Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alder i profil?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Alder i profil?

    Jeg legger gjerne inn fullt navn, og hvor jeg er bosatt i profilen. Men jeg legger aldri inn (korrekt) fødselsdato/ alder i noe forum på nettet. Dessverre ikke her heller...
    Oppdaget nettop at jeg ikke får oppdatert profilen uten at dette feltet er fylt ut. Les §1 Profil, signatur og personlig informasjon.

    Er det noen spesiell grunn til at alder må oppgis?
    Trond Nilsen

  • #2
    For at vi skal kommunisere godt er det noen faktorer som er viktig
    og en av disse er personens alder.
    Du gir kanskje samme svar, men du vil alltid ordlegge deg totalt annerledes mot
    en 13-åring, kontra en 50-åring. Samtidig tar du nok et råd fra en 40-åring
    litt mer seriøst enn et fra en 15-åring.

    Derfor ønsker jeg, som et ledd i "En lystigere tilværelse på modellflynytt.no"-kampanjen min
    å gjøre dette.

    Aller helst ville jeg hatt fullt navn, alder og bosted i boksen til venstre for alle innlegg,
    selvfølgelig kun synlig for registrerte brukere slik det i dag blir gjort på radiostyrt.no
    Dette funker fjell, og har gjort mye for hvordan atmosfæren er der i dag.

    Akkurat nå om dagen er det så mye å henge fingra i ellers, at jeg har ikke engang hatt
    tid til å legge frem forslaget. Men nå er det jo tatt opp
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #3
      Personlig synes jeg hele §1 er noe svada.. Hvorfor skal Moderatorer detaljstyre hva jeg skal ha i signaturen min?
      Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
      T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
      T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

      Comment


      • #4
        Det har noe med innhold å gjøre.. Hvis man leser X antall innlegg nedover, og opplever
        til stadighet at signaturene er mesteparten av innholdet så er det noe feil.

        Din er sånn passe, men enkelte har 25-30 linjer, og da tar det litt vel av.
        Tom I. Arntsen

        Comment


        • #5
          Det er mange som ikke ønsker å legge ut alt av personlig informasjon, så for å gjøre det enklere (for alle) hva med å dele det inn i grupper -20, 21-30, 31-40, 41-50, 50+

          Det holder i massevis for de som vil ha noen på samme alder å "chatte" med og man får det personvernet som er ønskelig.

          Comment


          • #6
            Originally posted by xilian View Post
            Det har noe med innhold å gjøre.. Hvis man leser X antall innlegg nedover, og opplever
            til stadighet at signaturene er mesteparten av innholdet så er det noe feil.

            Din er sånn passe, men enkelte har 25-30 linjer, og da tar det litt vel av.
            Jeg ser poenget ditt, men jeg tror folk flest misliker for my detaljstyring..
            Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
            T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
            T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

            Comment


            • #7
              Originally posted by Quadrocopter View Post
              Det er mange som ikke ønsker å legge ut alt av personlig informasjon, så for å gjøre det enklere (for alle) hva med å dele det inn i grupper -20, 21-30, 31-40, 41-50, 50+
              Støtter den !
              arhennie

              MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
              http://hadelandmfk.no/
              www.henniehobby.no/arne

              Comment


              • #8
                Alder har lite å si for forståelse av rc (mange av de aller beste internasjonalt har mamma og pappa med som støtte), men reell rc-alder har noe å si (jeg er 40 og har fløyet i 3)
                Anders Eiebakke
                90078513

                Comment


                • #9
                  Litt av problemet jeg ser fra radiostyrt.no som Xillian "kommer fra" er at mange 12-13-14 åringer skriver ting de tror som bastante fakta, og som i flere tilfeller er direkte feil.

                  Det er jo i og for seg sjelden noe stort problem på bil, men på fly og heli kan det fort bli direkte farlig.

                  Så jeg setter iallefall pris på at det står alder da jeg gjerne sjekker en gang eller to til om det er f.eks en 13 åring som skriver at slik er det, kontra en på 40 som sier han er ganske sikker på at slik er det

                  Og hvor ligger personvernet i å skjule alder når folk (meg inkludert) har både fullt navn og bosted synlig?

                  Det er jo bare å ta ett skattesøk på navnet det, så finner en alder og inntekt i tillegg....

                  Om noen er redd for dette, så kan de jo også legge inn ett par år feil, det er jo ingen som sjekker det.

                  Jeg er forøvrig 32 om noen skulle lure på det.
                  Hilsen Rune Marcussen

                  MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                  T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                  JR DSX9

                  Fitjar Modellflyklubb
                  ---------------------------------------------------------------------------
                  Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                  Comment

                  Working...
                  X