Da FW oppgraderingen ble annonsert plukket jeg frem GoPro Hero'en og børstet støv av den.
Tenkte at en batteriladning før oppgradering er smart, plugget til USB kabelen - ikke noe rødt lys, helt dødt kamera og etter en stund kommer en velkjent lukt av svidde komponenter ut av kameraet..... ikke bra, dette blir dyrt.....
Sender en rask mail over til GoPro US med spørsmål om hvordan jeg går frem for å ordne opp i dette.
Etter noen timer kommer svar tilbake med et RMA nummer og instruksjoner ( tøm kamera for alt før det sendes).
Videre fikk jeg vite at dette var en garanti reparasjon osv.
Stormet ned på posten dagen etter å sendte kameraet avgårde med B post (billigst mulig - ingen hastverk....)
5 dager senere kommer det en mail fra GoPro som sier at kameraet er mottatt og et helt nytt kamera (med siste FW versjon) var sendt til meg.
I dag - 6 dager ette denne mailen fra GoPro hentet jeg det nye kameraet på posten.
Ok - dette kostet meg 60 kroner i frakt selv om det var en garanti rep. men måten GoPro håndterte problemet på var meget profesjonelt.
Dette føyer seg inn i køen sammen med flere andre tilfeller som viser at myten om at man må kjøpe ting i Norge for å få rask service er fullstendig bullshit (skal ikke nevne hva en av de Norsk GoPro forhandlerne fortalte at rep tiden ville bli)!
Tenkte at en batteriladning før oppgradering er smart, plugget til USB kabelen - ikke noe rødt lys, helt dødt kamera og etter en stund kommer en velkjent lukt av svidde komponenter ut av kameraet..... ikke bra, dette blir dyrt.....
Sender en rask mail over til GoPro US med spørsmål om hvordan jeg går frem for å ordne opp i dette.
Etter noen timer kommer svar tilbake med et RMA nummer og instruksjoner ( tøm kamera for alt før det sendes).
Videre fikk jeg vite at dette var en garanti reparasjon osv.
Stormet ned på posten dagen etter å sendte kameraet avgårde med B post (billigst mulig - ingen hastverk....)
5 dager senere kommer det en mail fra GoPro som sier at kameraet er mottatt og et helt nytt kamera (med siste FW versjon) var sendt til meg.
I dag - 6 dager ette denne mailen fra GoPro hentet jeg det nye kameraet på posten.
Ok - dette kostet meg 60 kroner i frakt selv om det var en garanti rep. men måten GoPro håndterte problemet på var meget profesjonelt.
Dette føyer seg inn i køen sammen med flere andre tilfeller som viser at myten om at man må kjøpe ting i Norge for å få rask service er fullstendig bullshit (skal ikke nevne hva en av de Norsk GoPro forhandlerne fortalte at rep tiden ville bli)!
Comment