Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp til valg av kort for hexacopter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjelp til valg av kort for hexacopter

    Hei
    Prøver på nytt å få kontakt med en eller flere av dere vedrørende valg av kort til byggeprosjektet mitt. Sist jeg postet omtrent samme teksten fikk jeg ingen svar. Sikkert fordi alle er travelt opptatt med ett eller annet. Håper noen tar seg tid denne gangen.

    Jeg er ny på forumet og ny i multicopterverdenen. Har surfet litt på forumet, og det er utrolig hvor mye kunnskap det sitter rundt om. Bare litt vanskelig å få fatt i alt sammen, så derfor denne tråden.
    Saken er at jeg tenker å bygge et hexacopter. Vil prøve å lage det litt solid og skikkelig så jeg kan ha kamera med og muligens FPV merd tiden. Ramme og det mekaniske tror jeg skal gå greit, men når det kommer til valg av kort står jeg fast. Det er så mye info om kort og typer at jeg har mistet kontrollen fullstendig. Ikke det at jeg hadde kontroll fra før, men dette var ikke lett.

    Spørsmålet blir derfor: Hva skal jeg satse på?

    Trenger kort som er avansert nok til mitt bruk og ikke er av typen som" ingen" andre holder på med. Brukerterskelen må være noenlunde håndterlig og kortet må ha mulighet for GPS. Det må også være self levelling eller hva det nå heter, siden jeg ser for meg at dette må være enklest å fly.
    Prisen er jo ikke så drøy for de fleste jeg har sett på så dette blir neppe det som bestemmer (innefor rimelighetens grenser da)

    Takknemlig for det hvis noen gidder å svare en nybegynner. Trenger all den supporten jeg kan få. Kommer nok tilbake med andre spørsmål før hex'en er en realitet regner jeg med.
    Terje
    Last edited by Bikerterje; 28-03-12, 21:05. Reason: retting av skrivefeil

  • #2
    Hei!


    MIN mening angående dette er at du bør bygge deg først en quad dersom du har ingen erfaring med dette fra før for å få flytrening. Jeg ville bygget en quad med KKmulticopter kontroller fra hobbyking. Så bygger du den med tanke på å utvide den til Hexa senere. Det jeg tenker på da er at du bør bruke samme motor/esc på en quad som du ville brukt på hexaen. Når det gjelder kort med disse kravene du har så er vell det i grunnen samme kriteriene jeg har og det jeg har kommet frem til er at kanskje multiwii er det beste alternativet for min del med begrenset budsjett. Skal du over på noe annet ville jeg gått for Mikrokopter sin flightkontroller. Den er ikke spesielt dyr og det finnes tonnevis med kompetanse på den kontrolleren. Dette koster ikke spesielt mye penger og da blir veien til litt mens man går. Istedet for å stå fast med 10.000 spørsmål om du går rett på en avansert hexa. PS, kanskje like greit å hoppe rett på okto. Ikke spesielt mye dyrere det

    Comment


    • #3
      Kan anbefale å starte med en microquad og kk board fra hk. Da lærer du deg å tune og styre med en modell som ikke spiser hodet av deg hvis gyroene eller motorene går feil vei selv om du er overbevist om at alt er satt opp riktig ( ikke spør hvordan jeg vet det )

      Jeg har innkjøpsliste for en slik hvis det skulle være interessant, kom på rundt 160$.

      Comment

      Working...
      X