Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gaui 500X ustabilheter....??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Gaui 500X ustabilheter....??

    Hei å hå...;o)



    Trenger gode råd her, om noen kjenner til et problem med Gaui 500X.
    Helt siden jeg fikk løftet første gangen, så har modellen plutselig tippet over til den ene siden, og faller ned, dvs den klarer så vidt å holde igjen slik at den ikke treffer bakken i fritt fall. Dette kan skje uten forvarsel gjerne etter å ha flydd 12-15 batterier, selvsagt med pauser imellom. det skal nevnes at jeg hele tiden har flydd innendørs, så ingen vær påvirkning.
    Når jeg har den hoovrende stille stående, å løfter den rett opp, så vil den ene motoren (venstre bak) løfte mer enn de andre, å tipper modellen over mot siden, men stabiliserer seg så snart jeg slipper pådraget. Jeg kan stå slik å løfte å senke den brått 3-4 ganger, så virker det ut til at den klarer å stabilisere seg etter som sagt 3-4 kraftige løft, for så å løfte seg på riktig og stabil måte.
    Modellen kan oppføre seg kjempestabil på et batteri, mens urolig på et neste batteri. Den oppleves uberegnelig, men også meget stabil når alt ser ut til å fungere helt fint. Jeg har testet ut å koble av batteriet for så å koble inn igjen å starte på nytt, dette virker ut til å ha en viss virkning. Så end of line: snakker vi om et motorproblem, et gyro problem eller ka....?? Modellen, batterier og sender er nytt..
    Som nevnt, så har jeg hatt dette problemet fra starten av, og ikke oppstått etter en tid... Alt av ledninger, koblinger osv er sjekket og funnet iorden, har også kalibrert den flere ganger, å alle gangene får jeg fullførte toner.
    Ser takknemlig etter svar

  • #2
    Periodiske feil er bortimot umulige å få orden på og ødelegger gleden ved å fly.
    Selve marerittet.
    Hvor skal man leite?
    Men mye tyder på at det er kontrolleren (GU-344) som er synderen.
    Kjøp et billig kort og prøv det? Et KK kort koster jo ingen ting.
    Kan også være en brist i en kabel eller dårlig kontakt som virker av og til.
    Hva med å lodde motorledningene?

    Comment


    • #3
      Må du bruke mye throttle for å hovre/fly? Det kan høres ut som om det ikke er nok overskuddskrefter til stabillisering. Hvis du har flydd med ballast som f.eks. kamera så prøv å fjerne dette og se hvordan den oppfører seg da.
      Sies det ikke at man ikke bør ha øyere vekt enn at man fint kan fly mellom 50-70% throttle,slik at de resterende kreftene kan brukes til stabillisering?
      Terje

      Comment


      • #4
        Takker masse for svar
        Da blir det å sette seg ned å lodde over alle ledningene som første steg værtfall. Så får jeg se om det gir et utslag, så går jeg videre til kontrolleren... må jo bare ta ett og ett steg, så håper jeg det gir fra seg en løsning.
        Te-raptor: jeg har ikke løftet den med noe utstyr enda, jeg fikk dette som en overraskelse allerede første/andre dagen, så har siden ikke turt å ta sjansen på å henge på noe ekstra.
        De av gangene ting har fungert slik det skal, så oppfører modellen seg utrolig knall, den er meget stødig, og jeg kan slippe stikkene å den står så å si knallstille i lufta ;o)

        Comment

        Working...
        X