Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problemer med å få KK til å fly X

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problemer med å få KK til å fly X

    jeg har nettopp bygd men en quad men akkurat samme utstyr som du tenker å bruke.

    Jeg slet en del me den, jeg skulle ha den til å fly i X modus, men fikk den ikke til uansett hva jeg gjorde og flyger nå i + modus.
    Vet ikke om det er kortet eller hva det er men fikk ikke programert den til å fly X.
    Fikk beskjed når jeg programerte den at alt var i orden, men ikke pokker om at jeg fikk satt den opp rett til å fly i X modus.

    Ellers så er nok den hk rammen ganske skjør, men er jo en grei inngang til quad verdenen.
    Terje Vik

    Ingen ting er umulig - det tar bare Velig land tid...

  • #2
    Originally posted by fjante View Post
    jeg har nettopp bygd men en quad men akkurat samme utstyr som du tenker å bruke.

    Jeg slet en del me den, jeg skulle ha den til å fly i X modus, men fikk den ikke til uansett hva jeg gjorde og flyger nå i + modus.
    Vet ikke om det er kortet eller hva det er men fikk ikke programert den til å fly X.
    Fikk beskjed når jeg programerte den at alt var i orden, men ikke pokker om at jeg fikk satt den opp rett til å fly i X modus.

    Ellers så er nok den hk rammen ganske skjør, men er jo en grei inngang til quad verdenen.
    Du vet du må bytte programvare på kk kortet for å få fly i x mode sant?

    Comment


    • #3
      Jada, har programer den i x mode men fikk den ikke til.

      Mener jeg skrev det i den andre posten
      Terje Vik

      Ingen ting er umulig - det tar bare Velig land tid...

      Comment


      • #4
        Originally posted by fjante View Post
        Jada, har programer den i x mode men fikk den ikke til.

        Mener jeg skrev det i den andre posten
        Ja, jeg så det. Er det versjon 4.7 du har programmert den til?

        Comment


        • #5
          jau, er version 4.7 jeg la inn.


          det som er problemet er når jeg skulle sjekke hvordan vei "servo`ene" gikk før jeg satt på propellene.

          da skal man jo flytte stikka og sjekke at rett motor går fortere, men fikk aldri motorne til å gå rett.

          Dvs: når jeg hadde den i x modus og hadde den rett forran meg og skulle teste elevator stikka så var det verken di to bakerste eller di forreste motorne som speed`et opp, men en blanding helst på kryss over hverandre.

          Og når jeg skal sjekke rudder så er det kun en motor som speeder opp.

          Vet ikke om det er flere som har prøvd dette hk kortet men det skal da være mulig å fly denne i x modus?
          Alt fungerer knirkefritt når jeg fikk programert den over i + modus, da med 4.7 firmware
          Terje Vik

          Ingen ting er umulig - det tar bare Velig land tid...

          Comment


          • #6
            Det skal funke og sette radioen i deltamode det har jeg gjort på quadder med + firmware

            Sent from my iPhone using Tapatalk
            Min Hjemmeside..

            http://sveininge.iflogg.com

            Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

            Comment


            • #7
              Originally posted by sveininge View Post
              Det skal funke og sette radioen i deltamode det har jeg gjort på quadder med + firmware

              Sent from my iPhone using Tapatalk
              Kan du forklare dette litt nermere?

              Comment


              • #8
                min radio står alltid i acro mode og ikke heli mode på multicopter.
                så hvis du kjører samme miksing på quaden som du gjør på en delta vinge så vil quadden fly i X-mode.
                š
                mener den heter delta mix.
                Min Hjemmeside..

                http://sveininge.iflogg.com

                Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

                Comment


                • #9
                  Er dette noe som er unikt for KK?!

                  Å gå fra + til X er en FW endring i kontrolleren og det er kontrolleren som tar for seg miksing og distribusjon av "motorkraft" i de forskjellige fly modusene.
                  Radio oppsettet er det sammen om man flyr X eller +.

                  Denne metoden brukes over hele multikopter linja, men kanskje KK har implementert en annen metode.

                  Comment


                  • #10
                    Delta (roll/pitch) mix vrir retningen 45 grader slik at man flyr 'X' med '+' FW.
                    Jeg skjønner ikke hvorfor ikke X FW skulle virke på kortet fra HobbyKing.
                    Fred Larssen

                    Comment


                    • #11
                      Oppgraderte en HK kontroller til 4.7_X og koblet på fire servoer. Servoretningene stemte 100% med stikkebevegelsene, så det virker i hvertfall på denne kontrolleren.
                      (Sevoene må være digitale og takle 300Hz!)
                      Last edited by flarssen; 22-09-11, 17:19.
                      Fred Larssen

                      Comment


                      • #12
                        Har du montert kortet slik at pilen på kortet peker mellom 2 av motorene? X = pil peke midt mellom 2 fremre motorer + = pil peke mot fremre motor

                        Comment


                        • #13
                          Jupp, har nok det.

                          Det rare er at når jeg flasher kontrolleren i x eller + modus så får jeg beskjed om at alt gikk bra.

                          sent fra lomma mi!
                          Terje Vik

                          Ingen ting er umulig - det tar bare Velig land tid...

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by fjante View Post
                            Jupp, har nok det.

                            Det rare er at når jeg flasher kontrolleren i x eller + modus så får jeg beskjed om at alt gikk bra.

                            sent fra lomma mi!
                            Banalt spørsmål men.... Er du sikker på at det er X koden du flasher med - ikke at du har du like .hex filer men med forskjellig navn?!

                            Comment


                            • #15
                              Jeg har brukt det flash programmet som var nevnt i den tråden om hk kontrolleren.

                              Har hentet programmvare rett fra serveren så er nok ikke 100% sikker på om at det er rett.

                              sent fra lomma mi!
                              Terje Vik

                              Ingen ting er umulig - det tar bare Velig land tid...

                              Comment

                              Working...
                              X