Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sjekk dette Q-copteret.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sjekk dette Q-copteret.

    Hei.
    Sjekk denne som en i klubben har bygd.
    Denne kan fly automatisk på gps-koordinater. Her tester han litt comming home funksjon
    og at den hovrer ved egen hjelp.

    Dette kan jeg ikke så mulig jeg har kalt det feil.
    Legger ut en tøff video til etterpå


  • #2
    Her er en kort en til.

    Comment


    • #3
      ganske KUlt det der...
      bare synd at men i praksis ikke får kjøpt noe sånt som ARF.
      Remi A. Sørensen - 94877903
      Leder i Lofoten RC-Klubb

      Comment


      • #4
        Mikrokoper er så og si ARF og denne har det som finnes av gadgets (f.eks follow me - hvor Mikrokoperet følger deg via possisjons data sendt fra mobilen.

        Sjekk Multicopter tråden her på forumet og postene til TinyD.

        Comment


        • #5
          Han kan også styre den manuelt fra mobilen.
          Dette er en prototype bygd for kunde. Kan visst nok fly effektivt i 20min.
          Den har også flydd på testområde på auto over skogen utenfor synsområde. Tok av forsvant og kom tilbake
          mens folka satt innendørs og fulgte med på storskjerm

          Comment


          • #6
            Kule saker Høres ut som en million bier som kommer for å ta deg..
            Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

            Comment


            • #7
              Originally posted by anders e View Post
              Han kan også styre den manuelt fra mobilen.
              Dette er en prototype bygd for kunde. Kan visst nok fly effektivt i 20min.
              Den har også flydd på testområde på auto over skogen utenfor synsområde. Tok av forsvant og kom tilbake
              mens folka satt innendørs og fulgte med på storskjerm
              En prototype er det nok ikke du. Ta en titt på mikrokopter.de og mikrokopter.us.

              Typenavnet er oktokopter (okto = 8 motorer/propeller). Quad = 4, Hexa = 6. Man får opptil 12 motorer og propeller på en ramme(som jeg vet om - se lcc-shop.de)

              Comment


              • #8
                Dette er en proto hvor elekronikke er selvutviklet.
                Selve copteret er ikke det, men resten. Så det du! Disse gutta har dette som jobb.
                De har også store helis som blir utviklet for å løfte 7-8 kg. 110cc bensin.
                Last edited by anders e; 28-07-10, 09:11.

                Comment


                • #9
                  Mye fint og flott for dem som kan/gidder/har interesse for det.
                  Jeg har lyst på et slikt et; Stort nok til å bære et normalt speilreflekskamera + vanlig fpv-stash. Og ikke minst så ferdig at jeg bare trenger å sette fast motorer, regulatorer og evt servoer i tillegg til å skru sammen ramma. INGEN programmering annet enn den jeg gjør på radioen min.
                  DA snakker vi ARF!
                  Remi A. Sørensen - 94877903
                  Leder i Lofoten RC-Klubb

                  Comment


                  • #10
                    Bygge den kontrollern til Kaptein kuk da på rcgroups. Mitt quadrocopter kommer på ca 1200 inkludert alt.
                    Min Hjemmeside..

                    http://sveininge.iflogg.com

                    Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by jeeeeeeright View Post
                      .......DA snakker vi ARF!
                      Du mener vel RTF

                      Comment


                      • #12
                        Nesten i alle fall. Men den dagen noe sånt dukker opp er mine bønner blitt hørt...
                        Alternativt må jeg bestikke deg eller noen andre for å gjøre jobben for meg hvis jeg vinner i lotto.
                        Remi A. Sørensen - 94877903
                        Leder i Lofoten RC-Klubb

                        Comment


                        • #13
                          hey

                          Originally posted by anders e View Post
                          Dette er en proto hvor elekronikke er selvutviklet.
                          Selve copteret er ikke det, men resten. Så det du! Disse gutta har dette som jobb.
                          De har også store helis som blir utviklet for å løfte 7-8 kg. 110cc bensin.
                          Ja, da må jeg si de har gjort en særdeles bra jobb. Litt mere info og bilder av hjernen og escene hadde vært topp

                          Må si jeg synest det er bra at andre aktører trer inn i bildet (som feks kapteinkuk osv), slik at prisene på produktet kan bli presset ned.

                          Selv om Mikrokopter teamet fortjener en god slump med penger for den utmerkede jobben de har gort, så synest jeg prisene dems kun vokser og vokser. Noe som jeg personlig synest er en uting, med tanke på interressen som er rundt produktet.

                          De har forresten kommet med nye escer nå til €55 pr. stk. Dette betyr i allefall at man kan dra mere vekt

                          Ny programvare er også ute

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by sveininge View Post
                            Bygge den kontrollern til Kaptein kuk da på rcgroups. Mitt quadrocopter kommer på ca 1200 inkludert alt.
                            Lager har ferdigbygd med programmerings sak?

                            Ps! Lag en byggetråd når du får satt igang

                            Comment


                            • #15
                              Skal du ha en RTF så får du gå for en GAUI 330X eller tilsvarende men payloaden er minimal.

                              Finnes profesjonelle produsenter av multicoper som bygger på kunde spesifikasjoner som sikkert kan laste noe mer...

                              Comment

                              Working...
                              X