Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bjeff med hovedrolle i Nasjonalgalleriet på NRK

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Bare for å oppklare en evt misforståelse; flyene mine ble ikke beskutt. Ikke vi heller. Men det var skyting fra både spansk (gummikuler) og marokkansk (skarpt) sektor rettet mot desperate flyktninger som prøvde å krysse den samme grensa jeg fløy over. En intenst ubehagelig og potensielt farlig situasjon, og etter noen dager i Nord-Afrika begynte jeg å tvile på hele opplegget. Jeg følte meg ikke spesielt høy i hatten da vi ble vitner til hvordan marokkanske grensevakter grovt mishandlet en stakkar, uten at vi kunne gjøre noe. Dette var forøvrig rett etter at norske spesialsoldater hadde hentet ut ungene til en kjent marokkansk idrettsutøver, så jeg tenkte at det var best å ikke bli arrestert med "spionutstyr" (forbudt i Marokko) og prøve å forklare at vi er kunstnere, ikke norske spioner. Forøvrig viste det seg at hotellet vi tok inn på den spanske siden var det samme hotellet spanske politifolk fra fastlandet bodde på under turnustjeneste, så jeg spiste frokost omgitt av 150 uniformerte politifolk mens jeg redigerte opptakene mine.
    Anders Eiebakke
    90078513

    Comment


    • #47
      Meget bra artikkel i VG idag

      Comment


      • #48
        http://www.aftenposten.no/kultur/anm...l#.U3CA9cbWYpB

        Og sånn ser hoveddelen av mitt bidrag til utstillingen ut (jeg har noen arbeider i 1. etg også):
        Last edited by bjeff; 12-05-14, 09:37.
        Anders Eiebakke
        90078513

        Comment


        • #49
          Hehe måke 4.0 ja Artig konstruksjon for øvrig!

          Fly over landegrenser eller militære installasjoner med den, gir vel utrykket bird-strike bokstavelig talt en ny betydning

          Comment


          • #50
            Bra at du syns det er artig! Jeg har brukt ekstremt mye tid på dette, og tegningene viser vel at jeg først lærte meg å gå før jeg begynte å løpe. Jeg mener at det er en sammenheng mellom tegning og RC, og tror at det er lettere for meg enn for de fleste å fly pga den kompetansen. På den annen side er det lett å låse seg i forutinntatte holdninger. Jeg sliter f.eks. med å skjønne geometrien i F3A, som på papiret burde være enkelt. Neste utstillingsdeltakelse i Norge blir på Kunstnernes hus i Oslo, januar 2015. Utstillingen heter "I krigens skygge".
            Last edited by bjeff; 13-05-14, 09:16.
            Anders Eiebakke
            90078513

            Comment


            • #51
              Originally posted by bjeff View Post
              ....... at jeg først lærte meg å gå før jeg begynte å løpe.........
              Du går eller løper ettersom du velger veldig bra i F3a da Anders, fikk jo bank på Chivas ��.
              Dag Øiseth Larsen
              90187441
              Pattern is a sport where Your best friends tell you how bad you are flying, and you thank them for it

              Comment


              • #52
                Du skal gruses igjen og igjen
                Anders Eiebakke
                90078513

                Comment


                • #53
                  Originally posted by bjeff View Post
                  Du skal gruses igjen og igjen
                  Auda!!!!!!!!!!
                  Dag Øiseth Larsen
                  90187441
                  Pattern is a sport where Your best friends tell you how bad you are flying, and you thank them for it

                  Comment


                  • #54
                    Haha! Jeg fløy så elendig under Acro-Weekend at det neppe er noe å frykte.
                    Anders Eiebakke
                    90078513

                    Comment


                    • #55
                      Originally posted by bjeff View Post
                      Haha! Jeg fløy så elendig under Acro-Weekend at det neppe er noe å frykte.

                      ÅÅÅHH, heldigvis, kanskje jeg slipper å flykte til FAI???
                      Dag Øiseth Larsen
                      90187441
                      Pattern is a sport where Your best friends tell you how bad you are flying, and you thank them for it

                      Comment

                      Working...
                      X