Announcement

Collapse
No announcement yet.

servo på KK kort

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • servo på KK kort

    Driver er å bygge et Tricopter men jeg får ikke helt taket på det.

    Har problemer med å få motorene til og gå pent uten å fuske når jeg kobler til en servo på KK kortet.

    quaden min falt ned av samme årsak da jeg og guttungen skulle bruke den som fallskjerm dropp fly for LEGO men i fallskjerm, servoen skulle brukes som utløser men da jeg vippa over bryteren stoppa minst en motor og da var Quaden nede før den modige fallskjerm hopperen.

    Er den noen som har en løsning?

    Dette har jeg prøvd:
    Byttet mottager
    Byttet regulator
    Byttet motor
    Byttet servo CS-929MG og DS-928BB fra Corona
    Bytter kontroller KK kontroller har prøvd 2 forskjellige
    Og satt på UBEC

    Men ingenting hjelper.

  • #2
    Kan du ikke koble den fallskjerm servoen på en ledig kanal i mottakeren din(ikke rett i KK kortet),for så å programere en bryter til den kanalen?

    Hvis det er slikt at man bruker Airplane mode inne på radiostyringa(4 kanaler) til dem KK kortene,så har du vel både 2 eller 3 kanaler du kan velge en av og programere til å styre noe som ikke er koblet igjennom KK kortet og vil forstyrre.


    PS.

    Har ikke KK kort selv!,så om dette stemmer?!? får du sikkert et bedre svar på av noen andre hær inne som har/vet mere.
    Last edited by Blypropell; 26-05-12, 03:59.
    I Hangaren:

    Rotor:
    Align-Trex 600GF * 3xAlign^DS610,Futaba^GY401,Futaba^S9254,AR7000
    Align-Trex 450S V2 * 3xHitec^HS-65MG,CY^Mini G,Futaba^BLS257,AR6100e
    "Jysk" Tricopter * Assan GA250
    Bumblebee ST450 * KK2.0
    Fly:
    ST-Model Mandala-1300kv
    ST-Model T3DII Wild Beast-700kv
    STM Cessna
    Spektrum DX7

    Comment


    • #3
      Utløser servoen var kobla til en ledig kanal på mottakeren, grunnen til at jeg vil ha servoen på kk kortet er at jeg bygger meg Tricopter.
      Det virker som at servoen genererer støy, som kk kortet ikke takler.

      Comment


      • #4
        Prøvd med andre servoer enn Corona? 929 "støyer" enormt på spenningsbussen og skaper i hvertfall problemer for HXT900 servoene mine om de brukes sammen.
        Fred Larssen

        Comment


        • #5
          Når jeg bruker servoer opp mot kk kontrolleren som på en tricopter så lar jeg esc som står i halen forsyne servoen med spenning og ikke dirrekte fra kk kortet. Det eneste jeg trenger å ha frem til kk kortet fra halen er da en signal ledning til esc og en til servoen.
          Da har jeg isolert bort selve bec og forsyningdelen til servoen. Så lar jeg en av de andre esc forsyne kk kortet og den siste esc forsyner ingen ting med sin bec.

          Når jeg gjør det slik så blir det ingen problemer. Men jeg ser du har prøvd å forsyne med en bec uten om også her, hvordan koblet du opp dette? Lot du bec forsyne kun servoen alene eller kk kortet samt servoen?

          Lureste løsning er som sagt at servoen har en egen forsyning, du kan også prøve å surre en ferrit ring på signal ledningen som går til servoen. Dette har jeg da aldrig måtte gjøre men det er jo en mulighet hos deg.

          Jeg har selv flere corona servoer og de har fungert med den måten jeg kobler dem opp på.

          Comment


          • #6
            Hær er en som flyr med en corona mg servo.Han forteller desverre ikke hvilken,men ser ut til å funke ganske så knallbra.
            I Hangaren:

            Rotor:
            Align-Trex 600GF * 3xAlign^DS610,Futaba^GY401,Futaba^S9254,AR7000
            Align-Trex 450S V2 * 3xHitec^HS-65MG,CY^Mini G,Futaba^BLS257,AR6100e
            "Jysk" Tricopter * Assan GA250
            Bumblebee ST450 * KK2.0
            Fly:
            ST-Model Mandala-1300kv
            ST-Model T3DII Wild Beast-700kv
            STM Cessna
            Spektrum DX7

            Comment


            • #7
              Jeg lot BEC forsyne hele greia servo via KK kort.
              Men jeg skall prøve metoden du beskriver det høres ut som en fornuftig løsning å jeg har god tro på den.

              Det er denne videoen som har inspirert meg til bygging av Tricopter.

              Comment


              • #8
                jeg bruker denne servoen på mine tricopter, null problem med den da

                HobbyKing R/C Hobby Store : BMS-385DMAX Digital Servo (Metal Gear) 4.2kg / .15sec / 16.5g
                Min Hjemmeside..

                http://sveininge.iflogg.com

                Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

                Comment


                • #9
                  Originally posted by culexus View Post
                  Når jeg bruker servoer opp mot kk kontrolleren som på en tricopter så lar jeg esc som står i halen forsyne servoen med spenning og ikke dirrekte fra kk kortet. Det eneste jeg trenger å ha frem til kk kortet fra halen er da en signal ledning til esc og en til servoen.
                  Da har jeg isolert bort selve bec og forsyningdelen til servoen. Så lar jeg en av de andre esc forsyne kk kortet og den siste esc forsyner ingen ting med sin bec.
                  Den her løsningen fungerer prefekt.

                  Comment

                  Working...
                  X