Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ting og tang vedr. MFN

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ting og tang vedr. MFN

    Da er flytting i gang og SQL'en for modellflynytt.no er flyttet til ny server.
    I morgen er det tid for modellflynytt.no's tur.

    Når SQLene er på plass og alt funker, blir software flyttet over,
    og domenet flyttet til nye servern.

    Gjør dette så fort vi kan.

    Vennligst rapporter evt. NYE feil som kan ha noe med denne flyttingen å gjøre.
    (Siden innholdet nå ligger på en server, og andre ting på en annen så går det nok litt
    tregere enn vanlig, men det skal ikke være uholdbart)
    Last edited by xilian; 15-07-11, 19:09.
    Tom I. Arntsen

  • #2
    En dreven sysop gir beskjed i forkant når tjenesten stoppes og folk lempes ut, slik at brukere som har sittet å skrevet en time på et nytt innlegg får tid til å lagre unna før alt forsvinner......

    Comment


    • #3
      Akkurat det er jeg fullt klar over, og om du ser på historien på rs så gir jeg vanligvis beskjed 1 uke i forveien. Rcnytt tryna godt i går, og jeg har jo et liv på utsida av cybernettet. Flere årsaker førte til at det skjedde litt kjappere enn først planlagt.

      Jeg gjør det som står i min makt for å få dette mest mulig smertefritt og med mest mulig oppetid.

      Alt er under kontroll nå i alle fall, og morgendagens planer blir varslet i forveien.
      Tom I. Arntsen

      Comment


      • #4
        Originally posted by Quadrocopter View Post
        En dreven sysop gir beskjed i forkant når tjenesten stoppes og folk lempes ut, slik at brukere som har sittet å skrevet en time på et nytt innlegg får tid til å lagre unna før alt forsvinner......
        Denne var vel litt skarp synes jeg Q. Folk gjør så godt de kan, og man kan ikke forvente at alt er 100% hele tiden. Tom gjør en fantastisk jobb med å sette seg inn i ting nå, og få kontroll på alt. Og det er MYE å ta tak i, men han ser ut til å ha god kontroll og er flink. Tror så absolutt han vil kunne gi oss mye fremover.

        Comment


        • #5
          Takk til både Tom som jeg allerede vet kjører på maks og Klaus som har stått på i årevis.

          Desverre er det noen gjengangere som kommer med slike syrlige og de er på alle forum.
          ____________________________
          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

          Comment


          • #6
            Nå erj eg dritlei kommentarer på Modellflynytt fra Ouadrocopter

            Originally posted by Quadrocopter View Post
            En dreven sysop gir beskjed i forkant når tjenesten stoppes og folk lempes ut, slik at brukere som har sittet å skrevet en time på et nytt innlegg får tid til å lagre unna før alt forsvinner......
            Enig med Klaus!
            Du kunne spart deg denne kommentaren Q.

            Hvorfor må du komme med alle disse kommentarene av tvilsom verdi i hytt og pine om alt mulig mellom himmel og jord Quadrocopter?
            Jeg forstår at løs ord-mage kan være vanskelig å lege, men prøv å moderer deg en smule for framtiden.
            Eller bedre: stikk av! NÅ!

            Litt kjedelig med ”så der” kommentarer/synser av tvilsom verdi signert Quadrocopter i omtrent alle tråder her……………

            Lykke til Tom, takk for at du ville ta over og lykke til i arbeidet med forumet. Du lar deg neppe distrahere av denne type forumister.

            Og kort og presist: en stor takk til deg Klaus for alt arbeidet du har nedlagt.

            Per Klepaker

            Comment


            • #7
              Jeg lar meg ikke distrahere av ting som dette. Tvert i mot ser jeg det positive i at vi alle er forskjellige
              Et samfunn bestående KUN av supernerder som kun kan kommunisere via matematisk formeler hadde blitt
              ekstremt kjedelig i lengden! (Dessuten så har vi noen moderatorer som skal ha litt å gjøre også )

              Som et resultat av dette er jeg totalt uenig i at f.eks Quadro skal stikke.
              Denne plassen er åpen for alle mann, men man bør jo innrette seg litt da.
              (Mitt syn fremgår vel egentlig klart av signaturen min? =)

              Som et punktum for denne saken vil jeg bare si at mitt mål er at det skal bli
              en litt hyggeligere stemning her, for jeg synes det er litt mye kjefting og smelling.
              (refererer IKKE til noen av innleggene i denne tråden. Kun på generelt grunnlag)
              La det heller bli en hyggelig del av hverdagen.

              Da holder det med moral, ledestjerner og alt sånt som alle er enig , så gyver jeg heller løs på mere fixing.
              Tom I. Arntsen

              Comment


              • #8
                Dagens plan er da å få overført MFN-SQL'en til nye serveren, samt
                litt fiksing på ett eller annet i headeren jeg ødela tidligere i dag.

                Bedre søkefunksjon får jeg ikke gjort noe med før alle filer er overført
                ny server, og det tar nok enda et par dager
                (veit jeg lova søk i løpet av forrige uke :/ )

                Ellers er det bare å hyle ut om gamle/nye ting som bør endres på.
                Kan f.eks se litt igjennom Forums - (RS) Radiostyrt.no og se om dere finner
                noen funksjoner der dere kunne tenkt dere.

                Dette med signatur kommer jeg for øvrig til å gjør en endring på.
                Kan ikke ha et innlegg med 4 setninger, også kommer den fire-siders signatur
                med hele hangaren lista opp under... Dette endrer jeg plutselig.
                Tom I. Arntsen

                Comment


                • #9
                  Beklager at denne virket "skarp" for noen - og det er ingen tvil at tidligere og nye "eiere" av forumet står på!
                  Kommentaren kom etter at jeg satt å laget et innlegge og tjenesten stoppet - at en server går ukontrollert ned er det ingen som kan gjøre noe med men jeg forsto at stoppen i går kveld var planlagt og dermed mener JEG at en varsling rett i forkant ikke hadde skadet noen.
                  Men jeg har tatt feil før og hvis så ikke var tilfelle så beklager jeg dette!

                  Så til Per og de andre "veteranene" som bidrar med så utrolig mye informasjon i dette forumet - Våkn opp, og se hva du/dere har bidratt med de siste årene. Jeg er ikke imponert.

                  Og hvis noen ønsker meg der pepperet gror så er de ikke så langt unna sannheten......
                  Jeg får vel gjøre som alle "hang" seilfly gutta har gjort og flagge ut til et annet forum.

                  PS:
                  xilian - Kan jeg på en enkel måte slette mine 2743 innlegg?

                  Q.
                  Last edited by Quadrocopter; 06-07-10, 21:25.

                  Comment


                  • #10
                    Hvis vi på død og liv skal krangle... Går det ikke i alle fall å krangle om noe som resulterer i noe da i alle fall...
                    Det her er jo bare bortkasta tid for alle mann...

                    Ta heller å se på en video jeg laga her om dagen av poden ved middagsbordet



                    For de som synes det er kjedelig å se trøtte folk, spol til 1:35
                    Tom I. Arntsen

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Quadrocopter View Post
                      Beklager at denne virket "skarp" for noen - og det er ingen tvil at tidligere og nye "eiere" av forumet står på!
                      Kommentaren kom etter at jeg satt å laget et innlegge og tjenesten stoppet - at en server går ukontrollert ned er det ingen som kan gjøre noe med men jeg forsto at stoppen i går kveld var planlagt og dermed mener JEG at en varsling rett i forkant ikke hadde skadet noen.
                      Men jeg har tatt feil før og hvis så ikke var tilfelle så beklager jeg dette!

                      Så til Per og de andre "veteranene" som bidrar med så utrolig mye informasjon i dette forumet - Våkn opp, og se hva du/dere har bidratt med de siste årene. Jeg er ikke imponert.

                      Og hvis noen ønsker meg der pepperet gror så er de ikke så langt unna sannheten......
                      Jeg får vel gjøre som alle "hang" seilfly gutta har gjort og flagge ut til et annet forum.

                      PS:
                      xilian - Kan jeg på en enkel måte slette mine 2743 innlegg?

                      Q.
                      Eller skal jeg flagge ut med mine?
                      Det er fungerer ikke på denne måten, og det vet du som har så mange poster her inne.
                      Det eneste som fungerer er at vi alle sparer oss for usakligheter som ikke fører noen vei.
                      Snipp snapp snute så var denne utblåsningen ute.....

                      Det er ofte mer å tjene på å holde frustrasjoner for seg selv enn å dele de med andre
                      Espen Melby

                      :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                      Comment


                      • #12
                        Jeg bare lurer på en liten ting, og det er kanskje feil plass å poste, men om det har vært litt omorganisering av kategorier, så har hvertfall elektroheli kategorien falt ut litt
                        Honeybee CP 2

                        Comment


                        • #13
                          Det var godt du så!

                          Sånn er det med sene nattetider og mange fine knapper å trykke på
                          Tom I. Arntsen

                          Comment


                          • #14
                            Så at max limit på meldinger i innboksen var 50...
                            Det var i kjipeste laget etter min smak, så satte denne til 150 nå.

                            Enj0y
                            Tom I. Arntsen

                            Comment


                            • #15
                              Det har lenge vært et ønske - supert!

                              Comment

                              Working...
                              X