Unconfigured Ad

Collapse

Quadrocopter fly modus (?)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TorpaRC
    • Nov 2009
    • 121

Quadrocopter fly modus (?)

Har bestilt meg mitt første Quadrocopter og har lest att det finnes to fly modus.
    En der du flyr i en x og en i +. Hva bruker folket? og hva er og anbefale for en nybegynner?

Mvh TorpaRC
    Henrik Lauvli
    Clouds fly, Kyosho Calmato, Kyosho Calmato Sports
    TWM Cub Clipped Wing 1/6, Raptor 50 og Futaba 6EX
    MIkroflyger
  • bjeff
    • Jul 2007
    • 2010

X er den mest stabile, og den vanligste.
    Anders Eiebakke
    90078513

Comment

• helistupid
      • Aug 2006
      • 164

Originally posted by TorpaRC
      Har bestilt meg mitt første Quadrocopter og har lest att det finnes to fly modus.
      En der du flyr i en x og en i +. Hva bruker folket? og hva er og anbefale for en nybegynner?

Mvh TorpaRC
      X-mode er veldig ok, og en del mer praktisk hvis du etterhvert skal henge et kamera under. Hva slags Quad har du bestilt?

Arne E.

Comment

• Quadrocopter
        Moderator
        • Aug 2007
        • 6357

Vel...

+ ( arm som peker forover/bakover og 90° ut til sidene) er den "fly-modusen" hvor quaden har best manøvreringsevne og dermed også lettest for å korrigere for ustabiliteter ved normal flyvning.
        Alle de første quad designene som ble laget var (+).

X (armer 45° ut i fra flyretningen foran og bak) har kommet i etterkant og har egentlig sitt utspring i at flere ønsket å bruke quad'ene til fotografering eller FPV og dermed blir kameraet montert i mellom armene slik at de ikke ødelegger (kommer inn i) bildet.

Spør du hva som er best så vil du sikker få litt av hvert til svar men med hoved tyngden på X, grunnen til dette er at man alltid vil preferere den fly stillingen som man er vant med og veldig mange "nye" quadpiloter er vokst opp med å bruke plattformen til FPV eller video fotografering.

Skal du filme så velger du X - skal du fly som en råtass med maks kontroll (som et vanlig fly) så velger du +

Har du en quad med en moderne flightcotroller så lar den deg skifte mellom +/x i flight - så da er det opp til deg hvordan du ønsker å ha det.
        Last edited by Quadrocopter; 16-08-11, 23:15.

Comment

• helistupid
          • Aug 2006
          • 164

Originally posted by Quadrocopter
          Vel...

+ ( arm som peker forover/bakover og 90° ut til sidene) er den "fly-modusen" hvor quaden har best manøvreringsevne og dermed også lettest for å korrigere for ustabiliteter ved normal flyvning.
          Alle de første quad designene som ble laget var (+).

X (armer 45° ut i fra flyretningen foran og bak) har kommet i etterkant og har egentlig sitt utspring i at flere ønsket å bruke quad'ene til fotografering eller FPV og dermed blir kameraet montert i mellom armene slik at de ikke ødelegger (kommer inn i) bildet.

Spør du hva som er best så vil du sikker få litt av hvert til svar og grunnen til dette er at man alltid vil preferere den fly stillingen som man er vant med.

Skal du filme så velger du X - skal du fly som en råtass med maks kontroll (som et vanlig fly) så velger du +

Har du en moderne quad flightcotroller så lar den deg skifte mellom +/x i flight - så da er det opp til deg hvordan du ønsker å ha det.
          Må si meg helt og holdent enig. X = filming og steady flying, + = råtass og "nesten" full kontroll

Arne E.

Comment

• TorpaRC
            • Nov 2009
            • 121

Originally posted by helistupid
            Hva slags Quad har du bestilt?

Arne E.
            Det ble en "billig Quad" fra Hobbyking
            Henrik Lauvli
            Clouds fly, Kyosho Calmato, Kyosho Calmato Sports
            TWM Cub Clipped Wing 1/6, Raptor 50 og Futaba 6EX
            MIkroflyger

Comment

• knupps
              • Mar 2011
              • 458

Originally posted by TorpaRC
              Det ble en "billig Quad" fra Hobbyking
              Jeg kjøpte nettop en Gaui 330xs fra Flying-hobby og var litt nyskjerrig på hva du hadde kjøpt.

Comment

Working...