Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aller første QuadCopter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Aller første QuadCopter

    Hei.

    Det finnes sikkert flere titals tråder med alle svarene jeg trenger der ute, men desverre så ble jeg heller mere forvirret en klok etter å ha lest side opp og side ned i flere dager.
    Har fått det for meg at jeg skal bygge meg et multicopter "quad", har ikke før nå sett helt poenget med det før jeg begynte å studere å lese litt.
    Etter 5-6 års pause i hobby verden så ser jeg det har kommet forferdelig mye nytt, nesten som en ny verden.
    FPV flyvning ser himla rått ut så der er jo noe som helt klart må testes på quadCopter, men som blir montert i ettertid.
    Akkurat nå skal jeg konsentrere meg kun om selve flymaskinen

    Til alle dere som ser ut til å vite hva dere driver med og helt sikkert har sterke meninger om hva som bør kjøpes eller ikke.
    Som sagt etter forferdelig mye lesing over hele internett så har jeg ikke blitt klok på hva jeg skal kjøpe, så håper noen her kan gi meg gode tips.
    Ser det er mye forskjellige skrekk historier med dårlige motorer, sviktende esc, flight kontrollere osv.

    Hva jeg har.
    Fra før har jeg liggende et par Futaba radioer en plass som jeg må børste støvet av.. Krystall radio. En 6 kanaler og en 9 kanaler computer radio
    et lite antall mottakere. Plenty med servoer.
    Har i bestilling en splitte ny Futaba 7C 2,4 Ghz

    Hva jeg trenger tips til å kjøpe

    -QuadCopter Ramme, i kvalitet. Gjerene med litt størrelse.
    -El motorer i kvalitet. ?
    -esc
    -flight kontroller. her er jeg mest usikker. Må ha noe som funker 100% og ikke noe jeg kommer til å plages med. Ser mange har gyro og mye annet inneblandet her, Er slike ting innebygget eller som ekstra utstyr. Hadde hvert digg å hatt autostabilitets system da jeg har lyst å prøve på litt luft fotografering.
    - Ellers andre ting som jeg trenger?

    Setter veldig pris på alle tips.

    Trenger ting som virker til en fornuftig pris. ikke for billigt men ikke for dyrt heller.

    Takker

  • #2
    Var i samme situasjon som deg i sommer. og kjøpte da en dji flame wheel 450 pakke fra elefun. DJI Flame Wheel F450 / DJI Naza :: Pakketilbud - elefun.no - Radiostyrt hobby

    og kjøpte med gps modul DJI Naza GPS Modul - elefun.no - Radiostyrt hobby

    og er kjempefornøyd med den. Eneste er att man bør bytte ut de medfølgende propellene da de har en tendens til å brekke i lufta

    Jeg bruker nå graupner 9x5 E-prop på min.


    her er en liten videosnutt som viser hvordan den holder posisjonen med gps innkoblet.

    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #3
      Hei Tom.

      Takk for tipsene. Ser grei ut den DJI NAZA tingen..
      Ser for meg muligens bestilling av div deler fra Utlandet for en litt billigere penge.

      Viss andre har tips om andre brukbare deler som Esc, motor, ramme , flight kontroll som kom gjerne med dem..

      Takker for all tips

      Comment


      • #4
        Hobbyking har DJI F450 ramme til ca 18$
        Q450 Glass Fiber Quadcopter Frame 450mm - Integrated PCB Version

        Mvh
        Magnar

        Comment


        • #5
          Det som gjorde att jeg falt for dji sin er att som nybegynner i multikopterverdenen så var det greit med en pakke som var plug and play. Selv om det sikkert ikke er det billigste på markedet. har kjøpt meg understell med kamera feste herfra Rc-Drones We sell RTF Multi Rotor/UAV/MultiCopter Kits Parts

          Naza kontrolleren til dji har styringssystem for kamera, virket ikke så bra før men kom en firmware oppdatering nå som gjør den mye bedre.
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

          Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

          Comment

          Working...
          X