Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hobbyking V3 kontroller - programmeringstrøbbel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hobbyking V3 kontroller - programmeringstrøbbel

    Jeg kjøpte en V3 kontroller og Usbasp programmeringsenhet fra HK forleden. Tenkte å oppgradere FW til Xcopter 4.7, men jeg får en feil i kkMulticopter flash tool.

    avrdude: reading on-chip hfuse data:


    Reading | ################################################## | 100% 0.00s


    avrdude: verifying ...
    avrdude: verification error, first mismatch at byte 0x0000
    0xde != 0xd9
    avrdude: verification error; content mismatch


    avrdude done. Thank you.


    Error during setting the fuses.
    Flashing of firmware aborted.
    Jeg har forsøkt dette på to forskjellige PCer og en Mac. Samme feil.
    Jeg velger riktig programmerer, standard baud og HK V3 kontroller

    Håper noen kan hjelpe!
    Lars Henrik Kjølberg

    http://www.flickr.com/photos/larshkj/

    Klubber:
    Jets of Norway
    Nittedal modellflyklubb

  • #2
    Her er et skjermbilde av oppsettet i kk programvaren

    Click image for larger version

Name:	Skjermbilde 2012-02-14 kl. 17.32.59.png
Views:	1
Size:	73.8 KB
ID:	585834
    Lars Henrik Kjølberg

    http://www.flickr.com/photos/larshkj/

    Klubber:
    Jets of Norway
    Nittedal modellflyklubb

    Comment


    • #3
      Fikk samme feilen da jeg skulle oppgradere et KK blackboard her om dagen. Måtte legge inn driveren fra denne siden: fischl.de - USBasp - USB programmer for Atmel AVR controllers

      Etter det gikk det helt fint. Litt rart at du ikke fikk det til på Macen da OSX visstnok ikke trenger driveren.
      Run, live to fly, fly to live, aces high!
      Erlend Larssen

      Comment


      • #4
        Driveren var installert
        Jeg forsøkte å koble til kortet i går kveld, bare for å se om det fungerer. Det gjorde det ikke. Regulatorene sender ut pip-pip-pip-pip etc til motorene, og ingen ting virker.
        Lars Henrik Kjølberg

        http://www.flickr.com/photos/larshkj/

        Klubber:
        Jets of Norway
        Nittedal modellflyklubb

        Comment


        • #5
          Har du forsøkt dette:

          1. Kort ikke tilkoblet batteri

          2. Skru Yaw pot til null (vanligvis mot klokka)

          3. Skru på sender

          4. Sett throttlestikka på fullt med nøytral trim på trimknotten på sender

          5. Koble strøm på kortet

          6. Vent til ESC'ne piper først en gang og deretter 2 ganger (mest vanlig, men jeg veit ikke hva slags ESCer du har)

          7. Dra throttlestikka på senderen raskt i bunn etter siste pip

          8. Koble strøm i fra kortet

          9. Skru YAW pot tilbake til ca. 50% (midt på den merkede skala'n på pot)

          10. Skru på sender, koble til batteriet på kortet igjen og vent til startproserdyren på ESCne er ferdig.

          Hvis kortet ikke armerer seg kan du forsøke å senke throttletrimmen på sender. Husk at du armerer kortet ved å dra rudder stikka på senderen (når throttle er i bunn) vanligvis til høyre.

          Detta pleier å funke.

          Ikke forsøk dette med proppellene montert


          Arne E
          Last edited by helistupid; 15-02-12, 18:14.

          Comment


          • #6
            Jeg sliter med at windows ikke finner USBasp devicen, har prøvd og følge div guider på nett nå uten hell. Instalerte også USBasp driveren som erlend referer til uten hell. Noen tips??

            Comment


            • #7
              Originally posted by Sveinand View Post
              Jeg sliter med at windows ikke finner USBasp devicen, har prøvd og følge div guider på nett nå uten hell. Instalerte også USBasp driveren som erlend referer til uten hell. Noen tips??
              Vet ikke noe spes. om akkurat denne, men hvilken windows versjon kjører du? Vet iallfall at Windows 7 sliter med KDS sine usb programmere. Kan være verdt å teste med Windows XP hvis du har det på en pc. Ofte gamle system, med uoppdaterte drivere dette som har liten kompabilitet med nyere systemer.
              Ola A.


              Trex 100x | Trex 250Pro | Trex 450 v2 | Trex 500 ESP | mCPx
              Beast 3D AS3X | Cessna 182
              Spektrum DX8s

              Comment


              • #8
                Jeg kjører win7, så da får jeg evt lete meg fram en WinXp og se om det kan hjelpe i dag. Får i hvertfall kun opp Unknown decive i device manageren når jeg leter etter usbasp.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Sveinand View Post
                  Jeg sliter med at windows ikke finner USBasp devicen, har prøvd og følge div guider på nett nå uten hell. Instalerte også USBasp driveren som erlend referer til uten hell. Noen tips??
                  Se om min guide funker. Guide for installering av ny firmware på KK kort i Windows 7

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Efti View Post
                    Det gjorde jeg. Der inne heter jeg saw, etter mye om og men og bytte av pcer, så fikk jeg det til med en Win Vista av alle ting og jeg måtte gjøre alt som administrator.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by larshkj View Post
                      Driveren var installert
                      Jeg forsøkte å koble til kortet i går kveld, bare for å se om det fungerer. Det gjorde det ikke. Regulatorene sender ut pip-pip-pip-pip etc til motorene, og ingen ting virker.
                      Hei!

                      Har du fått controlleren din til å virke som den skal?
                      Jeg har samme og skal i lufta straks! Men syns motorene oppfører seg rart, selv om jeg har sjekka at de står i rett utgang7 rett rotasjonsretning osv.

                      Comment

                      Working...
                      X