Announcement

Collapse
No announcement yet.

Prisras hos ThrottleStore.Com - faste lave priser

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Prisras hos ThrottleStore.Com - faste lave priser

    En rekke nye og gamle produkter er satt til Fast Lavpris.
    Noen eksempler:

    Just a moment...
    404 Not Found
    404 Not Found
    404 Not Found
    404 Not Found

    Og noen meget interessante produkter som sikkert kan løse problemer mange sliter med:

    http://www.throttlestore.com/wifi_tr...t.aspx?lang=NO
    http://www.throttlestore.com/wifi_tr...e.aspx?lang=NO

    Mvh

    ThrottleStore.Com Teamet
    Just a moment...

  • #2
    "Tidobler effekten/rekkevidden i forhold til standardantennen. Kan brukes både på dongler og trådløse routere. Skift ut original antennen(e) på din trådløse router med denne, og effekten tidobles i forhold til standardantennen(e). Passer alle routere. Bruker du denne type antenne både på router og dongle, så har du et trådløs nettverk som yter 100% uansett hvor i boligen du befinner deg. Virker selvsagt like godt utenfor boligen, i hagen osv.

    Brukt på en dongle, så kan man også ta inn andre trådløse nettverk, som ligger flere kilometer unna. Flere har testet ut denne kombinasjonen, både lokalt, på reise (Asia, Kanariøyene, Brasil osv) og i bil (laptop med dongel) og dette funker. De trådløse nettverkene bare raser inn

    Lengde: 40 cm"

    En 40 cm pisk på 10 dB til 290,- kr? Eier dere ikke skam?! Passer alle routere? Det gjør den ihvertfall ikke! Det er ikke engang alle routere som har avtagbare antenner. Ta inn nettverk som ligger flere km unn? Ja jøss. Og jorda er flat, månen er en gul ost og nissen bor på nordpolen.

    Comment


    • #3
      Skulle gjerne likt å se dokumentasjon på påstandene gjennom en uavhengig test.
      Ørjan Pettersen
      Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

      Comment


      • #4
        Originally posted by orjanp View Post
        Skulle gjerne likt å se dokumentasjon på påstandene gjennom en uavhengig test.
        Kanskje jeg skal foreta den testen? Jeg har god bruk for utstyr som fungerer som beskrevet. Og til den prisen der er det et røverkjøp. Skulle det vise seg at utstyret ikke fungerer som beskrevet, så kan jeg benytte reklamasjonsretten. Villedende reklame ville det også være.

        Comment


        • #5
          Prisras hos ThrottleStore.Com - faste lave priser

          Er det virkelig nødvendig?

          De som skriver disse innleggene, er vanligvis de som ikke har "testet"/kjøpt noen av varene våre.
          De som kjøper varer av oss, er rimelig godt fornøyde, så vidt vi kjenner til.
          Når vi skriver noe på vår webside, så står vi for det. Det har vi alltid gjordt, og vil gjøre. Stå inne for det vi skriver/reklamerer for.

          Alltid etterspørres disse testene. Varen blir ikke hverken bedre eller dårligere om den "testes". Er det ingen lenger noen som har såpass ryggrad at man kan avgjøre selv om noe er bra eller dårlig? Det ser nesten ut som en vare må testes for å være bra. Og hvis ikke samme vare er testet, nei da er den ikke så bra! Rart.

          Test selv. Det er vel om man selv er fornøyd som teller? Eller er det ikke slik? Hvis andre, som ikke har prøvd varen, mener at den ikke kan være bra, da tør man ikke lenger være fornøyd med den selv heller, selv om man i utgangspunktet var fornøyd med den. En rar verden

          Som sagt, hva er der å tape? Hvis man har bruk for/ønsker en slik vare. Er man ikke fornøyd, så har man full returrett, og pengene tilbake. Skjønner ikke helt problemet.
          Har man ikke bruk for, eller ikke ønsker en slik vare, hvorfor da i det hele tatt bry seg?
          De som måtte ha bruk for/ønske en slik vare, blir ikke lurt. Vi følger Kjøpsloven og vel så det.

          Som sagt. Vi, og mange andre har kjøpt, og allerede prøvd disse varene. Og de er ikke bare fornøyd. De er mer enn fornøyd. Dette innlegget er postet med den kraftigste dongelen med 40 cm antenne plassert i vinduskarmen, koblet til en helt vanlig laptop, som fanger opp ett helt ordinært trådløst nettverk som ligger 2 km unna inne i en betongbygning. De selv har problemer med å få nok styrke, inne i bygningen, fikk jeg opplyst av en som jobber der. Vi har ingen problemer å ta det inn 2 km unna.
          Vedkommende, som jobber der, kjøpte selvsagt en dongel og den lange antenna, til å bruke hjemme, og kunne melde tilbake at han fikk inn ca 30-40 trådløse nettverk, noen enda lengre unna enn 2 km, i tillegg til at han selvsagt fikk inn sitt eget med 100% kvalitet uansett om han var inne eller utenfor sin bolig. Han bodde litt høyt oppe i et byggefelt, ovenfor et lite tettsted.

          Så dette er ikke noe tull og tøys.
          Som sagt, mange ganger før. Vi står inne for det vi reklamerer for. 100%, med full angrerett, som Kjøpsloven også krever ved nettsalg til privatpersoner.

          Ps. Hvis den trådløse routeren ikke har avtagbar antenne(r), så kan man selvsagt heller ikke skifte den/de. Såpass tror vi nok at våre kunder selv skjønner, uten at vi skriver det i klartekst. Men som sagt, denne 40 cm antennen, er først og fremst beregnet på en dongel, men vil gi samme økning av effekten brukt på en trådløs router også. Og bruker man den begge steder, både på routeren og dongelen, så har man i hvertfall 100% dekning, alle steder, selv i de "umuligste" boliger.

          Mvh

          ThrottleStore.Com Teamet

          Comment


          • #6
            virker som et flott produkt
            dx7

            Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
            Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
            Løten MFK
            Stay Frosty

            Comment


            • #7
              Det som er rart er at TS har nå ett produkt som trosser fysikken. Man påstår at ved å tidoble effektet, så tidobler man også rekkevidden.... Sannheten er vel at for å tidoble rekkevidden må man minst 100 doble effekten.
              Last edited by spitmk16; 15-03-10, 03:57.
              Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

              Comment


              • #8
                Kan jo sette denne antenna på senderen min da så får jeg 10 doblet rekkvidde på Jeti Duplex
                Med vennlig hilsen
                Baard Lindberg
                Condor Modellflyklubb/Tønsberg Modellflyklubb

                "I have no special talents, I am only passionately curious" - Albert Einstein

                Comment


                • #9
                  Originally posted by spitmk16 View Post
                  Det som er rart er at TS har nå ett produkt som trosser fysikken. Man påstår at ved å tidoble effektet, så tidobler man også rekkevidden.... Sannheten er vel at for å tidoble rekkevidden må man minst 100 doble effekten.
                  Jepp. 10 dB er tidobling. 10 desiBel, 1 Bel. På samme måte som 10 desimeter er en meter. Typisk for originalantenna er 2 dB. Når vi tar av en 2 dB og setter på en 10 dB, så blir resultatet 8 dB bedre. 8 dB = 10 ^0,8 = 6,3 ganger.
                  Rekkevidden øker med kvadratroten av antennegain. Kvadratrota av 6,3 er 2,5.
                  Så i teorien burde rekkevidda øke med 2,5 ggr når vi bytter originalantenna med denne.

                  Med forbehold om tildels sterkt rustne kunnskaper i antenneteknikk. Men det er mange kompetente mennesker her som kan bekrefte eller avkrefte om dette stemmer.

                  Comment


                  • #10
                    Prisras hos ThrottleStore.Com - faste lave priser

                    Enda en synser, som mener å kunne litt om elektronikk og fysikk.
                    Godt man gir uttrykk for hva man kan. Helt riktig det når det gjelder sending.

                    Det man glemmer opp i all denne kunnskapen, er at skal du komme deg på nett, så må du sende og motta med omtrent samme styrke/følsomhet. Ofte er det følsomheten som begrenser rekkevidden på standardutstyret som finnes i en laptop, da det man skal ta inn er veldig svakt.

                    Men poenget er ikke om vi skriver 100% teknisk korrekt, men at evt kunder skjønner hvordan dette fungerer, hvis de har et problem som disse varene kan løse for de.

                    Vi testet to dongler opp mot hverandre.
                    Den ene tok inn flere nettverk enn den andre, men den koblet seg ikke opp mot så mange.
                    Den andre tok inn færre nettverk, men den koblet seg opp mot flere enn den første.

                    Konkluksjon; Den første hadde god følsomhet til å fange opp, men mindre styrke til å sende ut.
                    Den andre hadde lavere følsomhet, men høyere sendestyrke.
                    Hvis man bare vil "se" hvor mange nettverk man kan få inn, så er den første best.
                    Hvis man faktisk vil koble seg opp mot et av de, så er den siste den beste.

                    Enda et eksempel: Jeg har et hus (sommer/vinterhus på Dombås). På Blæstra for de som er lokalkjennt. Jeg har fri sikt til sentrum, litt over 2 km i luftlinje. Jeg har ikke innlagt internett, og jeg har brukt å kjøre bort til sentrum for å koble opp mot et av de frie nettene der for å lese/sende epost.
                    Nå har jeg koblet opp en utendørs dongel (på mønet av huset der TV antenna stod før) med retningsantenne (hele boksen er på størrelse med en litt flat 2 liter isboks).
                    Så nå slipper jeg å kjøre bort til sentrum for å koble til nettet. Jeg har full dekning på USB kabelen som kommer fra dongelen, og kan bruke internettelefon også.
                    Praktisk, så slipper jeg å kjøre nesten 4 km hver vei (det er det langs veien), hver gang jeg vil på nettet. Praktiskt

                    OOps! Det har vi ikke tenkt på. Selvsagt vil den funke like godt på RC 2,4 gHz utstyr, hvis connectoren passer. Men ikke forvent en tidobling av effekten der, da originalantenna ofte har en hvis forsterkning fra før, i motsetning til de fleste router/dongle antenner.

                    Mvh

                    HJT
                    ThrottleStore.Com Teamet

                    Comment


                    • #11
                      Prisras hos ThrottleStore.Com - faste lave priser

                      Behager det visse herrer her inne hvis vi endrer teksten fra tidobler til mangedobler da ?

                      Men det virker på samme måten uansett hva VI skriver. Dvs fantastisk

                      ThrottleStore.Com Teamet

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by ThrottleStore.Com View Post
                        Er det virkelig nødvendig?

                        De som skriver disse innleggene, er vanligvis de som ikke har "testet"/kjøpt noen av varene våre.
                        De som kjøper varer av oss, er rimelig godt fornøyde, så vidt vi kjenner til.
                        Når vi skriver noe på vår webside, så står vi for det. Det har vi alltid gjordt, og vil gjøre. Stå inne for det vi skriver/reklamerer for.

                        Alltid etterspørres disse testene. Varen blir ikke hverken bedre eller dårligere om den "testes". Er det ingen lenger noen som har såpass ryggrad at man kan avgjøre selv om noe er bra eller dårlig? Det ser nesten ut som en vare må testes for å være bra. Og hvis ikke samme vare er testet, nei da er den ikke så bra! Rart.
                        Hvem har sagt at dette ikke er et godt produkt? Greia er den at når dere kommer med udokumenterte påstander, er det nettopp det de er. Udokumentert. Det er sunt å ha en viss skepsis til propagandaen fra selgere, da de har et ønske om å selge. At dere sier at det er bra hjelper lite da dere på ingen måte er objektive i deres betraktninger. Selvsagt står dere for produktet deres, dere selger jo det. Noe annet ville jo vært særdeles merkelig.

                        At en person har gode erfaringer sier lite, da det er for mange ukjente aspekter ved hans sak. Man vil nok finne menger av eksempler på mennesker som har blitt tynnere av uvirksomme slankemidler. Eller frisk av uvirksomme medisiner.

                        Dersom produktet er så revolusjonerende som det sies, så ville det jo vært naturlig at mange har erfaringer med det. Og at det har blitt testet. Produktet blir selvsagt ikke bedre av å ha blitt testet, men man har andre holdepunkter enn reklamen fra selger. TVshop selger utrolig mange fantastiske produkter, i følge dem selv, som aldri selges noen andre plasser enn akkurat der. Hvorfor ikke, kanskje fordi de ikke er så fantastiske allikevel?

                        Og siden produktet er så bra som dere påstår, hvorfor ikke sende det til f.eks. hardware.no for en test. Dersom reklamen deres er korrekt, har dere jo ikke noe å tape på det. En ting som ville vært greit er å få vite om f.eks. sendestyrke holder seg innenfor 2,4 GHz standarden. Og hvordan dette signalet påvirker andre enheter som også benytter 2,4 GHz. Minner meg forøvrig på deres påstand om hvor bra Wfly radioen dere selger er. Kan ikke huske å ha sett en test av den på Mfn til tross for at dere ble oppfordret til å sende en dit. Det er jo fort gjort å gjøre seg opp antakelser på hvorfor.

                        Som sagt, mange ganger før. Vi står inne for det vi reklamerer for. 100%, med full angrerett, som Kjøpsloven også krever ved nettsalg til privatpersoner.
                        Ikke kjøpsloven, men forbrukerkjøpsloven. Veldig viktig forskjell, som jeg regner dere er klar over. Så jeg antar det var en skrivefeil.
                        Ørjan Pettersen
                        Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by ThrottleStore.Com View Post
                          OOps! Det har vi ikke tenkt på. Selvsagt vil den funke like godt på RC 2,4 gHz utstyr, hvis connectoren passer. Men ikke forvent en tidobling av effekten der, da originalantenna ofte har en hvis forsterkning fra før, i motsetning til de fleste router/dongle antenner.
                          Min sender har en standard RP-SMA kontakt til antenna. Så den burde passe, men jeg er usikker på om jeg bør prøve å benytte en 10dbi antenne på en sendermodul som er laget for en 2dbi.... Er det noen her som kan nok om området for å kunne si noe om konsekvenser? Vedlagt ligger spek på Jeti Duplex TU modul....
                          Attached Files
                          Last edited by _wizard_; 15-03-10, 10:00. Reason: skrivefeil
                          Med vennlig hilsen
                          Baard Lindberg
                          Condor Modellflyklubb/Tønsberg Modellflyklubb

                          "I have no special talents, I am only passionately curious" - Albert Einstein

                          Comment


                          • #14
                            Prisras hos ThrottleStore.Com - faste lave priser

                            Vi har ganske enkelt vedtatt å slutte med å sende varer til test, og i stedet bruke tid og penger på utvidet garanti og sikkerhet for våre kunder.

                            Det hjelper absolutt ingenting om en vare er best i test, hvis den aktuelle kunden ikke er fornøyd med den. Det er hver enkel kunde som bestemmer om en vare best i test eller ikke.

                            Det er våre kunder vi vil gjøre fornøyde, ikke testerene. Og med våre garantier og returordninger, så risikerer en kunde ingen verdens ting om man "tester" selv.

                            Om en vare er best i test eller ikke, interesserer oss ikke. Det vi er opptatt av er at våre kunder er fornøyde og føler at det er trygt å handle hos oss.

                            Det vi var mest skeptisk til, og sjekket grundig først, var om dette utstyret skapte forstyrrelser for annet utstyr på samme frekvens. Det kan vi si; det gjør det ikke.

                            Mvh

                            ThrottleStore.Com Teamet

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by _wizard_ View Post
                              Er det noen her som kan nok om området for å kunne si noe om konsekvenser?
                              Tenk over følgende:

                              Tall selger. Om det er rekkevidde eller sendereffekt, produktet med høyest tall er “best”i mange forbrukeres øyne. Hvorfor er da alle 2,4GHz radiosendere utstyrt med 2dBi antenner?

                              Svaret er spredningsmønster, eller på engelsk “radiation pattern”. Intet kommer av intet, og i dette tilfellet blir rekkevidde oppnådd på bekostning av spredning. Det er ikke noe problem, snarere formålstjenlig, for kommunikasjon mellom to stasjonære enheter at spredningen er liten, men mellom et stasjonært punkt (du) og et bevegelig mål (flyet) er det ønskelig at spredningen er så stor som mulig.

                              Gjør et googlesøk på “radiation pattern”, så finner du både artikler og grafikk som forklarer og illustrerer dette.

                              Comment

                              Working...
                              X