Announcement

Collapse
No announcement yet.

Da var oktokopteret i gang!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Da var oktokopteret i gang!

    Verify to Continue

    Er heilt fersking i "heli-verden" så eg trenger ein del øving med å manuvrera doninga!
    Men den flyger som ein engel
    FPV-DUDE

  • #2
    Jeg liker ikke å se at du hovrer dette over hodet på unger...

    Comment


    • #3
      Originally posted by Illusion View Post
      Jeg liker ikke å se at du hovrer dette over hodet på unger...
      er denne bedre?
      Verify to Continue
      FPV-DUDE

      Comment


      • #4
        Eg håper også att du venter til alle barna har gått til sengs, før du kjører rundt i bygda med den digre firhjulstrekkeren din også.
        Alt som kan fjernstyres.
        ---------------------------------------------
        The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
        Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
        Steinar Kvarme.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Rally-Kåre View Post
          er denne bedre?
          Verify to Continue
          Hva har det med noe som helst å gjøre? Er det du som flyr den også?
          Ørjan Pettersen
          Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Rally-Kåre View Post
            Verify to Continue

            Er heilt fersking i "heli-verden" så eg trenger ein del øving med å manuvrera doninga!
            Men den flyger som ein engel
            Tøfft! Og veldig bra videokvalitet. Tåler denne doningen noe vind? Hva er rekkevidde og flytid? Pris? Nå ble jeg nysgjerrig.

            Comment


            • #7
              Originally posted by orjanp View Post
              Hva har det med noe som helst å gjøre? Er det du som flyr den også?
              Grunnen er at i mitt tilfelle ligger eg på SIDA av personar å hovrar, og har full retrett i nesten alle rettningar å manuvrera meg vekk.
              I Holger sitt tillfelle så hovrar han over folkemengden, innandørs, utan å ha nokon rettningar i nød.

              Og det andre er att dette IKKJE er eit helikopter med farlige rotorblad!
              Ha flydd mange gange i kroppen min i stova, og det har bra til no.
              Dette pga av dei spinkle epp propellane som sitter på.

              Men for all del, er jo heilt einig i att ein skal vera forsiktige, men dette syntest eg va ok avstand i dette tillfelle!
              FPV-DUDE

              Comment


              • #8
                Originally posted by Ferry View Post
                Tøfft! Og veldig bra videokvalitet. Tåler denne doningen noe vind? Hva er rekkevidde og flytid? Pris? Nå ble jeg nysgjerrig.
                Videoen er laga med mitt LX3 Lumix
                Vind tåler den også, allt etter som, men eg har jo "GPS hold" funksjon på den, og "altitude-hold" fungsjon, det hjelper!

                Rekkevidde er dårleg med den orginale motagar som eg kjøpte med (ca 300m)
                Men så er det i dette tilfelle ikkje godt nok med ein vanleg motagar som eg har god erfaring med, pga dette oktokoperet skal ha SUM-SIGNAL av motagar, og kunn PPM signal.
                For meg så er dette uråd å få til, men har ein god kamerat som skal bygga om ein av mine motagarar, med sum-signal ut, og ppm.

                Flytid kan vera no rundt 12-13min med 4cell 3600ma, med kamerautstyr.

                Mikrocontroller - (MikroKopter) - Shop

                Her er oktokopteret flatpakka!

                Eg kan no seia det slik, at eg ALLDRI hadde fått dette til å fly, uten experthjelp fra min kamerat, for dette ER IKKJE rc lenger!
                FPV-DUDE

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Rally-Kåre View Post
                  [url]Er heilt fersking i "heli-verden" så eg trenger ein del øving med å manuvrera doninga!
                  Men den flyger som ein engel
                  Gratulerer Leif og velkommen i UAVP klubben!
                  når du får noen timer bak stikkene så flyr den sikkert utmerket - men det som du sier mer som å fly helikopter enn vanlig fly.


                  Originally posted by Illusion View Post
                  Jeg liker ikke å se at du hovrer dette over hodet på unger...
                  En hexa / okto-copter er heldigvis ikke så farlig som et helikopter, ryker en av armene (motor/kontroller/mekanikk) så vil den bare begynne å rotere sakte + legge seg litt over, MEN man skal i alle tilfeller være forsiktig med og fly over folk - doningen er full av elektronikk med null redundans, ryker en ting (veldig fuktighet kritisk) så stopper den og et par kilo kommer deisende ned fra himmelen - noe som kan være nok til å kveste en person eller verre!

                  Originally posted by Ferry View Post
                  tåler denne doningen noe vind?
                  Ja/Nei det kommer an på hva du mener med vind - det er ikke et helikopter hvor du kan vri rotorbladene for å få mere "trøkk" du har heller ikke en cyclic kontroll
                  Skal du bevege deg sidelengs eller for/bakover så øker/reduserer du turtallet på prop som står i retningen du skal bevege deg - noe som får multikopteret til å legge seg over.
                  Blåser det så blir dette mye vindfang og multikopterer begynner å slite, m.a.o. det trives definitivt best i lite vind.
                  Originally posted by Ferry View Post
                  flytid?
                  Siden dette er en 8 armet utgave så får du en del ekstra nyttevekt som kan brukes til batteri - det lengste jeg fikk til med mine quadrocopter var ca en 1/2 time (da brukte jeg all løfteevne til ekstra batteri

                  Originally posted by Ferry View Post
                  Pris?
                  Skal du ha full pakke fra MK så blir det dyrt og du dunker opp i 20.000,- grensen
                  Den eksakte prisen har sikkert Leif .
                  Last edited by Quadrocopter; 23-12-09, 23:55. Reason: rettet prisen

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Rally-Kåre View Post
                    Grunnen er at i mitt tilfelle ligger eg på SIDA av personar å hovrar, og har full retrett i nesten alle rettningar å manuvrera meg vekk.
                    I Holger sitt tillfelle så hovrar han over folkemengden, innandørs, utan å ha nokon rettningar i nød.

                    Og det andre er att dette IKKJE er eit helikopter med farlige rotorblad!
                    Ha flydd mange gange i kroppen min i stova, og det har bra til no.
                    Dette pga av dei spinkle epp propellane som sitter på.

                    Men for all del, er jo heilt einig i att ein skal vera forsiktige, men dette syntest eg va ok avstand i dette tillfelle!
                    Dersom man gjør noe som er over grensen, betyr det ikke at det blir mindre alvorlig fordi noen andre har gjort noe verre.

                    Men nå trodde jeg du fløy et helikopter, og ikke en octacopter. Så jeg er enig i at faren ikke er like høy som jeg i utgangspunktet trodde.

                    Har du bilde av doningen flyklar?
                    Ørjan Pettersen
                    Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

                    Comment


                    • #11
                      Dette ser jo bra ut Leif.
                      Lager du en tråd der du presenterer maskinen og dens tekniske detaljer?

                      Comment


                      • #12
                        Ja, mere info! Eller nei forresten, ikke gjør det... det kommer til å ende at jeg også må ha et sånn! :O
                        Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                        Anything worth doing is worth overdoing!

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by jotto View Post
                          Ja, mere info! Eller nei forresten, ikke gjør det... det kommer til å ende at jeg også må ha et sånn! :O
                          Tror ikke det Jotto, du som er helipilot kommer til å kjede deg til de grader med et multicopter, Definisjonen for denne type flyvende objekter er sveveplattformer, altså tings som skal stå mest mulig stille å stabilt på et punkt uten påvirkning av pilot.
                          De første utgavene ble utviklet for å ha en stabil fotoplattform som kunne manøvreres tett opp til objekter for å fotografere uten at de skape for mye "egenrotor" turbulens ala helikoptre. Etter hvert er dette ting som egner seg mest for teknofreaks som liker å holde på med programmering / gyro stabilisert hardware.
                          Det du trenger for å få tilsvarende funksjon på det du har hjemme er en av disse eller Gyrobot, pluss en stabilisert kamera plattform på undersiden.
                          Last edited by Quadrocopter; 22-12-09, 13:50.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Quadrocopter View Post
                            Tror ikke det Jotto, du som er helipilot kommer til å kjede deg til de grader med et multicopter (multikopter ting er mest for teknofreaks som liker å holde på med programmering / gyro stabilisert hardware) - det du trenger for å få tilsvarende funksjon på det du har hjemme er en av disse eller Gyrobot, pluss en stabilisert kamera plattform på undersiden.
                            Er ikke så sikker på det. Jeg er veldig nysgjerrig på FPV, men jeg har ikke lyst å fly FPV med en potensiell hodekutter...
                            Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                            Anything worth doing is worth overdoing!

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by jotto View Post
                              Er ikke så sikker på det. Jeg er veldig nysgjerrig på FPV, men jeg har ikke lyst å fly FPV med en potensiell hodekutter...
                              Selv om dette er blir litt OT - skal du fly FPV så skaff et fly med vinger selv om det av og til kan være kult med noe saktegående.

                              Comment

                              Working...
                              X