Announcement

Collapse
No announcement yet.

OrangeRx R610 Spektrum bindig til en DX6i

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • OrangeRx R610 Spektrum bindig til en DX6i

    Heisann
    Driver å bygger quadkopter og har i den forbindelse ett spørsmål ang Radio - Receiver.
    Jeg har en OrangeRx R610 fra HK og en DX6i radio. Det går fint å koble radioen og motakeren sammen, men jeg må gjenta denne prosedyren hver gang jeg har koblet fra batteriet. Skal det være slik ? Eller gjør jeg noe galt?

    Peter

  • #2
    Jeg har flere av de mottakerene og bruker de mot en JR radio. For meg har det vært nokk og binde motakerene en gang. Forøvrig kan du jo være opmerksom på at akurat den mottakeren har en temelig begrenset rekkevide. Skal du ha noe som rekker et stykke må du kjøpe 7 eller 9 kanalsmotakerene.

    Comment


    • #3
      Kan man bruke 7 eller 9 kanals på en 6 kanals radio da?

      Comment


      • #4
        Bare et lite spørsmål; du har koblet fra bindepluggen? For man skal ikke være nødt til å binde hver gang, det har aldri vært nødvendig for meg. Og man kan fint bruke 7- og 9 kanalsmottakere med en 6 kanals radio, men hvor langt unna skal du egentlig fly guad'en? For den mottakern du har holder til flyving innefor synsvidde, spesielt hvis du plugger i en satelit mottaker.

        Comment


        • #5
          Tror muligens jeg ikke hadde bindepluggen i ....

          Skal bare fly inne synsvidde så da holder det vel med den mottageren i begynnelsen

          Comment


          • #6
            Bare så det ikke blir noen misforståelser her; du skal ikke ha bindepluggen i mottakeren i andre tilfeller enn når du skal binde. Når du har gjort det så ta den ut, og da skal radio og mottaker finne hverandre neste gang de skrus på. For å luke ut evt andre årsaker; du bruker samme modell på radioen hver gang?

            Comment


            • #7
              Takk Kyrre det funka ja! Jeg hadde visst bindepluggen i hele tiden jeg ...

              Peter

              Comment

              Working...
              X