Announcement

Collapse
No announcement yet.

Quadcopter Hughes MD500

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Quadcopter Hughes MD500

    Min plan er å bygge et Quadcopter med heli kropp.
    Dette er delene jeg har planer om å benytte:
    Click image for larger version

Name:	IMG_1773.jpg
Views:	1
Size:	72.6 KB
ID:	631269
    1 stk. Hughes MD500 Fiberglass Fuselage for 450 size heli.
    4 stk. TURNIGY Plush 30amp Speed Controller.
    4 stk. NTM Prop Drive Series 35-30 1100kv / 380w.
    1 stk. HobbyKing Multi-Rotor Control Board V2.1.
    1 stk. Turnigy nano-tech 4000mah 3S 25~50C Lipo Pack.
    2+2 stk. GWS 9050 9x5 3-blade.

    Tilsammen veier disse delene 1324g, antar at vekten vill komme opp i ca 1,6Kg ferdig flyklar.
    Click image for larger version

Name:	IMG_1775.jpg
Views:	1
Size:	56.4 KB
ID:	631272
    Er det noen som har erfaring med å plassere kontrollerkortet ca 200mm lavere enn propellene?
    Vil dette påvirke fly egenskapene til kontrollkortet såpass at det ikke vil fungere?

    Roy
    Attached Files
    Last edited by Rofor; 11-04-12, 00:37.

  • #2
    Jeg har brukt 4mm kryssfiner og saget ut disse delene,
    Click image for larger version

Name:	IMG_1779.jpg
Views:	1
Size:	53.9 KB
ID:	587634

    Delene ble limt sammen med 12min Epoxy lim,
    Click image for larger version

Name:	IMG_1780.jpg
Views:	1
Size:	37.2 KB
ID:	587635

    Da var det klart for hjørne forsterkninger og endelokk,
    Click image for larger version

Name:	IMG_1791.jpg
Views:	1
Size:	28.3 KB
ID:	587636

    Overflødig materialet ble fjernet med Dremel,
    Click image for larger version

Name:	IMG_1799.jpg
Views:	1
Size:	35.9 KB
ID:	587637

    Krysspinnene har jeg laget av Biltemas opptennings pinner hvor det er limt i kryss til sammen 4 pinner på hverandre, motor festene er CNC frest 6mm god kvalitets kryssfiner av bjørk, krysset ble limt på med Zap og skrud i senter,
    Click image for larger version

Name:	IMG_1831.jpg
Views:	1
Size:	75.2 KB
ID:	587640

    Tilslutt fikk hele greia et strøk sort matt spray maling.
    Click image for larger version

Name:	IMG_1804.jpg
Views:	1
Size:	106.4 KB
ID:	587638Click image for larger version

Name:	IMG_1806.jpg
Views:	1
Size:	54.2 KB
ID:	587639
    Last edited by Rofor; 14-04-12, 00:22.

    Comment


    • #3
      Motorer er montert,
      Click image for larger version

Name:	IMG_1807.jpg
Views:	1
Size:	114.3 KB
ID:	587641

      ESCer er tapet og strippsett fats, fikk også plass til en hovedstrøm bryter i toppen,
      Click image for larger version

Name:	IMG_1813.jpg
Views:	1
Size:	101.3 KB
ID:	587642

      Motor kablene ble skjøtet og strippsett fats,
      Click image for larger version

Name:	IMG_1820.jpg
Views:	1
Size:	93.9 KB
ID:	587643

      ESCene er loddet på små krets kort som er skrud direkte i ramma, to på hver side,
      Click image for larger version

Name:	IMG_1825.jpg
Views:	1
Size:	76.6 KB
ID:	587644

      Understell ble limt inn,
      Click image for larger version

Name:	IMG_1794.jpg
Views:	1
Size:	73.0 KB
ID:	587645Click image for larger version

Name:	IMG_1784.jpg
Views:	1
Size:	49.1 KB
ID:	587646

      Deretter ble hele ramma plassert inn i Hughes MD500 kroppen og skrudd fast.
      Click image for larger version

Name:	IMG_1833.jpg
Views:	1
Size:	107.4 KB
ID:	587647

      Comment


      • #4
        Originally posted by Rofor View Post
        Er det noen som har erfaring med å plassere kontrollerkortet ca 200mm lavere enn propellene?
        Vil dette påvirke fly egenskapene til kontrollkortet såpass at det ikke vil fungere?

        Roy
        Artig prosjekt, Roy. Det bør ikke ha noen betydning for gyroene da de vel bare reagerer på rotasjoner rundt aksene og disse vil jo bli uforandret. Blir artig å høre hvordan responsen blir med så lavt tyngdepunkt.
        Fred Larssen

        Comment


        • #5
          spennende.
          med hilsen Arvid

          Comment


          • #6
            Vinduer ble tilpasset og limt in med CA lim og kicker, sidevinduene bak ble tapet fast med tosidig tape da jeg må ha mulighet for og kunne ta de ut,
            Click image for larger version

Name:	IMG_1835.jpg
Views:	1
Size:	129.9 KB
ID:	587710

            Dummy tail rotor må man jo ha, laget ut av to furu klosser en skrue og noen skiver ble denne limt på plass med 4 dråper CA lim,
            Click image for larger version

Name:	IMG_1840.jpg
Views:	1
Size:	53.2 KB
ID:	587711Click image for larger version

Name:	IMG_1838.jpg
Views:	1
Size:	45.5 KB
ID:	587712

            HK Kontroller kortet er byttet ut med et FlyCam Blackboard kort,
            Sånn ser resultatet ut,
            Click image for larger version

Name:	IMG_1847.jpg
Views:	1
Size:	193.2 KB
ID:	587713

            Den virker noe ustabil i luften når det blåser litt, den oppfører seg akkurat som ett baktungt fly, den får liksom ikke bestemt seg om den skall gå opp eller ned og på grunn av en forsinkelse i systemet mellom øye og stikke blir det veldig opp og ned.

            Nå skal det sies at jeg har liten med erfaring med heli og multicoprer fra før av.

            Comment


            • #7
              ta og juster på trotle kurven..flate den ut litt slik at den ikke er så følsom rundt hower, så hopper det ikke sån opp og ned
              med hilsen Arvid

              Comment


              • #8
                Limt fast en magnet på toppen av skruen for lettere og kunne balansere,
                Click image for larger version

Name:	IMG_1828.jpg
Views:	1
Size:	66.2 KB
ID:	587721

                Avstand mellom propellene er 385mm, vekten endte på 1454g med fulladet batteri.
                Click image for larger version

Name:	IMG_1853.jpg
Views:	1
Size:	64.2 KB
ID:	587722

                3 ting jeg har justert litt på
                Nr1 har justert på trotle kurven, flatere på midten
                Nr2 justerte opp på Roll og Pitch Gain, virker tendens til nervøsitet men mer stabil.
                Nr3 Forskjøvet batteriet litt frem så balansepunktet er mer riktig.
                Disse 3 tingene utgjør en stor forbedring, har testet den i dag og ikke opplevd samme tendens.

                Videoen fra Første flight.
                Last edited by Rofor; 15-04-12, 12:02.

                Comment


                • #9
                  flott de kansje litt tungt.. du kunne prøvd me ca 2200mah batteri.hadde vel spart ca 200gr. merker fort den ekstra vekta du har på at det blir litt mer ustabilt.
                  med hilsen Arvid

                  Comment


                  • #10
                    Da er det på veg I posten fra HK 4 stk, Turnigy nano-tech 2200mah 3S 45~90C Lipo Pack.
                    Jeg har nesten blitt forelska I disse Nano-tech, fungerer utmerket til mitt bruk.

                    Komme med en ny video etter hvert, men foreløpig har jeg prioritert flyging med X525 V3 QuadCopter.

                    Comment


                    • #11
                      Ny Flight video er klar.



                      Da gjenstår det bare mer stikke trening.

                      Comment

                      Working...
                      X