Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flightcontroller med kamerastabilisering og position hold

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Flightcontroller med kamerastabilisering og position hold

    Jeg holder på med et hexa prosjekt som jeg har bestilt kameraunderstell til og i den forbindelse trenger jeg en flight kontroller som er hakket mer avansert enn KK multicopter kontrolleren.

    Jeg ser for meg at jeg trenger en som er selvopprettende, har position hold og støtte for stabilisering av understellet. Understellet har to servoer som må kobles enten til to gyroer eller til et kort. Minimumsbehovet er et kort med støtte for kamerastabilisering. Jeg antar at jeg da må ha et kort med barometer og gps?

    Multiwii baserte kort har begynt å bli billig, men jeg vet ikke om de kan innfri mine behov?

    Eksempelvis denne: MWC MultiWii SE Standard Edition 4-axis flight control board FTDI PRGMR/PID LCD | eBay


    For ordens skyld blir oppsettet slik:
    - 6 stk RCtimer 18A
    - 6 stk RCtimer 2830-14 750kv
    - APC 10x4.7 SF/SFP for 4S oppsett
    - APC 12x6 for 3s4400 oppsett (usikker på propellvalgene men har sett flere som bruker disse tallene). Får plenty løft på min quad med samme propeller.

    Målet med denne hexaen er å kunne ha mulighet å ta med en speilrefleks, men mer realistisk blir det å fly med GoPro HD2 evt et kompaktkamera for å ta bilder med.


    Håper noen flinke folk der kan hjelpe meg litt

  • #2
    Akkurat noe slikt som jeg har tenkt på som neste prosjekt Hva for ramme og kameraunderstell bruker du, og hvor kjøper du de motorene?

    Comment


    • #3
      Jeg holder også på med et nytt prosjekt.

      Lurer veldig på denne jeg: KK MultiCopter Worldwide Shop

      GPS modul: KK MultiCopter Worldwide Shop
      Last edited by knupps; 12-01-12, 16:00.

      Comment


      • #4
        Originally posted by Trulsen View Post
        Målet med denne hexaen er å kunne ha mulighet å ta med en speilrefleks, men mer realistisk blir det å fly med GoPro HD2 evt et kompaktkamera for å ta bilder med.
        Beklager dersom jeg hi-jacker tråden, men det er vel innenfor tema kanskje

        For de som tar mye bilder, er det fornuftig å investere i FPV-utstyr, slik at man lettere ser hva man faktisk får bilde av??

        Comment


        • #5
          Anbefaler hoverfly pro på det sterkeste! Den har kamerastabilisering (har ikke rukket å teste den ordentlig enda, men noen sier den kan være litt treg) Men for å få position hold må du ha gps kortet i tilegg og da blir det fort dyrt, men med tanke på filming / fotografering er det et supert kort som flyr meget stabilt med auto level også har det altitude hold. Anbefales!

          Comment


          • #6
            Originally posted by Jokern View Post
            Beklager dersom jeg hi-jacker tråden, men det er vel innenfor tema kanskje

            For de som tar mye bilder, er det fornuftig å investere i FPV-utstyr, slik at man lettere ser hva man faktisk får bilde av??
            Har ikke drevet med dette så lenge, men lenge nok til at jeg har funnet ut at fpv er helt nødvendig hvis man skal lage film på et nogenlunde høyt nivå!

            Comment


            • #7
              Fint om ikke denne tråden sporer av til fpv ja Dette hoverfly kortet koster da 4500,- inkl moms. Litt forskjell på det og det jeg linker til i #1. Hvordan er multiwii kort??

              Comment


              • #8
                Ja, det er dyrt, men antagelig er det også et hakk over multiwii. Men hvor fant du prisen? Koster 2800,- ink. frakt og toll.. Men for all del, det var bare et tips

                Comment


                • #9
                  Så har du jo Wookong-M fra DJI. Den har jeg selv, men har prøvd den for lite til å kunne si noe fornuftig om den enda. -Bortsett fra at oppsettet er ganske enkelt.
                  Terje

                  Comment


                  • #10
                    Man bør kanskje ha brukt et system en stund for å mene noe om det passer til trådstarters ønsker, eller? Det jeg kan si, er at Mikrokopter møter alle kravene og er lett å operere. Litt dyrt og lukket system, men det fungerer.
                    Anders Eiebakke
                    90078513

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by bjeff View Post
                      Man bør kanskje ha brukt et system en stund for å mene noe om det passer til trådstarters ønsker, eller? Det jeg kan si, er at Mikrokopter møter alle kravene og er lett å operere. Litt dyrt og lukket system, men det fungerer.
                      Det har den forespurte funksjonaliteten, og passer således trådstarters ønske, ingen grunn til å bjeffe til meg for mitt svar her...
                      Når det gjelder brukererfaringer er det store mengder å finne på nett. Bl.a. en tråd på RCgroups med over 550 sider...
                      Terje

                      Comment


                      • #12
                        Berre ei lite hexa spørsmål - kva dimensjonar brukar du på armane?
                        Mvh
                        Øyvind Amundsen
                        70 mod. fra sunnmøre
                        Mi nettside: multiprop.no (vil prøve å samle prosjekta mine her)

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by mundsen View Post
                          Berre ei lite hexa spørsmål - kva dimensjonar brukar du på armane?
                          13x13mm, men har bestilt ny ramme frå samme kar som du bestilte understell med. Den er vell ca 60cm diameter og 10x10 mm. Blir nok ca 10x10mm

                          Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

                          Comment


                          • #14
                            Er litt nyskjerrig på kamera riggen din. Har du en link?

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by knupps View Post
                              Er litt nyskjerrig på kamera riggen din. Har du en link?


                              Har dessverre ikke det nå. Kommer tilbake med info når jeg får ting i hus.


                              Angående multiwii, noen som kan si at den har det jeg er på utkikk etter?

                              Comment

                              Working...
                              X