Announcement

Collapse
No announcement yet.

Naza GPS..... JIPPI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Trulsen View Post
    Led lysene til Hobbyking tåler 4S. Har det på alle mine quadder og multikopter uten problem..
    Kikket på noen LED strips på HK, men finner bare 12V versjoner.
    Har du en link?

    Comment


    • Originally posted by knupps View Post
      Kikket på noen LED strips på HK, men finner bare 12V versjoner.
      Har du en link?

      Alle ledstripene som HK selger funker på 4S!

      Comment


      • Hvordan fester dere kameraet oppå den magiske matten? Den må vel knytes fast eller noe, som fører til vibrasjoner. Eller limes den? Kanskje det er noe som kan brukes under kontrolleren også for å få bort vibrasjoner fra de interne akselerometerene...?

        Comment


        • De vanlige HK LED stripene (Brun-oransje kobberfarget flex print med dobbeltside tape på den ene siden) er spesifisert for 12V!
          Det kan hende at disse også vil virke med 4 celle ( 16.8V) men da stresser man LED'en til det ytterste, er man uheldig å treffe en stripe som ligger på grensen av spesifikasjonene så brenner LED'en den av!

          Bruker man en stripe på 1meter så vil denne belaste batteriet så mye at spenningen dropper en del, klipper man derimot opp stripa og har f.eks 3 LED så vil spenningen være omtrent uendret og langt over det de bør belastes med.

          Normal dropp-spenning over LED og strømtrekk for standard SMD LED varierer noe i.h.t. hvilken farge LED'en har og det er derfor man ser at motstands verdien er forskjellig.
          Konstant strømmen igjennom en normal SMD LED skal ikke overstige 20mA.
          Spenningen over selve LED'en varier også noe etter hvilken farge den har og kan ligge fra 2 til 4 volt.
          Maks strømtrekk i fra HK lista er ca 400mA! (20 grupper av 20mA)

          Sjekker dere koblingen i lys lista så ser dere at det står 3 LED i serie sammen med en motstand som virker som en strømbegrenser for å holde strømmen nede på det som er LED "normal verdi"


          Som nevnt over - lista lyser sikkert med 4 celler men levetiden reduseres betraktelig så lenge spenningen er over 12V.
          Kortes lista ned så er det desto viktigere å holde seg til 12V
          Last edited by Quadrocopter; 12-02-13, 20:03.

          Comment


          • +1
            Jeg kjøpte mine hos Elefun, de varte kanskje 8 timer på 4S før den ene døde.
            Muligens større toleranse hos de fra HK men 12V er det sikreste.
            De lyste mye bedre den stunda de funka



            Comment


            • Ja, motstandsverdien varierer fra 150-330 Ohm, avhengig av fargen på LED'ene, og de er nok tilpasset 12V. LED er aldri helt like, slik at man kan ikke stole på at spenningen fordeler seg likt på de tre som er seriekoblet heller. Og ryker en, slukker tre.
              Fred Larssen

              Comment


              • Originally posted by Efti View Post
                Den kan klippes opp og selge videre resten om man vil. Jeg bruker halvparten på hver discovery.
                Kan du poste bilde(r) med hvordan du har montert kamera+matte på discoveryen?
                Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                Anything worth doing is worth overdoing!

                Comment


                • Originally posted by jotto View Post
                  Kan du poste bilde(r) med hvordan du har montert kamera+matte på discoveryen?
                  Ikke beste bilde, men klipper matten i 2 og legger den under og bak kamera. Festes med tynn strikk.

                  Comment


                  • Naza GPS..... JIPPI

                    Hvordan funker matte?

                    Jeg må bare legge til at kamera bør ha minimal kontakt med ramme. Mindre kontakt med underlaget, mindre vibrasjoner som overføres.

                    Comment


                    • Naza GPS..... JIPPI

                      Hvordan den funker?
                      Demper vibrasjoner..

                      Comment


                      • Naza GPS..... JIPPI

                        Originally posted by Efti View Post
                        Hvordan den funker?
                        Demper vibrasjoner..
                        Skjønte det da, men tenkte mer på om det virket.

                        Comment


                        • Originally posted by thomas.kjolstad View Post
                          Skjønte det da, men tenkte mer på om det virket.
                          Står litt om det på produktsiden

                          Silicone Gel Pads

                          Home | Advanced Antivibration Components

                          Comment


                          • Nå er det på håret at jeg gir opp hele jello dritten......
                            ¤&(@$£(?)"¤!
                            Fikk tatt en super rask test i går.
                            Nye motorer og propeller.
                            Ballansert etter beste evne.

                            Det blåste helt på grensen til å fly, men tok sjansen og hovret litt allikevel.
                            1080 60fps.


                            Helt håpløst.............

                            Click image for larger version

Name:	DSC_8642.jpg
Views:	1
Size:	54.9 KB
ID:	598247
                            Grønn gelmatte fra fpvshop.

                            .

                            Comment


                            • Er det skrufeste under GoPro? I såfall kan det kanskje være en ide å lime geléen mellom gimbal og en plate, og skru GoProen oppå denne plata. Da slipper du strikken rundt.
                              Last edited by flarssen; 16-02-13, 20:03.
                              Fred Larssen

                              Comment


                              • her er litt info om de underliggende problemer:
                                How to Fix GoPro Rolling Shutter Distortion – Christopher Swainhart

                                Rolling shutter - Wikipedia, the free encyclopedia

                                Jeg har kjøpt en filterholder som heter Blurfix3 som gjør det mulig å skru på "vanlige" 55 mm fotofilter,
                                jeg har et ND og et polarizer filter. Har ikke fått prøvd så ye enda, men disse to typene filter bruker jeg
                                i ofte på mine store kamera, Canon 5D II og Canon 7D, så de kommer nok til å brukes på Hero3BE´n også.
                                kjøpt her : 403 Forbidden

                                Click image for larger version

Name:	obj461geo295pg10p3.jpg
Views:	1
Size:	7.9 KB
ID:	598254Click image for larger version

Name:	obj1026geo724pg10p3.jpg
Views:	1
Size:	14.1 KB
ID:	598253
                                Last edited by telecaster; 16-02-13, 17:50.



                                Comment

                                Working...
                                X