Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kjempesuksess - stor ny Cessna 182 i EPO

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kjempesuksess - stor ny Cessna 182 i EPO

    På jakt etter en "kosemodell" eller markedets beste elektriske nybegynnermodell? Denne slår alt på markedet i dag;
    404 Not Found

    ThrottleStore.Com teamet.

  • #2
    Den ser fin ut. Flyet ser bedre ut enn f.eks. Aprentice fra Smallsize som er testet her på forumet. Hvem er det som produserer den?
    Hvor stort batteri kan jeg bruke tro? Klarer den f.eks. 3200mAh slik som nevnte Apprentice?

    Comment


    • #3
      Og ikke minst. Har noen prøvd denne enda? Fortell fortell

      Comment


      • #4
        En liten flight video. Tror det er samme modell. Han slutter å prise den og flyr rundt 3,10 i videoen.



        Så, er dette en grei erstatter for en knekt multiplex mentor modell. bare kjippe over futaba utstyret og på'n igjen.???
        Drammen rock city

        Comment


        • #5
          modellen flyr bra med den motoren som sitter på . Balansepunktet er noe dårlig , så litt bly i cowlingen får den til å fly bedre enn rett ut av esken. minuset med dette er at den da blir tyngre og bruker mer strøm .

          Det største minuset har vært fronhjulet som er alt for dårlig konstruert . Dette knekker veldig lett. Men dette erstattes med et vanlig fronhjul , og stag når det orginale knekker.

          til prisen er det et godt kjøp !

          Comment


          • #6
            Litt til info...

            Dette med balansepunktet varierer litt med plasseringen av batteriet. Legges det lengst frem er det ikke nødvendig med noe bly i nesen. Min balanserer helt fint uten noe ekstra vekt.

            Modellen flyr som en drøm, og er akkurat passe motorisert. Vi kommer med et 4-cellers oppgraderingskit til den snart, men det er strengt tatt ikke nødvendig. Det er kun for dem som vil ha ekstra fart, eller sette flottører på den.

            To tips:

            1. Legg en liten "klyse" epoxy rundt nesehjulsfestet (puss litt med sandpapir først), og det tåler "alt".

            2. Ta en 3-4 cm silikonslange og press opp i hjulfestet (hovedleggen). Dette forhindrer at det ramler ut.

            Med disse to tipsene er modellen så godt som "uknuselig".

            Det største batteriet det er plass til er 2350 mah batteriene vi har. Men det er faktisk om en vil akkurat plass til to av disse, og med en paralellkobling har en opp mot en time(!) flytid - om det er det som er poenget. Personlig har jeg et 1800 mah i min modell, og flyr greit i 20 minutter med det

            Og ang. YouTube videoen - ja, dette er samme modell.
            Last edited by ThrottleStore.Com; 18-08-09, 20:48. Reason: Ekstra info

            Comment


            • #7
              Er det mulig å kjøpe denne uten radio/ mottaker ?
              Trond Nilsen

              Comment


              • #8
                o.t

                Kjempefly må bare bygges om så det er flyvedyktig først???????
                Dette er nok en sikker vinner.
                Hilsen
                Frank Bøhmer
                ---------------------------
                God created Earth. The rest was made in China...

                Comment


                • #9
                  Flyr som en drøm...

                  ..nei - overhodet ingen ombygging nødvendig. Denne modellen flyr som en drøm rett ut av elsken. Noe annet er tøys

                  ..nei - modellen er kun å få med radio. Disse radioene koster imidertid "ingenting", så det ville ikke utgjort noen prisforsjell.

                  Comment


                  • #10
                    Vet du når neste ladning kommer. Bestilte min i forrige uke, men venter fortsatt.

                    Comment


                    • #11
                      Rett rundt hjørnet...

                      Regner med å kunne sende ut før helgen, om ikke det blir noe mer toll-tull nå. Vi har ca. 50 stk. på vei inn (er sendt fra Kina) og 250 i produksjon. Vi har nå to leverandører som produserer på spreng for oss

                      Comment


                      • #12
                        Cessna testet

                        Har hatt flyet i et par uker nå. Meget godt fornøyd. Flyr hjemme på gårdsveien uten problem. Modellen er lett å se i lufta. Meget ukritisk på landing, svært lett. Tåler vind forholdsvis godt. Tok bare en time å sette i sammen. Eneste man må forbedre er en fuelslange i spekken til hovedunderstellet og litt epoxy på neselegget. Kommer garantert til å prøve flere av Cessnamodellene fra Trottlestore

                        Comment


                        • #13
                          Har denne modellen selv og er meget fornøyd! Eneste jeg har gjort, som også er nevnt, er å dytte en fuelslangebit oppunder sprekken til hovedunderstellet, og satt en tynn plywood-bit bak festet øverst til nesehjulet! Hadde en landing der dette røyk av, men nå er den helt suveren Flyr også meget godt, så kan lett anbefales til både nybegynnere og de som har flydd litt før
                          Hangar 9 trainer OS.46
                          SU-37 (av Tomhe) -depron-
                          F-14 sweeping wings -depron-
                          Multiplex Acromaster
                          Cessna 182 Elektro
                          ------------------------------------
                          Tidligere modeller:
                          Belt CP
                          Eflight Blade CX2
                          Stryker F-27
                          Supercub

                          Comment


                          • #14
                            Og jeg har fått inn en testmodell i dag. Litt montering og foreslåtte modifikasjoner i kveld så blir det testing i morgen. God batteribrønn så blir ihvertfall plass til 3S2200 pakker.

                            Førsteinntrykket er bra !
                            ____________________________
                            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                            Comment


                            • #15
                              Legger ut litt bilder og info om modellen. Den er klar i løpet av veldig kort tid. Eneste monteringen som egentlig skal gjøres er å lime inn stab og finne samt skjøte vingen. Alt skal limes med medfølgende kontaktlim som må tørke en god stund. Men erfaringsmessig holder det meget godt og er verdt ventetiden på tørkingen. '

                              Motor og nesehjul er allerede installert, men jeg valgte etter tips fra importøren å skru av cowling og lime fast neseleggen litt bedre. Gjorde det med 5 min epoxy og tapet fast nesehjulet bakover slik at det låses på plass mens det får tørke. Deretter var det på med cowling og skru på propell og spinner.
                              Attached Files
                              ____________________________
                              Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                              Comment

                              Working...
                              X