Announcement

Collapse
No announcement yet.

UAVX tråden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • UAVX tråden

    Siden jeg ikke fant UAVX tråden, så får jeg vel lage den selv.. :O)
    Det er vel kanskje bare du som kan svare på spørsmål om dette Quadrokopter, så jeg fyrer løs igjen.
    Ser at det er mulighet for å kjøre UAVX'en i X-mode, noe som sikkert kan være kjekt når man skal bruke den til foto og video. Hvordan monterer man da flight controlleren? Skal den peke mitt mellom "for-armene" eller skal den stå mot den ene armen, og at man da kan velge mellom x og + mode i UAVPSet uten å gjøre om på noe?

  • #2
    Originally posted by Stalle-Tommy View Post
    Ser at det er mulighet for å kjøre UAVX'en i X-mode, noe som sikkert kan være kjekt når man skal bruke den til foto og video. Hvordan monterer man da flight controlleren? Skal den peke mitt mellom "for-armene" eller skal den stå mot den ene armen, og at man da kan velge mellom x og + mode i UAVPSet uten å gjøre om på noe?
    Det er ingen mekanisk forskjell på + eller x quad, softwaren i FC tar hånd om dette og vrir quad'en 45° i forhold til + mode slik at rett frem blir som du sier - mellom 2 armer - helt ypperlig til fotografering hvis du har ladningunderstellet ut på tuppen av armene eller hvis du ønsker å filme litt oppover.

    Comment


    • #3
      Takk for svar!
      Høres veldig greit ut å slippe å gjøre om noe mekanisk.
      Venter ennå på noen deler fra HobbyKing og litt annet, så skal det gå ann å pusle sammen dette. Blir veldig spennende! :O)

      Comment


      • #4
        Bootload og pickit 2?

        Noen som vet om jeg kan kople pickit 2 direkte på UAVX kontrolleren for å kjøre bootload til 18F2620? Eventuelt hvordan?

        Comment


        • #5
          Skjema

          Her er skjema på UAVX og pickit 28 pin eksperiment kort. Kan det gå og kople seg på i nærheten av K21?
          Attached Files
          Last edited by Stalle-Tommy; 07-03-10, 14:14.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Stalle-Tommy View Post
            Noen som vet om jeg kan kople pickit 2 direkte på UAVX kontrolleren for å kjøre bootload til 18F2620? Eventuelt hvordan?
            Normalt oppgradere du alle SW versjonene via serieporten.

            Skal du oppgradere til den nye 40Mhz versjon (med ny bootloader) så MÅ du ut med MCU'en og enten sette den i en programmerer eller på et eksperiment kort for ICSP programmering.

            Det finnes ikke ICSP mulighet på selve UAVP/X kortet.

            Vil du prøve å modifisere selve UAVP/X kortet så må du passe på at pinne 27 og 28 frigjøres fra Barometer/Kompass kortene som sitter i K21.
            Hvis du ikke gjør dette så vil Clock og Data pinnen til ICSP påvirkes av I2C logikken i baro/kompass mcu'ene.
            Du må også passe på at 10K motstanden på pinne 1 ikke påvirker Vpp spenningen (dette fikses som regel med en diode i serie med motstanden, hvor katoden går til pinne 1 og anoden til R1)

            Jeg vil anbefale å ta ut MCU'en å lage et test oppsett på et eksperiment bord hvor du har X-tal og 5V/ jord og ICSP pluggen.


            legger med det siste skjema av UAVP/X med de nye modifikasjonene tegnet inn
            Attached Files

            Comment


            • #7
              Det enkleste er nok å lage et eksperiment oppsett som du sier ja. Regner med at dette ikke er noe jeg trenger å gjøre mange gang, så det er nok ingen vits å modifisere UAVP/X kortet.

              Og etter nærmere ettertanke, så tror jeg det er greit å teste alt ut med eksisterende UAVX software før jeg går videre, og modifiserer med 40 MHz.

              Takk for oppdatert skjema og svar!

              Comment

              Working...
              X