Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hysol 9462

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Eureka
    replied
    Originally posted by Magne_H View Post
    Hva er arbeidstiden og herdetiden på Hysol 9462?
    •60 Minute Work Life
    •Approximately setup time 3 hours in normal temperature


    Kjell

    Leave a comment:


  • Magne_H
    replied
    Hva er arbeidstiden og herdetiden på Hysol 9462?

    Leave a comment:


  • bardp
    replied
    Det limet jeg har funnet ut blir sterkest når jeg limer kryssfiner mot glasfiberlaminat er PL400.

    Leave a comment:


  • affa
    replied
    Viktigste er at man vasker bort alt fett, release agent osv fra støping og sliper godt. Da sitter både epoxy, tec7 og Hysol godt. Hovedfordelen med Hysol er vel at den ligger der du la den og ikke renner overalt...

    Leave a comment:


  • Wulf
    replied
    Jeg bruker Trans7 på glassfiber.Sitter ekstremt godt

    Leave a comment:


  • tyor
    replied
    Originally posted by Wulf View Post
    Lim er en liten utgift. Akkurat som glowfuel
    Ihvertfall når man har kommet såpass langt att det går mer fuel enn lim

    Men til dere som har prøvd dette limet. er det bra til å lime fast tre/finer i en glassfiber kropp? Har erfaring med att vanlig epoxy ikke altid er så bra der. ok skal snart igang med å montere servofester og div i polikarpoven min

    Leave a comment:


  • Eureka
    replied
    Originally posted by Quadrocopter View Post
    175.- i en norsk nettbutikk er sikkert en helt ok pris men det er feil i eksemplet over som gir et uriktig bilde av konstandene.

    Kjøper du en vare til under 200.- så kommer det hverken moms eller moms håndteringsgebyr (det er ingen toll på lim) dermed blir prisen $21 eller kr. 137,- hjem i postkassa
    Litt begge deler her.
    På den ene siden slipper du norsk mva ved kjøp av kun en stk, på den annen side må du nok regne med $25 i porto fra USA.

    jeg kjøper hele esker, og da blir portoen rundt $5 pr patron, men da slipper man ikke unna norsk mva

    Leave a comment:


  • Quadrocopter
    replied
    Originally posted by Eureka View Post
    Hos f.eks amerikanske butikker så koster en patron denne typen Hysol ca $16.
    Pluss på $5 i frakt, dagens ca kr 6,50 pr dollar og ikke minst 25% norsk moms, så kommer du fort opp i kr 175 pr patron.
    Originally posted by Wulf View Post
    + tollbehandlingsgebyr

    175.- i en norsk nettbutikk er sikkert en helt ok pris men det er feil i eksemplet over som gir et uriktig bilde av konstandene.

    Kjøper du en vare til under 200.- så kommer det hverken moms eller moms håndteringsgebyr (det er ingen toll på lim) dermed blir prisen $21 eller kr. 137,- hjem i postkassa

    Leave a comment:


  • Wulf
    replied
    Lim er en liten utgift. Akkurat som glowfuel

    Leave a comment:


  • bardp
    replied
    Ja og om du sier du er narkoman får du sprøyta helt gratis på apoteket.
    Har kjøpt limet fra USA til en noe billigere pris en det en får det til her i landet, har testet det litt og limet er bra men ikke så bra sammenlignet med andre lim at det etter min mening er vert prisen.

    Leave a comment:


  • kwik
    replied
    Dette at Hysol koster så mye er nok ut fra Loctite, og så kommer det påslag i et ledd etterpå, uansett om nett-butikken er i USA eller i Oslo.

    Tenk på 3M sitt spray-lim til den vanvittige prisen.
    Nå får vi samme spraylimet til en brøkdel av prisen på Biltema. Det gjelder mange andre ting også.

    Superlim for eksempel til 35 kroner på Biltema. Innkludert kicker.

    Det blir som Paul & Shark genserne for 20 år siden. Så sprekker bobla, og de kan ikke holde på prisene lengre.

    Gleder meg til vi får Hysol-substitutt på Biltema. Så kan jo de som vil betale for Loctite merkevaren fortsette med det. Men itte je.

    Men det som var hoved-tipset, og vitsen med hele posten, var jo at man tar ganske så mye for de plastikk-dingsene for å blande og påføre lim. Og den utgiften kan man spare seg med engangs-sprøyter fra apoteket.
    Last edited by kwik; 15-11-14, 18:55.

    Leave a comment:


  • affa
    replied
    Handler som sagt det meste i Norge men avhenger stort sett der lageret er innafor. Og ofte litt samlet bestilling så derfor er det ofte det som styrer hvor jeg handler fra

    Leave a comment:


  • Wulf
    replied
    + tollbehandlingsgebyr

    Leave a comment:


  • Eureka
    replied
    Hos f.eks amerikanske butikker så koster en patron denne typen Hysol ca $16.
    Pluss på $5 i frakt, dagens ca kr 6,50 pr dollar og ikke minst 25% norsk moms, så kommer du fort opp i kr 175 pr patron.

    Leave a comment:


  • Salte
    replied
    Når vi ser på hvor mye penger vi stapper i desse flya så er det vel ikke en patron med Hysol som velter lasset Jeg har ingen problem med å kjøpe den Hysolen jeg trenger hos Eureka og har funnet ut at det er ikke mange limtyper som er bedre til de fleste oppgaver!

    Geir

    Leave a comment:

Working...
X