Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Nok en supernyhet. Dette ER uten tvil et gjennombrudd når det gjelder RTF Warbirds. Superpopulære P-51 Mustang i en særdels pen utgave. Men viktigere; den er STOR - 1,45 meter vingespenn - og i SUPERSTERK EPO. Stabil som en begynnermodell, men kan fly det meste av akro også. Denne modellen er helt unik. Noe lignende som denne finnes rett og slett ikke på markedet!
Flott at dere satser og tar inn mange spennende modeller.
Men det er spesielt to ting jeg ønsker dere forbedrer dere på:
1) Slutt med den villedende reklamen og store ord om uknuselig o.l. Dere er ikke i gråsonen en gang men langt over streken på det som er lovlig mht markedsføring. Det er ingen av flyene deres som ikke kan totalhavareres etter 5 sekunder i den rette nybegynners hender.
2) Flott om alle ARF/RTF pakkene deres kommer med mulighet for å velge vekk radio og/eller mottager. Flott om dere standardiserer på en type radio slik at folk som allerede har kjøpt en pakke med radio hos dere kan kjøpe ny pakke uten radio, men med passende mottager.
Må si meg litt enig her, mye skryt nesten på grensen med tv-shop. Får mer faktisk mer til å virke skeptisk til hvordan disse produktene faktisk er.
Kunne også tenke meg å kjøpe noen av de EPO modellene deres om de hadde vært ribbet ned, feks bare modell, motor og servoer. Orker ikke masse sendere og styr, vil heller ha en billigere modell og bruke det jeg har.
"Almost Undetructable" er et kraftigere uttrykk enn "Nesten Uknuselig" som vi har brukt på ARC modellene i snart 10 år. Vi hadde faktisk også i starten en krasjgaranti på disse modellene, men den måtte vi fjerne grunnet en del uærlige sjeler, som gjerne ville ha to intakte modeller i stedet for en som var kjøpt og betalt for. At disse modellene har levd opp til betegnelsen, "Nesten Uknuselig", er det vel liten tvil om. Med Nesten Uknuselig, så mener vi nesten uknuselig. Dvs at det skal veldig mye til for å smadre hele modellen. Det holder som oftes med å skifte noen deler, hvis uhellet er ute. I motsetning til balsa- og isopor (EPS) modeller.
Men vi skriver også på vår nettside: "Ingen modell er selvsagt "helt uknuselig". Selv en gråstein kan knuses. Men denne er noe av det mest solide som finnes...."
Dette er hva en kunde skriver om vår Cessna EPO 141cm: "Du trenger ikke simulator for å lære å fly med denne - den ER en simulator. Etter en krasj er det bare å snu modellen på hjulene igjen - og ta av. Akkurat som på data'n!" Det får stå for kundens egen påstand. SÅ mye tør ikke vi love .
Det vi ønsker å formidle med dette uttrykket, er at disse modellene tåler langt mer juling enn enhver balsa- eller isopor (EPS) modell.
Vi har vel selv tilsammen noe sånnt som 100 års erfaring med modellfly, og sikkert snart det doble antall knuste balsa- og isopor (EPS) modeller på samvittigheten.
Så vi vet hva det betyr for en fersk modellflyger å ha en modell som tåler en støyt. I tillegg så leverer vi alle våre nye større RTF EPO modeller med simulator.
Med det, så mener vi at vi tar problemene en nybegynner har i starten på alvor. Noe mer kan vi nesten ikke gjøre .
Dette er i alle fall langt bedre enn å tilby en nybegynner en balsa- eller isopormodell (EPS)som knuses i fillebiter selv ved mindre uhell.
Vi har nettopp testet vår Cessna 182 EPO 141cm med 4 cellers oppsett og kraftigere børsteløs motor. Den julingen vi gav den modellen, med det kraftige motoroppsettet, ville sannsynligvis revet i filler en middels balsatrainer. I tillegg så feilberegnet vi avstanden og fløy den rett i en telefonstolpe. Bulken på vingen (ca 15 cm fra vingerota) var knapt synlig.
Så noe mer solide enn balsa- og isopor (EPS) må disse EPO modellene være ?
RTF EPO modellene er beregnet for de som vil ha en fiks ferdig modell, enten de er nybegynnere eller mer erfarne. Og vi har satt som krav, at de skal leveres med balansert lader (for å ikke ta knekken på LiPo batteriet etter noen få ladinger) og både 12 volt og 220 volt tilkobling, slik at de kan lades både hjemme og i bilen. I tillegg så leveres de som tidligere sagt også med simulator, som man kan trene på før man prøver modellen i praksis.
Vi HAR faktisk en EPO modell uten R/C og motoroppsett. Rainbow. Som er en modell for de som ønsker en solid, presis modell, som de ikke trenger å behandle med silkehansker. P-51 Mustang vil etterhvert bli vurdert levert uten sender, mottaker, lader og simulator. Da også med retracts som option. Det er helt klart at de som driver mye med elektro, vil sette pris på et sånnt oppsett.
Var interessant denne, men har radio, lader og simulator fra før, så det er ikke interessant å betale for dette. I tillegg, så MÅ jo en warbird av denne størrelses, forøvrig stort sett i alle størrelser, ha retracts. Flaps burde også vært standard, men det er jo som du påpeker lett å fikse.
Hvordan er farstpotensialet i denne? Tåler denne fart uten å flikke. Warbirds er jo ment for å nytes i høy fart.
Dere opererer jo også med en «Helt uknuselig» kategori, selv om du påpeker at det ikke finnes noe slikt.
Forøvrig, hvilken simulator er det dere legger ved? Ville vært greit at det var spesifisert hvilken simulator som følger med, ikke bare at det følger med en. Ville anta at det var FMS, selv om jeg synes det virker litt merkelig å reklamere med at det legges ved en simulator som fritt kan lastes ned fra nettet.
Ørjan Pettersen Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.
Prisforskjellen mellom fullt utstyrt, eller minus det du nevner, er i innkjøp USD 25,-. Det som betegner kineserene er at de kan å regne. Vil man ha noe ekstra i tillegg til standard, så koster det ikke all verden. Men det medfører også at hvis noe skal trekkes fra, så utgjør det heller ikke all verden. Som sagt, de kan å regne, både pluss og minus. Frakten blir den samme fra Kina i og med at esken fortsatt er like stor, og opptar like mye plass i en kontainer. Så kan man selv regne ut om det blir så veldig lønnsomt å kjøpe den uten radio, balansert lader, 220 volt adapter og simulatorkabel. Men vi kommer uansett til å ta den inn uten dette utstyret også.
Retracts i denne prisklassen er stort sett plunder og heft for de fleste. Retracts fordrer at man har strøken bane, og at pilotens flyferdigheter også er strøkne. Det henger vel liksom ikke helt sammen heller å utstyre den med et solid kvalitetsretracts som koster over det dobbelte av modellen ?
Ja, den tåler både høy og lav fart uten å flikke.
FMS eller ikke. Man trenger uansett simulatorkabelen. Og den er det ikke alle som har
Hvordan takler den håndstart og buklanding? Det er en "skam" å fly en warbird med hjulene ute spør du meg, så sant den ikke hadde fast understell orginalt. Da buklander jeg heller i gresset.
Hvordan takler den håndstart og buklanding? Det er en "skam" å fly en warbird med hjulene ute spør du meg, så sant den ikke hadde fast understell orginalt. Da buklander jeg heller i gresset.
For de aller fleste som flyr fly med opptrekkbart understell i denne størrelsen så betyr det plunder og mekk. For svake legger som bøyes og hjula går ikke opp, alternativt kommer ikke ned. Servoer som brenner som står og jobber. Tyngre modell som i utgangspunktet ofte krever litt erfaring da vingebelastningen kan være høy.
Jeg synes definitivt warbirds skal ha opptrekkbart, men det avhenger også av type modell. EPO P51 er ikke noe man flyr på skalatreff men en fun skala Mustang som heltsikkert kan håndkastes og buklandes samtidig ett understell for de som vil ha det.
I mine vennekretser hvor det flys på gress og til tider litt rufsete når kong vinter har herjet er det få som får opptrekkbart understell til å holde. kunstgress eller asfalt er no anbefalt.
MFN redaksjonen håper Throttlestore skal ha denne til test etterhvert slik at man kan få kikket grundig på den og evaluert den. EPO Cessnaen som er testet fungerer bra og gir helt greit med effekt med 3S, men kan nok også flyes med 4S og litt mindre propell med godt resultat. 2.4 GHz senderen har fungert utmerket uten noen tegn til forstyrrelser eller problemer.
____________________________
Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no
Skulle jeg kjøpe en slik så ville jeg gjerne hatt den uten radio, lader, sim kabel av den enkle grunn at de tingene ville havne direkte i skuffen med resten av slikt som bare følger med, der blir det liggende til det havner på fyllinga = bortkastet søppel......Ikke vesentlig at det blir mye billigere, jeg vil spare verden for unødvendig søppel....vi lager mer enn nok i denne hobbyen som det er...
Skulle jeg kjøpe en slik så ville jeg gjerne hatt den uten radio, lader, sim kabel av den enkle grunn at de tingene ville havne direkte i skuffen med resten av slikt som bare følger med, der blir det liggende til det havner på fyllinga = bortkastet søppel......Ikke vesentlig at det blir mye billigere, jeg vil spare verden for unødvendig søppel....vi lager mer enn nok i denne hobbyen som det er...
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment