Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forumet.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Superstar40
    Kan ikke huske at jeg har vært borte fra forumet annet enn når jeg har ferie eller er på reise.
    Jeg må innrømme at jeg har "sneket" meg inn på forumet når vi har vært på ferier.. Til konas store frustrasjon. Bruker mobilen. Litt knotete, men når abstinensene er store nok....
    Theodor Bastberget

    Airplanes are for people who can't fly helicopters!
    http://www.modellhelikopter.no

    Comment


    • #17
      Originally posted by Theodor
      Originally posted by Superstar40
      Kan ikke huske at jeg har vært borte fra forumet annet enn når jeg har ferie eller er på reise.
      Jeg må innrømme at jeg har "sneket" meg inn på forumet når vi har vært på ferier.. Til konas store frustrasjon. Bruker mobilen. Litt knotete, men når abstinensene er store nok....
      Hvilken mobil har du? Det høres veldig greit ut(selv om det sikkert er dyrt)

      Comment


      • #18
        Originally posted by ostnik
        Hvilken mobil har du? Det høres veldig greit ut(selv om det sikkert er dyrt)
        Jeg bruker p800 med Opera browser. Funker bra det

        Theodor Bastberget

        Airplanes are for people who can't fly helicopters!
        http://www.modellhelikopter.no

        Comment


        • #19
          p 800? er det en Erikson eller? Er ikke så veldig interisert i mobiler, egentlig(med 50 kr. i uken har jeg andre tin og bruke pengene på)

          Comment


          • #20
            Det er Sony Ericson, ja.
            Skulle ønske jeg hadde en sånn..
            Run, live to fly, fly to live, aces high!
            Erlend Larssen

            Comment


            • #21
              Det er Sony Ericsson. P900 er kongemodellen nå. Bruker den også til å skrive fly loggene mine på. Kan med andre ord brukes til en del... Koster rundt 6-7000,-
              Theodor Bastberget

              Airplanes are for people who can't fly helicopters!
              http://www.modellhelikopter.no

              Comment


              • #22
                Hei Theodor

                Lite off-topic spørsmål: Hvordan liker du P800? Jeg trenger noe og organisere hverdagen med. Jeg vil ha en telefon som kan brukes som PDA....eller omvendt Er den brukbar som PDA? Jeg har hørt forskjellige ting om den...mest fra folk som aldri har prøvd den selvsagt.

                Og forumet ja...er innom mange ganger i løpet av dagen. Jobber foran PC'n så jeg svinser innom stadig vekk. Meget hyggelig å se hvordan folk hjelper hverandre og øser fra egen erfaring. Modellflymiljøet her jeg bor er litt lite ennå (jobber med saken) så det er fint å ha et sted å 'gå' når en trenger litt asistanse....stå på alle sammen
                Mvh

                Olav Lund

                Comment


                • #23
                  6-7000 huff å huff det er jo en flott comp- radio....
                  Fins det billigere???

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by oddbob
                    Hvordan liker du P800?
                    Jeg er kjempefornøyd med P800'en! Har brukt opp et par PDA'er men etter den siste ønsket jeg å kunne ha en enhet (PDA og mobil) Valget falt på P800 og kan klart si at den er en fullverdig PDA! Har puttet inn et 128MB minnekort og fått tak i en god del bra programmer. De som mener at den ikke er fullgod har neppe prøvd den, eller har spesielle krav som den ikke dekker.

                    Skaffer du deg en får du si i fra. Har flere gode programmer å annbefale!

                    Originally posted by ostnik
                    6-7000 huff å huff det er jo en flott comp- radio....
                    Fins det billigere???
                    Dyr... tja. Er et arbeidsverktøy for meg. P800 har blitt tatt over av P900. Sikkert en del som skal oppgradere og selger 800'en... Ellers er det få i billigere prisklasse med de samme mulighetene.
                    Theodor Bastberget

                    Airplanes are for people who can't fly helicopters!
                    http://www.modellhelikopter.no

                    Comment


                    • #25
                      Takk Theo!
                      Vurderer kjøp fortløpende. Men det er jo så mange andre utgifter når man starter opp for seg selv
                      Må få unna noen reginger først.

                      PS: Har jeg sett deg her i Fyresdal. Har du deltatt på noen av NM-rundene i F3C?
                      Var innom hjemmesidene dine (bra sider) og syntes det var noe kjent
                      Mvh

                      Olav Lund

                      Comment


                      • #26
                        Jeg har nok ikke det. Kunne ha tenkt meg på en av helitreffene dere har, men har desverre ikke blitt noe av. Litt langt....

                        Har ikke fløyet F3C. 3D appelerer litt mer. Er ikke noen konkuranse mann... Litt for mye nerver Men er en konge til å se på Jeg har vært ett par turer på grensecupen på Elverum og sett på F3C der.

                        Konkurerer du i F3C?
                        Theodor Bastberget

                        Airplanes are for people who can't fly helicopters!
                        http://www.modellhelikopter.no

                        Comment


                        • #27
                          Prøvde brorsans P900 og den telefonen kan helt klart mere enn jeg.
                          Bruke den til å skrive log? Hum hum kansje jeg burde tigge han om å få låne den litt (ett par tre år eller noe slikt), egentlig ville jeg si at jeg har en T68 med diktafon mulighet og det er greit å bare lese inn i telefonen noe slikt t.d. "Juppe tre turer på 11, 25 og 7 minutter".

                          Kjapt spørsmål: hvilke data skriver dere inn i logen på flyene? Er det kun antal turer og lengden på de eller skriver dere klokkeslett og dato eller start problemer eller?

                          Tilbake til tema, jeg vet at jeg skrev at jeg er minst 4 ganger inne her på forumet om dagen, jeg må tilstå at i dag har det bare vært to ganger med denne (så slipper de som har sendt pm å tro jeg er overlegen ). Men jeg har gyldig grunn for forfall da jeg har montert og lakket fly i hele dag, ut å fly i morgen om jeg får tid (og det får jeg nok )
                          Gert Hildrestrand.
                          Limets Venner.
                          Valdres Flyklubb Modell

                          Famous last words? Hey watch this!

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by Theodor
                            Jeg har nok ikke det. Kunne ha tenkt meg på en av helitreffene dere har, men har desverre ikke blitt noe av. Litt langt....
                            Ja...det blir vel et stykke. Grunnen til at de flyr et par stevner i Fyresdal er at vi har flystripe som er uforstyrret og at det er lik kjørelengde for de fleste i Sørnorge (fra vest, sør og østlandet)

                            Originally posted by Theodor
                            Konkurerer du i F3C?
                            Ehhh...kan ikke skryte på meg det gitt. Er ganske konge til å se på jeg også Er nok bare en skarve nybegynner....hadde vert morro og konkurrert litt. Har planer om å konkurrere i F4C etterhvert...Skalatreff i første omgang.
                            Mvh

                            Olav Lund

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by Vingemutteren
                              Kjapt spørsmål: hvilke data skriver dere inn i logen på flyene? Er det kun antal turer og lengden på de eller skriver dere klokkeslett og dato eller start problemer eller?
                              Dette er hva jeg legger inn og hvordan det ser ut i loggen min:



                              Originally posted by oddbob
                              Har planer om å konkurrere i F4C etterhvert...Skalatreff i første omgang.
                              Har en Bell UH1-B hengende i taket. Et langtidsprosjekt. Stilig er den i alle fall
                              Theodor Bastberget

                              Airplanes are for people who can't fly helicopters!
                              http://www.modellhelikopter.no

                              Comment


                              • #30
                                Jeg kommer til å konkurrere i skalakonkurranser med fly da.....Holder på å bygge nå...trodde jeg kunne bli ferdig til slutten av sesongen men det går i vasken tror jeg

                                Hvorfor kan man ikke stille i F4C med heli ...eller finnes det F3C-skala?
                                Jeg liker svært dårlig den "usynlige" linjen som eksisterer mellom heli og flymiljøet.
                                Tenker ikke da på "Airplanes are for people....."
                                Tenk så mange interessante skalaprosjekter det kunne bli. (....har våte drømmer om en CH-53 Sea Stallion :P)
                                F4C-heli....høres helt naturlig ut for meg.
                                Mvh

                                Olav Lund

                                Comment

                                Working...
                                X