Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Hadde du bygget quadrocopteren helt selv med en KK kontroller til 29 usd fra Hobbycity, så ville du fått en quad som flyr ræva av gaui til en 1000-1200 kr.
siden du ikke har rc erfaring så blir det kanskje litt krasjing, så da er tørkestativ på biltema en ypperlig quad plattform, evt noen furu pinner.
Kunne sikkert klart å få dette billigere ved å bygge selv, men jeg er jo helt fersk på alt dette.
Nå fikk jeg en Futaba 6ch sender og mottaker, batteri og lader.
Vanskelig å slå det tror jeg.
Må starte et sted og det ble altså en Gaui.
Når jeg får litt mer erfaring om flyging og hvordan elektronikken funker,
ser jeg ikke bortifra at jeg vil prøve meg på selvbygg.
Nå er hovedmålet å lære å krabbe før jeg reiser meg og går.
At et KK kopter flyr ræva av en GAUI må vøre noe av det mest subjektive jeg har hørt på lenge - KK, GAUI og Xaircraft er samme ulla og flyr mer eller mindre like dårlig.
Når det kommer til rammer så er det her de fleste nybegynnere feiler, man kjøper noe jalla ting som verken tåler en tur i bakken før det knekker å må byttes eller at det er så mykt at det vrir seg ved gass på drag og forplanter alt av vibrasjoner i hele konstruksjonen.
Det blir det samme som å anbefale et HobbyKing helikopter til en nybegynner - han vil bruke 10 ganger lenger tid for å lære å fly (om han ikke gir opp før) p.g.a. crap mekanikk og stabilitet.
Til de som skal lage en ramme - styr unna HK sin Quarocopter ramme og andre typer staur og pinner - ta en tur innom Maxbo og sjekk ut den nye alu-profil avdelingen, her finner du 10x10 mm eller 15x15 mm alu firkant profil som er det beste og mest solide du kan få til quadrocopter armer.
Som senterstykke bruker du 2 stykk 2-3mm tykke glassfiberplater som du kutter til slik at du får en firkant på 15x15cm (størrelsen er avhengig av hvor lange armer du har osv)
Kunne sikkert klart å få dette billigere ved å bygge selv, men jeg er jo helt fersk på alt dette.
Nå fikk jeg en Futaba 6ch sender og mottaker, batteri og lader.
Vanskelig å slå det tror jeg.
Må starte et sted og det ble altså en Gaui.
Når jeg får litt mer erfaring om flyging og hvordan elektronikken funker,
ser jeg ikke bortifra at jeg vil prøve meg på selvbygg.
Nå er hovedmålet å lære å krabbe før jeg reiser meg og går.
kjempe, kom deg i lufa og følg med på quadrocoper tråden utover - det kommer til å skje noen morsomme ting i Oslo regionen om en måned eller to
Tror Gaui 330x er en grei inngangs billett til en spennende hobby.
Så får man vokse etterhvert som man skrider frem.
Vet jo godt at dette ikke er en Rolls Royce, men jeg får glede meg over Ladaen som kommer i posten.
Skal følge godt med på quad trådene, de har vært til uvurderlig hjelp så langt.
Med frakt ble det $587.00 altså ca kr. 3322.- for det hele.
Den er også RTF.
De kontaktet meg så jeg slipper å betale moms i Hong Kong.
Hva tollavgiftene blir aner jeg ikke, men prisen er det jo ikke noe å si å.......
Hei, er det blitt noe oppdatering her eller, er spent jeg på å høre mere erfaringer og progresjon. Jeg har også bestemt meg for å handle en quad i høst/vinter og jeg venter på at GAUI 500X skal bli tilgjengelig og se på GPS, Foto braketter, lys osv. Jeg skal leke mest og montere på min GoPro HD cam. Mer info her:
Min Gaui 330XS og JR XG 7 radio, 3 akset Alware kamera stativ, redusert til 2 akset foreløpig.
Hjemmelaget landings understell, da Alware var spinkelt og stresset rammen for mye.
Ja jeg har nå handlet en Gaui 330XS og har flydd en del med vekslende hell.
Litt harde smeller har det blitt, men er fortsatt i et stykke. Bank i bordet.
Som fersking i dette gamet, må man ta det litt med ro, så man ikke vraker vidunderet første dagen.
Har brukt en del tid på å finne rette Gain verdi og for meg virker det som det ligger rundt 80%.
Prøver fortsatt, og tester ut forskjellige settinger. Kan ta litt tid.
Må si at dette har gitt mersmak og har allerede tenkt på å prøve meg med et selvbygg.
Bygge en aluminiums ramme, oppjustere motorer og esc`er.
Tenkte å bruke GU-344 kontrolleren, men det får jeg se på.
Blir vel noe for mørke høstkvelder tenker jeg.
Liker Gaui 500x da den ser 10 ganger bedre ut enn 330XS, som rett og slett er stygg.
Om den er bedre å fly får vi nå se når testene kommer.
Det som har skapt mest problemer i startfasen er radioen. Å lære hva ting er og hva det det betyr,
volder meg litt hodebry, men tar utfordringen med glede.
Målet med dette er å bruke quaden som fotoplatform.
Phoenix flightsimulator 3.0s Kjøpte en simulator og lastet ned en model av Gauien.
Det var en smart investering synes jeg.
Nå flyr jeg på 42"eren og har fått stikkebevegelsene litt i fingrene.
Er også greit å ha når vinden blåser ute og man har lyst til å fly.
Det er dette som har skjedd de siste to ukene og gøy har det jommen vært.
Anbefaler en Gaui som et startsett og heller gå videre når man har tilegnet seg litt kunnskap.
Tar dette som en stor og artig utfordring og sier igjen: "At et sted må man jo begynne".
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment