Announcement

Collapse
No announcement yet.

Xcopter hva er bra hva er dårlig.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Xcopter hva er bra hva er dårlig.

    Hei folkens.

    Jeg vurderer å starte med xcopter/quad/hexcopter eller hva det nå heter.

    Kjøpte meg en blade MQX og synes det var veldig gøy. Vurderer å gå opp i størrelse og lære meg å fly det Skikkelig og prøve meg med litt FPV.

    Men som alt annet er det hundre typer varianter størrelser etc etc å velge mellom. Både i type kit, ESC, motor, gyro system etc.

    Derfor tenkte jeg å høre med dere som har holdt på med dette en stund. Hva er bra, og hva bør jeg styre unna. flyr tradisjonell helikopter og da ser jeg at veldig mange sverger til trex. Er det noe sånt i xcopter verden og?

  • #2
    Originally posted by thomas.kjolstad View Post
    ....Derfor tenkte jeg å høre med dere som har holdt på med dette en stund. Hva er bra, og hva bør jeg styre unna. ...
    Hvor mye penger har du tenkt å svi av på selve multicopteret?

    Comment


    • #3
      Tja... Hva bør jeg svi av for å få noe som er greie på?

      Comment


      • #4
        Da kan du kjøpe en DJI Naza F450 fra Elefun til 3535,- inkl frakt

        Comment


        • #5
          Jeg har tittet litt på denne LOTUSRC T380 Quadcopter ARTF (FPV Carrier) | LOTUSRC, og fant iallefall en anmeldelse som beskrev den i det minste som mye for pengene. Styr unna denne HobbyKing R/C Hobby Store : Hobbyking Super Mini Quadcopter Frame with Motors (445mm), rammen tåler veldig lite og motorene er ubalanserte.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Trulsen View Post
            Da kan du kjøpe en DJI Naza F450 fra Elefun til 3535,- inkl frakt
            Har sett på disse DJI xcopterne.
            De ser fine ut.

            Hva er forskjellen på F450 og F550 annet en størrelse?
            Ser noen har 3/4/6 armer. Hva er forskjellen?

            Klarer den F450en fint å løfte kamera utstyr etc?

            Comment


            • #7
              Den klarer fint en gopro eller et kompakt kamera den 450'en. Skal du løfte feks en speilrefleks bør du gå over på F550 som har 6 armer. Fordelen med 6 armer kontra 4 er løftekraft osv osv..

              Comment


              • #8
                Oki, tenkte å filme etc med en Gopro.

                Hvordan er F450 med tanke på vind å slikt?

                Comment


                • #9
                  450 er et supert quad.. jeg kjøpte meg det. og hadde aldri prøvd copter før men fløy det rett ut av esken. vel etter montering da.. den er så lettflydd og takler masse vind.. løp å kjøp
                  syntes det er like gøy å se på som det er å fly
                  carl goldberg ultimate
                  DJI S900
                  piper pawnie el kjærre


                  Futaba 14SG
                  diverse epp tjafs
                  Per-Egil Furuseth

                  Comment


                  • #10
                    Kan anbefale DJI F serien. Har F330, F450, F550 og S800.

                    F550 løfter mest, men er kanskje noe mer følsom for vind og turbulens når den er lett lastet...

                    Her er en video tatt med F550'n for et par uker siden med GoPro og kompaktkamera på gimball'en

                    Mvh. Ståle
                    http://www.jetsofnorway.no/

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by sap_2000 View Post
                      Kan anbefale DJI F serien. Har F330, F450, F550 og S800.

                      F550 løfter mest, men er kanskje noe mer følsom for vind og turbulens når den er lett lastet...

                      Her er en video tatt med F550'n for et par uker siden med GoPro og kompaktkamera på gimball'en

                      Får ikke sett video fra iPhone/iPad. :-/

                      Er f550 mindre stabil enn f450. Ville tro f550 var mere stabil i vind siden den er større. Eller?

                      Comment


                      • #12
                        Videoen er blokkert for mobiler/ pad'er pga. musikken(copyright). Må sees på PC.

                        F550 virker som den er mer følsom i vind på samme måte som et fly med lavere vingebelastning husker mer på seg enn et tyngre fly.
                        Blir bedre når du henger på litt vekt. Min veier nesten 2 kg med understell, gimball, kompaktkamera og 3s 6000 mAh. Tåler mye mer vind nå enn da jeg fløy den helt plain.
                        Mvh. Ståle
                        http://www.jetsofnorway.no/

                        Comment

                        Working...
                        X