Announcement

Collapse
No announcement yet.

4 KM rekkevidde med 5,8 Ghz

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 4 KM rekkevidde med 5,8 Ghz

    Hei

    Har tenkt å bestille denne pakken:



    Link:


    RC 5.8GHz 720P HD Camera AIO Goggles FPV System 4KM Multi quad Hexa X copter|eBay



    Ser det reklameres for opptil 4 km i rekkevidde. Er det realistisk?
    Og om det er, hvordan får jeg økt rekkevidden på selve flyet mitt? (2,4 Ghz)

    Er det noe med denne pakken som eventuelt gjør at jeg burde velge noe annet istedenfor?

    Headtracker funksjonen, er det sånn at den bare fungerer med Futaba radioer?

    Er veldig takknemmlig for synspunkter, råd og innspill!

    Takk

    Morten

  • #2
    4 km rekkevidde med de antennene er vel litt vl overdrevet.
    2.4 ghz radioen din får ikke noe lengre rekkevidde av dette settet, klarer du 2 km med 2.4 ghz radio så er det ganske bra.

    Men skal du ha et slikt sett så ville jeg ikke kjøpt det settet der, kjøp heller

    Fatshark dominator briller med 5.8ghz modul og headtracker modul
    immersion 600mw 5.8ghz video link
    spiro antenner.

    du finner alt dette på Hobbycity.com

    jeg bruker dette på mitt quadrocopter og flyr ut til ca 1.5 km uten problemer med bildet eller radioen, og 1.5 km er laaangt når du flyr quadrocopter ..


    Originally posted by Rotorhue View Post
    Hei

    Har tenkt å bestille denne pakken:



    Link:


    RC 5.8GHz 720P HD Camera AIO Goggles FPV System 4KM Multi quad Hexa X copter|eBay



    Ser det reklameres for opptil 4 km i rekkevidde. Er det realistisk?
    Og om det er, hvordan får jeg økt rekkevidden på selve flyet mitt? (2,4 Ghz)

    Er det noe med denne pakken som eventuelt gjør at jeg burde velge noe annet istedenfor?

    Headtracker funksjonen, er det sånn at den bare fungerer med Futaba radioer?

    Er veldig takknemmlig for synspunkter, råd og innspill!

    Takk

    Morten
    Min Hjemmeside..

    http://sveininge.iflogg.com

    Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

    Comment


    • #3
      Du kommer aldri 4 km avgårde med 5.8 uten retningsstyrte antenner, og da må du vite hva du driver med. Med utstyret du linker til vil du komme minst like langt som forrige taler. Det avhenger av antenner, og hvor du flyr. Når det gjelder 2.4 rc, så er det etter mine erfaringer ok til ca 1 km i urbane områder. Uansett bør du ikke fly multikopter langt avgårde i bebodde områder. Ikke fly over hodene til folk som ikke vet at du er over dem. Med fly er det litt annerledes.
      Anders Eiebakke
      90078513

      Comment

      Working...
      X