Announcement

Collapse
No announcement yet.

Prosessen med forumoppgradering er i gang

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Prosessen med forumoppgradering er i gang

    Hei igjen folkens.

    Nå har jeg endelig kjøpt ny software og er i gang med oppgraderingen. Det er ENORME forbedringer og forandringer, og dette blir spennende.

    Det blir også et eget direkte og kort domene, som dermed fører deg som bruker direkte til forumet. Dvs. at www.modellflynytt.no vil bli faset ut.


    Funksjoner:

    - Forumet vil bli "oppdelt" i flere forskjellige funksjoner deler; forumet, blogger, artikkelinnhold, galleri, evt. kjøp/salg osv.

    - Muligheten til å profilere gode forumtråder som egen "profilerte artikler" eller "blogger". Jeg/ moderatorene vil få mulighet til å flytte poster/ innlegg mellom fora, blogger og artikler. For eksempel kan det være et veldig populær innlegg i forumet som mange liker og er ute etter, men dessverre er det begravd inni side 13 i tråd XX. Nå legger vi opp til å kunne "profilere/ fremme" et foruminlegg (eller blogg) som en ny artikkel på hovedsiden.

    - Et mye bedre system for å håndtere bilder. Bilder vil kunne bli lagt inn i en post som et artikkelbilde innimellom postens tekst osv.
    Last edited by Guest; 08-02-10, 11:49.

  • #2
    Originally posted by klausre View Post
    Hei igjen folkens.

    Nå har jeg endelig kjøpt ny software og er i gang med oppgraderingen. Det er ENORME forbedringer og forandringer, og dette blir spennende.

    Det blir også et eget direkte og kort domene, som dermed fører deg som bruker direkte til forumet. Dvs. at www.modellflynytt.no vil bli faset ut.
    Og hva er så disse "ENORME forbedringer og forandringer" for noe - utenom en kortere URL....

    Comment


    • #3
      Hørtes litt småkrass ut den formuleringen der Quadro, men jeg er også nysgjerrig på hva de nye forbedringene er, som jeg selvfølgelig ser frem til =) Ikke for det, har vært godt fornøyd så langtjeg da.
      Med vennlig hilsen
      Asbjørn Kristiansen, Ski
      -------------------
      Teori er når man skjønner alt,
      men ingenting fungerer som det skal..

      Praksis er når alt fungerer som det skal,
      men ingen skjønner hvorfor..

      Her hos oss kombinerer vi teori og praksis,
      ingenting fungerer som det skal,
      og ingen skjønner hvorfor..
      ------------------------------
      http://www.f-16.net/

      http://i62.photobucket.com/albums/h1...aximus/wtc.gif

      Comment


      • #4
        Originally posted by G-Force View Post
        Hørtes litt småkrass ut den formuleringen der.....
        Når man sier A - så må man si B


        Har påpekt noen som savnes tidligere.
        Last edited by Quadrocopter; 07-02-10, 23:27.

        Comment


        • #5
          Hei.

          For oversikt over noen av finessene jeg legger opp til; se første post - som oppdateres forløpende.

          Comment


          • #6
            Flott Klaus, dette blir bra håper vi..
            - Håvard Glad Andreassen
            - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

            Comment


            • #7
              Originally posted by klausre View Post
              - Muligheten til å profilere gode forumtråder som egen "profilerte artikler" eller "blogger". Jeg/ moderatorene vil få mulighet til å flytte poster/ innlegg mellom fora, blogger og artikler. For eksempel kan det være et veldig populær innlegg i forumet som mange liker og er ute etter, men dessverre er det begravd inni side 13 i tråd XX. Nå legger vi opp til å kunne "profilere/ fremme" et foruminlegg (eller blogg) som en ny artikkel på hovedsiden.
              Denne funksjonaliteten er valgt fordi dette forumet nå sitter på ekstremt mye info, som er relevant for mange over lang tid - i lang tid fremover. Jeg mener altså at Modellflynytt-forumet har blitt et så viktig tilskudd til fjernstyrt luftfart i Norge, at forumets brukere, meg, og Modellflynytts skribenter, moderatorer med flere bør ha muligheten til å ta en større del av driften og videre utvikling. Dvs. at vi nå vil kunne forme forumet som et mer fleksibelt samfunn/ ressurs sammen. Hvor altså gode innlegg og emner kan trekkes ut og vises som egne separate artikler, eller blogge-innlegg.

              Når dette er oppe å gå, vil jeg starte på å oppgradere Modellflynytt-sidene, som forøvrig blir en formidabel oppgave ift. alle artikkelen og bildene.
              Last edited by Guest; 08-02-10, 12:04.

              Comment


              • #8
                Vil det bli mulig for trådeier å endre "Tittel" i første innlegg - i dag er det låst når tråden er postet.
                En liten filleting som fort blir et irritasjons moment.

                -Frank-
                Last edited by Quadrocopter; 08-02-10, 12:30.

                Comment


                • #9
                  Det er da mulig nå. Trykker på «Rediger svar», og «Bytt til avansert modus». Da kan du endre emnefeltet. Iallefall kan jeg det.

                  Hva med en wiki for informasjon som ikke går ut på dato.
                  Ørjan Pettersen
                  Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by orjanp View Post
                    Det er da mulig nå. Trykker på «Rediger svar», og «Bytt til avansert modus». Da kan du endre emnefeltet. Iallefall kan jeg det.
                    Fikke det ikke til på første innlegg i tråden.
                    Tittel feltene i påfølgende poster kan byttes men den første er låst.

                    Edit:
                    Ser at Tittel felte inne i selve posten endrer seg men i gruppe oversikts bildet står den gamle tittelen
                    Last edited by Quadrocopter; 08-02-10, 13:52.

                    Comment


                    • #11
                      Her er det sikkert snakk om VB4

                      Dette er en MYE mer funsksjonell løsning for de som vil ha alt i et med CMS og forum/blogg/galleri +++++++++++++++++++++++++++++
                      Jon T Vatn
                      http://www.fg-racing.net
                      Norway Oslo Romsås.

                      Comment


                      • #12
                        Å kunne ha bilder mellom tekst har jeg savnet hele tiden. Med den funksjonen blir det straks mer interessant å skrive om prosjekter osv. Nesten som en artikkel uten å ta jobben med å skrive en full artikkel og kjøre gjennom kverna.
                        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by joo View Post
                          Å kunne ha bilder mellom tekst har jeg savnet hele tiden. Med den funksjonen blir det straks mer interessant å skrive om prosjekter osv. Nesten som en artikkel uten å ta jobben med å skrive en full artikkel og kjøre gjennom kverna.
                          Jatakk
                          ____________________________
                          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                          Comment


                          • #14
                            Kan fint se for meg blogg brukt som byggeprosjekt område for endel av brukerne her ja.
                            Jon T Vatn
                            http://www.fg-racing.net
                            Norway Oslo Romsås.

                            Comment

                            Working...
                            X