Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forumet er oppgradert

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Forumet er oppgradert

    Forumet er oppgradert

  • #2
    Hvilken forskjell merker vi brukere ? Fortsatt like tregt å laste inn sider ?
    Bfight 210
    De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
    De Havilland DH 2 skala 1/5,3
    Phoenix RC Club

    Comment


    • #3
      Originally posted by bth View Post
      ... Fortsatt like tregt å laste inn sider ?
      Jeg synes modellflynytt er raskt. Det er ikke en treg linje du har da.
      - Erik -

      ------------------------------------------
      Logo 600SX + 6003D
      Logo 400SE

      Futaba 18MZ

      Comment


      • #4
        Dette forumet kjører på en SQL-database, og et så aktivt forum som dette er ganske så krevende for både linjer og server. Hastigheten avhenger av ram, diskoppsett og linjekapasitet hos den som driver dette...

        Jeg sitter selv med en kraftig fiber, så det er ikke hos meg det stopper. Jeg har merket at det kan gå tregt utpå kveldene når det er mange innloggede brukere, og ofte hvis det er tråder med mange bilder som ligger på lesetoppen.

        Gode nok diskoppsett og kraftige nok linjer koster veldig mye.
        Jeg tror ikke de som driver dette forumet sitter igjen med så mye mer kapital enn at vi skal være glade og fornøyde med at de orker å drifte dette for oss!
        Kenneth Davidsen

        Comment


        • #5
          Hei, jeg/ vi har så kraftig server og raske linjer inntektene tillater. Ønsker at alt skal gå så raskt som mulig, men dette forumet har blitt ekstremt SVÆRT og det er ekstremt mye data som skal hentes ut. Når vinteren kommer skal jeg gå litt bedre igjennom å sjekke hva som er mulig å tweeke osv.

          Modellflynytt ligger faktisk på rundt det ekstreme tallet a 4 milioner sidevisninger og over 65 000 besøk i mnd. Ikke mange nisjesider i Norge som har det, eller "amatørsider" for det saks skyld.

          Comment


          • #6
            Ser du har flere nettsteder, så jeg regner med at du kjører alle på samme server? Det ene går jo ut over det andre, men regner med det er dette forumet som drar I/O på diskene og suger linja tom :P

            Men du sier bare "Forumet er oppgradert". Er det bare en patch, eller en større oppgradering som gir oss brukere noen nye goder?
            Kenneth Davidsen

            Comment


            • #7
              Originally posted by Krazy-K View Post
              Ser du har flere nettsteder, så jeg regner med at du kjører alle på samme server? Det ene går jo ut over det andre, men regner med det er dette forumet som drar I/O på diskene og suger linja tom :P

              Men du sier bare "Forumet er oppgradert". Er det bare en patch, eller en større oppgradering som gir oss brukere noen nye goder?
              Har et par andre sider på, men de drar lite båndbredde.

              Forløpig er det bare en patch, men det kommer vel mer ved neste oppgradering.

              Comment

              Working...
              X