Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvordan bruker jeg servoutgangene i MK

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvordan bruker jeg servoutgangene i MK

    Jeg har ikke helt forstått hvordan jeg får noe ut av servoutgangene på et mikrokopter FC ME kort...

    Eller kanskje det er så enkelt at de kanalene man ikke bruker blir automatisk flyttet til den første ledige servoutgang?

    Dette må jeg prøve :P

    btw. Jeg bruker et hexakopter med hisight 2 understell som derfor bruker de 2 kameraservoene allerede... disse virker helt utmerket... noe rykkete bevegelse på roll stabiliseringen... men ingenting en liten strikk eller to klarte å få bort... slik at servoene fikk litt motstand og demed fikk jeg bort slarken i servoen

  • #2
    Du må sette disse portene opp i SW og kalibrere der, TinyD sleit litt med dette i begynnelsen men når han fant ut av hva som skulle gjøres så gikk det greit.

    Comment


    • #3
      Har ikke fått testet det enda, men slik jeg ser det, så ser det ut som det forskjellige "potx" i "channels" i mktools tilsvarer det forskjellige servo utgangene på kortet.

      http://mikrokopter.de/ucwiki/en/MK-Parameter/Channels

      Comment


      • #4
        Jeg fant faktisk ut av det... Under camera settings i mikrokopter ser man de 3 servoutgangene
        nederst... der setter man bare den poti kanalen man vil ha som utgang og til hvilken knapp/kanal
        på senderen... nå må jeg bare få testet det skikkelig... så langt så bra

        Comment


        • #5
          Takk for svarene forresten

          Comment

          Working...
          X