Announcement

Collapse
No announcement yet.

Radio til quad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Radio til quad

    God kveld.

    Er i gang med å sette sammen en quad. Forøvrig mitt aller første møte med rc, rent bortsett fra noen av lekene til guttungen
    pr nu har jeg bestilt det jeg trenger for å fly en quad, bortsett fra radio. Har tenkt å legge litt mer i en radio senere, men akkurat nå tillater ikke økonomien det. Har noen forslag til en ok radio i prisområde 500 - 1500? Ønsker å kunne bruke en servo i tillegg til å kjøre quad'en. Har jeg forstått det riktig, må jeg minst ha en med 5 kanaler? Er en av disse radioene ok til dette formålet? Spektrum DX5e DSM2 2.4GHz med AR500 - elefun.no - Radiostyrt hobby Hitec Optic 5 2.4GHz med mottaker - elefun.no - Radiostyrt hobby

  • #2
    Originally posted by Jokern View Post
    God kveld.

    Er i gang med å sette sammen en quad. Forøvrig mitt aller første møte med rc, rent bortsett fra noen av lekene til guttungen
    pr nu har jeg bestilt det jeg trenger for å fly en quad, bortsett fra radio. Har tenkt å legge litt mer i en radio senere, men akkurat nå tillater ikke økonomien det. Har noen forslag til en ok radio i prisområde 500 - 1500? Ønsker å kunne bruke en servo i tillegg til å kjøre quad'en. Har jeg forstått det riktig, må jeg minst ha en med 5 kanaler? Er en av disse radioene ok til dette formålet? Spektrum DX5e DSM2 2.4GHz med AR500 - elefun.no - Radiostyrt hobby Hitec Optic 5 2.4GHz med mottaker - elefun.no - Radiostyrt hobby

    ja du trenger du fire "vanlige" kanalene som du bruker på et fly, er greit å ha en radio der du kan legge inn expo og dual-rate, da får du en snill og stabil quad. åsså må du ha mulighet til å kunne reversere kanalene lykke til
    trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
    trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
    arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
    PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
    homemade quad med diverse elektronikk.
    noen depronkjerrer.
    futaba10c 2.4ghz.
    radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

    Comment


    • #3
      Mitt tips er en Spektrum DX6i uten mottaker, de ligger på 1300. Så kan du kjøpe en uoriginal mottaker fra Hobbyking.com til 6$ så har du en god computer radio til under 1500. Kan du strekke deg litt mer får du den for 1900 med original mottaker. Evt sjekk bruktmarkedet, rcmarked.no feks, hender det dukker opp gode dealer der.
      Last edited by Kyrre; 10-01-12, 21:34.

      Comment


      • #4
        Originally posted by Kyrre View Post
        Mitt tips er en Spektrum DX6i uten mottaker, de ligger på 1300. Så kan du kjøpe en uoriginal mottaker fra Hobbyking.com til 6$ så har du en god computer radio til under 1500. Kan du strekke deg litt mer får du den for 1900 med original mottaker. Evt sjekk bruktmarkedet, rcmarked.no feks, hender det dukker opp gode dealer der.
        DX6i er utsolgt hos elefun just nu. Andre anbefalte butikker i Norge som selger samme radio til samme pris? Har du link til mottaker fra hobbyking?

        Takk for svar

        Comment


        • #5
          Eneste jeg vet om uten å lete er Smallsize, men de er også tomme. Her er link mottakere du kan bruke HobbyKing R/C Hobby Store : Tx/Rx Systems & Parts>2.4Ghz Spektrum

          Comment


          • #6
            De har DX6i uten mottaker her:
            http://www.globy.no/rc-hobby/diverse...dio-u-mottaker

            Også har de den her: (litt dyrere)



            Sent from my iPhone using Tapatalk
            Mvh Jon Martin Johansen |Tlf: 94977980| Min hjemmeside: Modellflyger1 - Jon Martin
            Harstad MFK

            Futaba 12FG

            ExtremeFlight Yak 54 110" | 3W 110iB2 CS |
            Slick 360 | Elektrokonvertert
            ExtremeFlight Edge 540T EXP 48"
            Phoenix Decathlon | ASP.70
            Hexacopter

            Comment


            • #7
              Ikke helt svar på spørsmålet, men Se om du får tak i en brukt futaba 9c. Legg ut ønskes kjøpt på rcmarket, jeg fikk tak i til 1200,- for en stund siden.
              9c er modulbasert så du kan kjøpe en 2,4 ghz på hobbyking og få telemetri så du kan overvåke batteri osv. i quadden! Og hvis du ønsker å fly fpv på quadden kan du ha 35 mhz modul for laaang rekkevidde

              Comment


              • #8
                Takk for mange gode svar og tips. Faller nok på DX6i fra globy.no tenker jeg. Vil denne mottakeren gjøre jobben? HobbyKing R/C Hobby Store : OrangeRx R610 Spektrum DSM2 6Ch 2.4Ghz Receiver (w/ Sat Port)

                Comment


                • #9
                  Det vil den, har mange av de selv og aldri hatt problem.

                  Comment


                  • #10
                    Suverent! Har HK ledninger jeg kan bruke mellom kort og mottaker også? Det er jo en jungel av kabler, noen som kan si hva jeg må bruke her?

                    Comment


                    • #11
                      Tenkte å sende avgårde en bestilling nå. Hva trenger jeg av ledninger til mottaker fra KK-kortet fra HK?

                      Edit: Nevermind, fant ut av det
                      Last edited by Jokern; 11-01-12, 22:54.

                      Comment


                      • #12
                        Skal ikke avspore tråden, men skulle gjerne hatt et par ekstra mottakere.
                        Har JR XG7 sender og JR RG831B DMSS mottaker.
                        Har leita på Hobbyking etter en uoriginal JR kompatibel mottager, men det var mislykket.

                        Noen som kan hjelpe meg med en link??????

                        På forhånd takk.

                        Comment


                        • #13
                          Tja, vet ikke om noen uorginale Dmss mottakere, men skal du først kjøpe fra kina så er vel disse ganske billig:
                          RC711.com: JR PROPO RG611B 2.4Ghz 6ch DMSS Receiver - BUY NOW
                          Ola A.


                          Trex 100x | Trex 250Pro | Trex 450 v2 | Trex 500 ESP | mCPx
                          Beast 3D AS3X | Cessna 182
                          Spektrum DX8s

                          Comment


                          • #14
                            Jeg trodde hobbyking sin spektrum motaker funket greit på de . De er jo dsm2 dsmm er kanskje det første 2.4 GHz systemet .


                            Sent from my iPhone using Tapatalk
                            Min Hjemmeside..

                            http://sveininge.iflogg.com

                            Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

                            Comment


                            • #15
                              Nye JR radioer støtter ikke DSM2.

                              Comment

                              Working...
                              X