette burde holde for denne gang, da jeg er litt usikker på om jeg går utover trådens retningslinjer med all denne "utgreiingen".
Så er det mer man lurer på, så anbefaler jeg at man enten stiller spørsmålene direkte til www.throttlestore.com , eller starter en egen tråd om emnet.
Mvh
Helge Jan Tandstad
Email:helge@throttlestore.com
Og tråden ligger klart i riktig forumt. Ingen snikreklame eller noe så kan ikke se at det er noe feil i at forhandler her forteller og utgreier om sitt produkt.
Såpass spennende at den må googles og leses endel om fremover. En grassjet kunne jeg faktisk tenke meg. Er for langt til asfalt, men en liten blåselampe på gress kunne vært spennende....
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment