Announcement

Collapse
No announcement yet.

Unikt hexacopter vurderes solgt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Unikt hexacopter vurderes solgt

    Edit: Ikke stor interesse for å kjøpe dette som en ferdig pakke. Men desto større interesse for å kjøpe enkelt-deler. Så da plukker jeg det fra hverandre og selger noe samt gjenbruker noe. Betrakt derfor denne som solgt. Så kan dere forvente at jeg averterer noen av enkeltdelene etter hvert.

    Det er sammenleggbart, har 3-aksers gimbal til Nex/RX100 og får plass i klassisk Clas Ohlson-koffert. Ikke bare det, men du får plass til radio, batterier, verktøy, bakkestasjon og propeller også. Alt i en koffert. Selges med kofferten og FrSky Taranis radio med X8R mottaker.

    Spec:
    FC: ZeroUAV YS-X4 flight controller med Wlan-modul. Har pos hold, RTH, waypoints, follow me og whatnot. Full bakkestasjonsoftware for Android og Windows.
    Motorer: SunnySky 2212-13 980KV
    ESC: Afro 30A SimonK
    Gimbal: Rctimer Black ASP 3 Axis Nex-GH5
    Gimbalcontroller: StormBGC v 1.1.

    Kjører den på 8" propeller, to eller trebladers og med 5000 mAh 4S-batterier. Gir da 8-10 minutter flytid.

    Rammen er nøye designet og bygget av undertegnede. Aluminium, glassfiber og ask fra Bauhaus. Med tobladerspropeller trenger du bare å ta av to av propellene før du legger den i kofferten. Meget rask montering og sammenslåing.

    Testflight:


    Nypris for utstyret alene ca NOK 9000,- før jeg har lagt på moms og frakt. Verdi på design og bygging: priceless. Selges for NOK 5000,- eller høystbydende.


    Selger den fordi jeg kanskje har litt for mange farkoster... Og fordi jeg ikke bruker den nok. Og den fortjener å bli brukt. Meget god stand på alt.

    Ulemper? På Taranis'en mangler en stripe med pixels på skjermen. Ikke et problem, men litt irriterende for en perfeksjonist som meg. Jeg oppgraderte FW i flight controller og gimbal controller nå nylig. Fikk ikke perfekt PID-tuning av Yaw-aksen på gimbalen da jeg testet etter å ha lagt inn siste beta-firmware. Og settings på FC er default. Mao bør du kalibrere litt for å få optimal ytelse. Men det er derfor jeg selger her... til en som liker denslags muligheter.

    Attached Files
    Last edited by eirikso; 19-05-15, 18:24.
Working...
X