Unconfigured Ad

Collapse

Anbefalling av multicopter

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Frosken
    • Jul 2011
    • 1

Anbefalling av multicopter

Hei!
    Jeg har i lengre tid vurdert å gå til anskaffelse av et multikopter som jeg kan bruke bl.a i forbindelse med jobb til foto og enkle film opptak.
    Av mangel på erfaring så tenkte jeg det vil være smart i begynnelsen å anskaffe meg et litt rimligere multikopter som jeg kan ta bilder/film med. For senere å evt. gå til anskaffelse av noe heftigere.

Hva anbefaller dere? Jeg har bl.a sett på MikroKopter og Droidworx sine løsninger men jeg regner med det finnes et hav andre modeller og varianter på markedet.
    Jeg føler ikke at det er forsvarlig å legge ut 100 000 eller mer på et multikopter til å begynne med, hva mener dere er et fornuftig budsjett?
  • flarssen
    • Jan 2005
    • 1842

Mitt fra HobbyKing kom på rundt 850,- (ramme, kontroller, ESC's og motorer).
    Fred Larssen

Comment

• knupps
      • Mar 2011
      • 458

Hei Frosken, ser at vi hadde samme utgangspunkt for å ønske seg et multikopter.
      Etter råd og vink her på Forumet, valgte jeg å starte med en enkel Gaui 330xs.
      For meg var det viktig å starte opp et sted og forstå hva dette egentlig handler om.

Og nå har jeg handlet på eBay. Ferdig bygget, sender, mottaker og ekstra batterier med lader.

Settet inneholder:

1. GAUI 330X S Quad-Flyer S Version Kit
      2. Scorprion Brushless Motor X 4
      3. Speed Control GAUI 10A ESC X 4
      4. GAUI Flybarless E-Stabilizer GU-344
      5. APLUS 2200mAh-25C 2S1P
      6. JR XG7 2.4G Heli Transmitter Set
      7. JR RG831B 2.4G Receiver
      8. LiPo 3s Charger

Link eBay: GAUI 330X S Quad Flyer JR XG7 2.4G Radio Ready To Fly | eBay

Dollaren er gunstig i disse dager så man kan gjøre et kupp ved å handle på nettet.

Nå sitter jeg og venter på at vidunderet skal komme. Tålmodigheten settes på en hard prøve.... hehe.

Comment

• kapia
        • May 2005
        • 1435

hva kontroller tenker du på flarsen?

Comment

• flarssen
          • Jan 2005
          • 1842

KK kontrolleren:
          HobbyKing Online R/C Hobby Store : HobbyKing Quadcopter Control Board
          HobbyKing Online R/C Hobby Store : HobbyKing Quadcopter Frame V1
          HobbyKing Online R/C Hobby Store : TURNIGY Plush 25amp Speed Controller
          HobbyKing Online R/C Hobby Store : 2210N 1000Kv Brushless Motor

Det er "buddy code" på det meste av dette:
          RC International
          Fred Larssen

Comment

• kapia
            • May 2005
            • 1435

det er i orden, men den viktigste komponenten. kk kontrollen er jo BK, hvor lang tid kan noe slikt ta før det er in stock igjenn?
            litt kjedeligt å bestille for så å vente i en mnd og 2 før det kommer....

Comment

• flarssen
              • Jan 2005
              • 1842

Det er desverre en del av gamet. Tror de kommer inn jevnlig, men uten krystallkule er det umulig å vite hvor mange som har reservert en.
              Last edited by flarssen; 24-07-11, 12:45.
              Fred Larssen

Comment

• flarssen
                • Jan 2005
                • 1842

Originally posted by kapia
                det er i orden, men den viktigste komponenten. kk kontrollen er jo BK, hvor lang tid kan noe slikt ta før det er in stock igjenn?
                litt kjedeligt å bestille for så å vente i en mnd og 2 før det kommer....
                Er på lager igjen nå, men det varer nok ikke lenge.
                HobbyKing Online R/C Hobby Store : HobbyKing Quadcopter Control Board
                Fred Larssen

Comment

• bardp
                  • Nov 2010
                  • 2473

Hvilken propeller fra HK passer til dette?

Comment

• flarssen
                    • Jan 2005
                    • 1842

Originally posted by bardp
                    Hvilken propeller fra HK passer til dette?
                    F.eks. HobbyKing Online R/C Hobby Store : 8X4R Propellers (Standard and Counter Rotating) (6pc)
                    Har selv brukt Gaui 330 propellere kjøpt på ebay. Elefun har også disse: Gaui 330X-S Propellsett Fluor Rosa 210804 - elefun.no - Radiostyrt hobby
                    Fred Larssen

Comment

• bardp
                      • Nov 2010
                      • 2473

Glimrende da har jeg bestilt meg et slikt sett så får jeg se om det blir noe som kan fly av det. Hvor stort batteri må en ha på en slik maskon og hvor mye nyttelast kan den ta?

Comment

• flarssen
                        • Jan 2005
                        • 1842

Jeg fløy mitt med en gammel, sliten 2S 3200mAh pakke. Den skrotten er ikke voldsomt solid, så jeg tror det er den som er begrensningen mht. nyttelast. Kan lønne seg å se etter andre løsninger. Den fra HK fungerte greit, helt til bakre propell slo i armen og stoppet opp en stund... Ikke bruk slappe propsavere!
                        Fred Larssen

Comment

Working...