Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tilbakemelding fra våre lesere/brukere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ein funksjon slik at ein kan sjå nye innlegg X antal dagar tilbake i tid, slik at ein slepp å leite gjennom heile forumet for å vere sikker på at ein ikkje har gjenge glipp av noko etter fem dagar på ferie...
    Forsåvidt enig i dette men nye innlegg blir jo altid markert, har jeg vert borte noen dager så er alle innlegg som har kommet inn i mellom tiden merket (OBS husk å aktivere cokies i nettleseren). Mitt problem er heller det at om jeg av en eller annen grunn må slutte å lese og må lukke nettleseren før jeg har fåt gått igjennom alle nye innlegg så er markeringen av de innleggene jeg ikke fikk lest borte neste gang jeg kobler opp (eventuelle nye innlegg etter jeg sist var oppkoblet er selvsagt blitt markert men kjedeligt er det å leke detektiv for å se etter uleste poster de gangene det hender), i tillegg så var det dette med direkte link til RCMarkedet på forsiden noe jeg savner (jeg glemmer ofte å stikke innom da jeg må lete den opp i favoriter fremfor å klikke kjapt på en link på forsiden når jeg likevel er der).

    Fortsatt masiv støtte og nesegrus beundring av Klaus for driftingen av Modellflynytt (er nesten redd for å be om mere da jeg er redd dette tar mere av tiden hans enn hva godt er).
    Gert Hildrestrand.
    Limets Venner.
    Valdres Flyklubb Modell

    Famous last words? Hey watch this!

    Comment


    • #17
      Kommentarer til deres svar mm.

      V. måtte le litt av ditt siste avsnitt Jo, jeg har nok å gjøre, men nå for tiden er balansen grei nok. Begge nettsidene er vel så å si 100 % selvdrevne nå det er kun enkle ting som må passes på og evt. oppdateres. I tillegg har jo vi klart å få en etablert ”redaksjon” i MFN så det til stadighet publiserer godt lesestoff. For de som ser under Kommende Artikler ser man at det er mye spennende på gang.

      Forumet begynner å bli ”gammelt” i dataverden og har litt få funksjoner innebygd dessverre. Programvaren (forumet) har er mulighet for å oppgraderes med diverse tillegg som har noen av de funksjonene dere tydeligvis ønsker. Noen er enkle å installere, andre ikke. Fil/bilde opplastings funksjonene er et slikt tillegg (MOD), og har helt klart økt nytten av forumet. Funksjonene er jo bare helt konge!

      Modifisering av forumet gjør at kodingen totalt blir nokså komplisert og vil gjøre fremtidige forumoppgraderinger nesten umulig (når man er selvlært koder), derfor må jeg skuffe med å annonsere at det ikke vil bli gjort. Vet noen ønsker flere funksjoner, men allikevel…

      Men, jeg vet at utviklerne av softwaren jobber på spreng med en ny og mye kraftigere som jeg tror lanseres i år, og som jeg igjen vil implementere her på/for forumet. Samtidig vil det i år komme en oppgradering av den softwaren vi bruker for å drive selve hovedsiden av MFN. Dette er en kraftig oppgradering som vil gjøre publisering av artikler mye enklere med mer.

      Realistisk tror jeg ikke jeg klarer å få oppgradert artikkelsystemet og forumet før til vinteren 04/05 (da det er akseptert med mer pc tid enn ellers). Samtidig vil jeg da vurdere om MFN skal lanseres med ny drakt, dvs. at ModellflyNytt kommer som en versjon 2.

      I alle fall så blir tiden fremover veldig spennende med tanke på hva vi har klart å få til med MFN på bare ca. 5 mnd.

      Våre brukeres jobb må bli å jobbe for å få enda flere personer registrert som brukere, både de med mange års kompetanse og hobbyens nyere profiler.

      Comment


      • #18
        Originally posted by Vingemutteren
        Fortsatt masiv støtte og nesegrus beundring av Klaus for driftingen av Modellflynytt (er nesten redd for å be om mere da jeg er redd dette tar mere av tiden hans enn hva godt er).
        Mvh
        Geir-Tore Lindsve

        Comment


        • #19
          det hender stadig vekk (bortimot hele tiden) at jeg ikke blir logget automatisk inn.
          ellers: denne siden rager! har brukt uendelig med tid her og på linker folk henviser til, nettet er jo som støpt for rc-interesserte. siden er også grunnen til at jeg begynte med hobbyen rett før jul. det var som å komme til en utømmelig kilde med interessant materiale. tanken på at rc-folkene også bruker data og nettet hadde ikke slått meg før da, og akkurat der er jeg overbevist om at jeg har flere med meg. mange av de rutinerte er vel ofte "eldre herrer" ((40+) ikke frekk, men dataen har jo ikke vært en del av livet til alle), derfor er det skikkelig bra med klestøy med MFN-logo for misjonerende flashing rundt om i klubbene. flere folk her -> flere innlegg - mere å kose seg med - mer hjelp og tips. ingen av kompisene mine ser verdien i dette og det var derfor godt å komme i felleskap med folk som alltid har svar på ting man lurer på, eller har gjort det før. takktakk. til alle.

          Comment


          • #20
            Originally posted by Hans AA
            Det hender stadig vekk (bortimot hele tiden) at jeg ikke blir logget automatisk inn.
            Det er faktisk lokale innstillinger på din, eller den PC'n du bruker. Det er det ikke noe jeg kan få gjort noe med dessverre.

            Ellers så skal du ha takk for at har nytte av dette "livsverket"

            Comment


            • #21
              Originally posted by freesider
              Savner også utrolig masse linkeside som var her en gang mm.
              Dette ser jeg for tiden litt på, men det er ikke bestemt. Mulig jeg lanserer dette som en ekstern side, eller inn under MFN. Helst det første slik at administrasjonene blir skilt (lettere når evt. noe skal oppgraderes etc.), og at RC Media's nettsidenettverk utvides.

              Jeg driver å se på finansiering av en slik løsning... Jepp, alt koster dessverre penger (ønsker ikke open source)

              Hvis noen ønsker å støtte opp om dette, har vi fortsatt "Donasjons-linken": https://www.paypal.com/xclick/busine...code=EUR&lc=NO

              Comment


              • #22
                Originally posted by klausre
                Jeg driver å se på finansiering av en slik løsning... Jepp, alt koster dessverre penger (ønsker ikke open source)
                HVA? Skamme seg!!!
                Og du som benytter et forum som er open source...

                Tillater meg å komme med noen forslag allikevel jeg da:
                Swapware: Best Open Source Software Development Software 2024
                The Link Conservatory: Best Open Source Software Development Software 2024
                SBC Links: Best Open Source Software Development Software 2024
                Mvh
                Geir-Tore Lindsve

                Comment


                • #23
                  Ups...regna med å få ris på baken. Jepp forumet er Open Source, men det er så godt etablert så det blir aldri noen problemer med at det fases ut (håper jeg). Det forrige linkesys. var er O.S. prog. og utvikler måtte pluttselig legge prosjektet dødt pga. for stor arbeidsmengde. Da php gjennomgikk noen større prog. forandringer sluttet det å virke..

                  Det er dette jeg ikke ønsker. Jeg må ha et firma å gjøre en avtale med, for å kunne henvende meg direkte for å få support.

                  Har nå drevet mye med både open source og bet. løsninger, og gratis progamvare fungerer stort sett bra, men min erfaring er at det ofte (ikke alltid) kommer til kort dessverre. Derfor ønsker jeg ikke Open Source.

                  Programmene koster ofte ikke så mye, fra $ 100 - 200, men supporten er så mye bedre. I tillegg skal evt. domenenavn/webplass legges opp (hvis jeg legger det utenfor MFN).

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by klausre
                    Ups...regna med å få ris på baken.

                    Originally posted by klausre
                    Jepp forumet er Open Source, men det er så godt etablert så det blir aldri noen problemer med at det fases ut (håper jeg). Det forrige linkesys. var er O.S. prog. og utvikler måtte pluttselig legge prosjektet dødt pga. for stor arbeidsmengde. Da php gjennomgikk noen større prog. forandringer sluttet det å virke..

                    Det er dette jeg ikke ønsker. Jeg må ha et firma å gjøre en avtale med, for å kunne henvende meg direkte for å få support.
                    Joda, det er vel i grunnen forståelig det da...

                    Originally posted by klausre
                    Har nå drevet mye med både open source og bet. løsninger, og gratis progamvare fungerer stort sett bra, men min erfaring er at det ofte (ikke alltid) kommer til kort dessverre. Derfor ønsker jeg ikke Open Source.
                    Open Source....all the way (jau, kjører Open Source på pc'n. Linux er gromt! )

                    Originally posted by klausre
                    Programmene koster ofte ikke så mye, fra $ 100 - 200, men supporten er så mye bedre. I tillegg skal evt. domenenavn/webplass legges opp (hvis jeg legger det utenfor MFN).
                    Nå er jeg ikke kjent med hvordan Fastname kjører løsningene sine, men ser at forumet ligger som et underdomene under modellflynytt.no. Dersom du skal kjøre det separat, er det ikke da mulig å rett og slett ta det på et eget underdomene? (linker.modellfly.no ellerno)

                    Off Topic: En liten digresjon nå når det først er snakk om linker. Noen som har hørt hva de gode folkene i Norsk Språkråd har kalt "døde linker", dvs linker som ikke lenger virker?

                    Jo...lenkeråte! Knall-ord!
                    Mvh
                    Geir-Tore Lindsve

                    Comment


                    • #25
                      Jeg har bare 1 ting å si (pluss litt til): Takk for et så bra forum, det hadde vert verre å komme igang uten dette.

                      Angående artikler, jeg har lest alle, men savner tips om å bygge og trekke en modell, + innkjøring og innstilling av motorer.

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by ostnik
                        Angående artikler, jeg har lest alle, men savner tips om å bygge og trekke en modell.
                        Dette er vi igang med å få til, og forhåpentligvis publiseres artikkelen før sommeren. Artikkelen blir en "How To" artikkel hvor skribenten går igjennom alle områder fra bygging til trekking mm.

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by klausre
                          Originally posted by Hans AA
                          Det hender stadig vekk (bortimot hele tiden) at jeg ikke blir logget automatisk inn.
                          Det er faktisk lokale innstillinger på din, eller den PC'n du bruker. Det er det ikke noe jeg kan få gjort noe med dessverre.
                          det viser seg at jeg aldri blir logget inn direkte. hverken her eller andre plasser.
                          greit nok det, men hvor endrer jeg innstillingene? har prøvd under internet options uten ønsket effekt. bruker opera.

                          Comment

                          Working...
                          X