Unconfigured Ad

Collapse

Rimelige kvalitets propeller for multikopter

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PedAnd
    • Oct 2011
    • 72

Rimelige kvalitets propeller for multikopter

Hei!

Kom ved en tilfeldig i kontakt med en hyggelig herremann her i Kongsberg. Han har i noen år nå flydd quad og har nå tatt inn 500 propeller og vis etterspørselen blir stor nok tar han fler. Til nå er det 10x4.5 og12x4.5 han har tatt inn. Jeg testet begge typer og endte på 12". Fra de billig propellen til HK og til disse var det en enorm forskjell på vibrasjon og hvor ofte jeg må bytte prop grunnet uhell i kulda.
    Som han selv sier vil han nok sette ned prisen enda mer.

Her er link til "propellforskern" sin annonse på finn:

Quad-propeller - FINN Torget

Trur dette kan være en god løsning for mange her i landet hvis en trenger propeller raskt og rimelig uten å måtte bestille fra utlandet. Har snakket en del med han og lært masse og utvekslet ideer osv. Han sitter på masse kunskap og ideere til prosjekter rundt multikopter.
    Han kan garantert ta inn andre propell dimensjoner også!
    Mvh Andreas (PedAnd)

ST- model Cessna 182
    Quadcopter

HPI- Trophy Truck nitrobil
  • sap_2000
    • Sep 2003
    • 524

Er 12x4,5 et noenlunde likt alternativ til 10x6 som er standard dim. (GAUI 500x)?
    Hva vil man i så fall oppnå av forandringer med 12x4,5?
    Mvh. Ståle
    http://www.jetsofnorway.no/

Comment

• PedAnd
      • Oct 2011
      • 72

For meg var det mer eller mindre samme løft med 12x4,5 og 10x6, men responsen på gassen ble litt lavere med 12". Blir også mer stabil vil jeg også si, uten at jeg kan så veldig mye om dette. Kan også ha en sammenheng med at jeg har bytte radio fra de dårlige 10" til de bedre 12". Kommer jo også ann på motor og kv rating hvilken prop som passer. Flyr med 750 kv 28A. For meg er 12x4.5 med en tung lastet quad.
      Mvh Andreas (PedAnd)

ST- model Cessna 182
      Quadcopter

HPI- Trophy Truck nitrobil

Comment

• LeGranDuc
        • Mar 2012
        • 17

Kjøpte et sett med 10x4.5 og 12x4.5 for noen dager siden.
        Jeg overførte penger på fredagen, han sendte tidlig på lørdagen, jeg hadde propellene på mandag.
        Jeg måtte bore opp senterhullet i propellene. (har 8mm motorskaft.)
        Har bare fått prøvd 12x4.5 propellene. Disse er nok hakket for store for DJI F450'en min.
        Men den var veldig stabil og myk i forhold til 9x6 propellene jeg kjøpte på min lokale butikk. Roligere var den og.
        Motorene ble litt varmere enn jeg liker, 10x4.5 propellene er den anbefalte dimensjonen, så satser på at de blir bra.
        Trying is the first step towards failing! I never run away. I... strategically maneuver.
        GAME-ON

Comment

• Chris Wil
          • Jan 2012
          • 14

Veldig praktisk med noen litt mere lokale som selger. Jeg har allerede kjøpt propeller fra ham flere ganger. Propeller jo forbruksvare. I tillegg til at det er gode propeller.

Comment

• sveininge
            • Dec 2007
            • 1205

disse propellene fra hobbyking er helt enestående, de kommer pakket 2 og 2 i en gws plastpose.
            ekstremt lite som skal til for og balansere de bra.

jeg har byttet fra 1045 apc prop til disse og multicopterne mine flyr veldig bra med disse

HobbyKing R/C Hobby Store : GWS HD9050 3 Blade Prop Counter Rotate (2pc)
            Min Hjemmeside..

http://sveininge.iflogg.com

Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

Comment

• Chris Wil
              • Jan 2012
              • 14

Ikke noe luft-brekking med 3 bladers HK propeller? Åssen er det med vibrasjoner, effektivitet og lydnivå?

Comment

Working...