Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fpv nybegynner og regler

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Har du fpv utstyr Kyrre?

    Comment


    • #17
      Nei, men det frister veldig, så jeg har undersøkt litt om utstyr osv.

      Comment


      • #18
        Hvist du skal kjøpe hva hadde du kjøpt?

        Comment


        • #19
          Yalla; har du eller har du mulighet til å ta radioamatørsertifikat? Kan isåfall anbefale Immersion sitt 430 MHz system for radio og deres 2.4g system for video. Superstabil link på begge deler, i motsetning til 5.8 video som detter ut hvis du kan lukte et tre i mils omkrets... Om du skal ha videobriller så er FatShark noe av det bedre man får tak i. Kjøp imidlertid en brille der du kan justere pupillavstanden, da det er fryktelig å bruke briller som har feil avstand i forhold til øynene dine.

          Utstyret nevnt over er ikke hobbyking-billig, men det gir deg det absolutt beste utgangspunktet for å begynne med fpv.
          Propellen skal være på toppen!
          Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

          Comment


          • #20
            For meg som har radioamatørlisens høres jo dette intresant ut. Hvor kjøper du dette utstyret og hvor stor rekkevide er det på det?

            Comment


            • #21
              Hva med dette settet?
              Hvist du leser litt lenger ned så står det mange klager om at det er trøbbel og problemer med dette utstyret er det sant?
              FatShark PredatorV2 RTF FPV Headset System w/Camera and 5.8G TX
              Her er også orginalen men tror ikke de selger det lenger:
              Fat Shark Predator RTF FPV Headset System w/Camera and 5.8G TX

              Comment


              • #22
                De to beste brillene er dominator eller attitude sd. Sistnevnte kjøpte jeg pga den kom komplett bortsett fra kamera.

                Comment


                • #23
                  De er jo så dyre. De predator-brillene koster jo 2000 NOK for meg med alt jeg trenger og da føler jeg at det er det dyreste jeg vil betale for noe FPV utstyr når flyet mitt kostet 1000 NOK.

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by bardp View Post
                    For meg som har radioamatørlisens høres jo dette intresant ut. Hvor kjøper du dette utstyret og hvor stor rekkevide er det på det?
                    DronesVision pleier å være veldig greie å handle fra, har også god support dersom noe skulle skje. Når det gjelder rekkevidde så kommer dette an på hva slags type antenner du bruker o.l. Du får nok heller større problemer med at batteriet er tomt før du mister link...
                    Propellen skal være på toppen!
                    Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

                    Comment


                    • #25
                      Tror jeg bare kjøper dette og noen batterier:
                      5.8g 200mw FPV Wireless AV Tx & Rx Set
                      RP-SMA 5.8GHz Circular Polarized spiroNet Antenna
                      1/3-inch SONY CCD Video Camera (PAL)
                      Men dette kameraet det finnest to versoner PAL og NTSC hva må jeg ha?
                      Har også tenkt til å kjøpe bedre linse skal jeg kjøpe 2,1 2,5 eller 2,8 mm linse?
                      Fungerer alt dette sammen?

                      Comment


                      • #26
                        Jeg liker best å fly med 2.8mm. Men hvis du skal fly på et relativt trangt sted ville jeg hatt gått for 2.1mm.

                        En annen ting jeg anbefaler er å legge noen kroner i en fin mottaker med en gang, hvis du er sikker på at du vil holde deg til 5.8

                        Fly trygt og lykke til!
                        Last edited by Jon.G; 06-05-13, 13:32.

                        Comment

                        Working...
                        X