Announcement

Collapse
No announcement yet.

FPV til Blade MQX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    morten sin lille turnigy quad var dritkul! Fikk faktisk litt høydeskrekk som passager.

    Comment


    • #17
      Min er nok en del kraftigere enn mqx'en da, for den løfter dette ganske greit. Kunne nok gått for lettere utstyr for å få enda bedre ytelse, men for å lære seg å fly fpv er denne veldig bra. Har klart seg bra gjennom en del harde landinger og ooops hendelser.

      Comment


      • #18
        Hvilken quad er det du har?

        Comment


        • #19
          Hvor lang rekkevidde er det på disse 5.8GHz systemene? Det er jo ikke store antenner på disse små senderne?

          Comment


          • #20
            Alt er relativt. La oss si det sånn: Den teoretiske rekkevidden er mye lengre på videodelen enn RC-delen til mQX (med mitt oppsett). Vi ønsker jo ellers å ha lengre RC-signal enn videosignal, men pga mange faktorer, som mer og mer wifi på 5.8, er det gunstig med et kraftig videosignal. Mortens 100 mw veier mange ganger mer enn min 200 mw sender (2 gram) og har kortere rekkevidde. Jeg klarer ikke å fly lengre enn videosignalet med mQX, BORTSETT fra når jeg roter meg dypt inn i kjelleren mens jeg sitter i 4 etg. Da er det en kombinasjon av naturlover (bølgelengder) og Spektrum-teknologi som gir RC-delen et overtak. Med denne kvadden vil du feks ikke ønske å bruke en retningsstyrt antenne, fordi du vil raskt fly til du mister styringssignalet. Med US DX7 og mQX rekker etter min erfaring signalet ca 600 meter (basert på regelen om 1/10 høyde av avstand, dvs 60 meter opp på 600 meters avstand). Nok fra min side, resten tar vi evt på tlf. Søk på fpvlab.com, rcgroups.com osv.
            Last edited by bjeff; 18-06-12, 14:42.
            Anders Eiebakke
            90078513

            Comment


            • #21
              noen som lager cloverleaf her på berget da?
              syntes det er like gøy å se på som det er å fly
              carl goldberg ultimate
              DJI S900
              piper pawnie el kjærre


              Futaba 14SG
              diverse epp tjafs
              Per-Egil Furuseth

              Comment


              • #22
                Originally posted by bjeff View Post
                Alt er relativt. La oss si det sånn: Den teoretiske rekkevidden er mye lengre på videodelen enn RC-delen til mQX (med mitt oppsett). Vi ønsker jo ellers å ha lengre RC-signal enn videosignal, men pga mange faktorer, som mer og mer wifi på 5.8, er det gunstig med et kraftig videosignal. Mortens 100 mw veier mange ganger mer enn min 200 mw sender (2 gram) og har kortere rekkevidde. Jeg klarer ikke å fly lengre enn videosignalet med mQX, BORTSETT fra når jeg roter meg dypt inn i kjelleren mens jeg sitter i 4 etg. Da er det en kombinasjon av naturlover (bølgelengder) og Spektrum-teknologi som gir RC-delen et overtak. Med denne kvadden vil du feks ikke ønske å bruke en retningsstyrt antenne, fordi du vil raskt fly til du mister styringssignalet. Med US DX7 og mQX rekker etter min erfaring signalet ca 600 meter (basert på regelen om 1/10 høyde av avstand, dvs 60 meter opp på 600 meters avstand). Nok fra min side, resten tar vi evt på tlf. Søk på fpvlab.com, rcgroups.com osv.
                Takk for mye bra info Bjeff.
                Du sier ingenting om hvilken type 5.8 sender du bruker i bloggen din? Hvor finner jeg slike små sendere?

                FPVshop.no har cloverleaf antenner.
                Er cloverleaf antenne en bedre modifisert utgave av en antenne? Eller tar jeg feil?

                404 Not Found

                Ser på youtube at mange bruker store antenner som står på stativ ved basestasjonen. Er dette for at signalene skal rekke lengre?
                Last edited by thomas.kjolstad; 18-06-12, 17:05.

                Comment


                • #23
                  Jeg har denne: HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy Integrated PCB Micro-Quad (KIT)
                  Kjøpte det tilbehøret de anbefalte på siden og det har fungert bra. Flyr 5 min på en 2s 800 mah pakke.

                  Comment


                  • #24
                    Ser at det har skjedd en del på sendersiden på fpv utstyret siden jeg kjøpte. Tror jeg må bestille meg en sånn 2 grams sender

                    Comment


                    • #25
                      Hvilke type er dette?
                      Vil du linke til den?

                      Ser jo sendere helt ned til 0,3 gram men de har jo ikke mer en 20mw da? ( hva nå enn det betyr).

                      Comment


                      • #26
                        Denne tror jeg det er Bjeff har: Loading...

                        Lurer på om den er kompatibel med fatshark'en min eller om jeg må bytte mottaker også.

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by Morten Brun View Post
                          Denne tror jeg det er Bjeff har: FPV Hobby - 200mw 5.8gHz A/V Transmitter

                          Lurer på om den er kompatibel med fatshark'en min eller om jeg må bytte mottaker også.
                          Tror ikke den vil fungere med fatsharks. Fatshark bruker "rundere " frekvenstall:

                          200mw transmitter:
                          Ch1 pin + Ch2 pin + Ch3 pin connect to ground (Channel 1 - 5.705 gHz)
                          Ch2 pin + Ch3 pin connect to ground (Channel 2 - 5.685 gHz)
                          Ch1 pin + Ch3 pin connect to ground (Channel 3 - 5.665 gHz)
                          Ch1 pin + Ch2 pin connect to ground (Channel 5 - 5.885 gHz)
                          Ch3 pin connect to ground (Channel 4 - 5.645 gHz)
                          Ch2 pin connect to ground (Channel 6 - 5.905 gHz)
                          Ch1 pin connect to ground (Channel 7 - 5.925 gHz)
                          DEFAULT - no connect to ground (Channel 8 - 5.945 gHz)

                          Fatshark\immersionRC 5.8:
                          Frequencies: 5740, 5760, 5780, 5800, 5820, 5840, 5860MHz

                          Comment

                          Working...
                          X