Announcement

Collapse
No announcement yet.

Naza GPS..... JIPPI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hei,

    Ein del radioer har failsafe berre på kanal 3. Hadde ein Futaba 7C som var slik.
    Har ein failsafe berre på kanal 3 så får ein ikkje Naza til å gå i failsafe når radio blir slått av.
    RTH vil da ikkje fungera når ein slår av radio.
    For å få det fungere så må radio/mottaker også ha failsafe på kanal som er tilkobla U-port på Naza
    Futaba 10C 2.4GHz, Align T-rex 500 3GX, Align T-rex 450 3GX, Align T-rex 250 3G, DJI F450 KK2.0, DJI F450 NAZA V2, DJI F550 Wookong, QAV500 Wookong, Gaui 330X KK2.0, Alexmos BGC, DJI Zenmuse H3-2D Gimbal.

    Comment


    • Kjøpte seks nye Sunnysky 2212-13 kv980 motorer.
      Skal bruke mine APC 10x4.7 propeller og DJI 30A escer.

      Click image for larger version

Name:	Sunnysky 2212 KV980.JPG
Views:	2
Size:	37.3 KB
ID:	597135

      Ikke det heftigste på markedet, men tror de passer meg utmerket.
      Link: Just a moment...]Sunnysky 2212-13 kv980 [Sunnysky 2212-13] - $18.60 : FOXTECH FPV SYSTEM[/url]

      Kjøpte også "Real-time AV out & Power supply cable for Gopro3"

      Click image for larger version

Name:	GoPro Hero3 AV out.jpg
Views:	1
Size:	148.7 KB
ID:	597136

      Link: Just a moment...]Real-time AV out & Power supply cable for Gopro3 [Gopro3 cable] - $4.99 : FOXTECH FPV SYSTEM[/url]
      Last edited by knupps; 25-01-13, 19:06.

      Comment


      • Originally posted by Efti View Post
        Er du nødt til å ha en så dyr radio da?

        Kjøpte en brukt Futuba 9C for 1000kr og er en veldig bra 8(9) kanals radio.
        Så har man jo de billige Turnigy 9x-r som funker godt med Frsky. Her er jo kvaliteten ganske langt fra den samme som JR, men den gjør jobben godt.
        Nei kanskje ikke det.
        Legger de planene på hylla inntil videre.
        Får hjelp til FailSafe på min JR XG7, så jeg får bruke den en stund.

        Mye annet gøy å bruke penger på

        Comment


        • Jeg har 6 stk av de motorene som skal på hexaen når jeg gidder å begynne.
          + 4 stk står på Discovery wookongen min.

          Bruker 9x5 Graupner som passer rett på akslingen.

          Her er noe jeg skal bruke penger på iallefall

          Simple AlexMos brushless gimbal from Viacopter - RC Groups

          Comment


          • Originally posted by Efti View Post
            Jeg har 6 stk av de motorene som skal på hexaen når jeg gidder å begynne.
            + 4 stk står på Discovery wookongen min.

            Bruker 9x5 Graupner som passer rett på akslingen.

            Her er noe jeg skal bruke penger på iallefall

            Simple AlexMos brushless gimbal from Viacopter - RC Groups
            Følger også med på denne gimbalen.
            Tenkte på denne da jeg sa det var mye gøy å bruke penger på..... hehe
            Ser veldig bra ut.

            Tror det er bedre med 10" prop da jeg kjører på 3S 5000mA batterier.
            Prøver det jeg har først så for jeg vurdere Graupner.

            Comment


            • Re: Naza GPS..... JIPPI

              Spør her så slipper jeg egen tråd.

              Har montert dji naza på y6'en min. Når jeg bruker rudder kjapt så øker den raskt avgårde vertikalt. Litt ekkelt og langt fra gunstig. Bruker jeg rudder sakte og fint holder den høy da, men ved raske inputs kan den gjerne gå 2meter raskt oppover.

              Noe tips til hva jeg kan prøve å justere på?

              Comment


              • Naza GPS..... JIPPI

                Er ikke det en kombinasjon av Yaw og Vertical Gain ??
                Ikke sikker.

                Comment


                • Naza GPS..... JIPPI

                  Sliter også litt med Gain, hvis jeg dropper ned i høyde og stopper begynner den å riste og sjelve. Noen tips til justeringer?

                  Comment


                  • Hei Knupps! Ser ut som et supert oppsett. Akkurat noe slikt jeg kunne tenkt meg. Hvis det ikke er for mye bry, kan du tenke deg og dele hvor du har handlet alle delene?

                    Comment


                    • Har fått montert på et tilt system til FPV kameraet på min DJI F550 nå
                      Tålig fornøyd. Må nok finjustere litt på vinkelen\gradene etterhvert..

                      Comment


                      • Naza GPS..... JIPPI

                        Til dere som flyr naza og gopro2, har dere vært borti at bilde på gopro får en slags forstyrrelse, akkurat som bilde får bølger eller at det ruller.
                        Det blir værre med større hastighet på quaden og motorer.

                        Hva skjer??

                        Comment


                        • Originally posted by thomas.kjolstad View Post
                          Til dere som flyr naza og gopro2, har dere vært borti at bilde på gopro får en slags forstyrrelse, akkurat som bilde får bølger eller at det ruller.
                          Det blir værre med større hastighet på quaden og motorer.

                          Hva skjer??
                          Ja, selv med GoPro3BE får jeg dette. Kalles "rolling shutter" effekt
                          og årsaken er viberasjoner i kopteret som påvirker CMOS brikken.
                          Dårlig ballanserte propeller og motorer.

                          Jeg har vært plaget av dette og ballansert til jeg har blitt blå.
                          Montert gummidempere mellom kopter og gimbal.
                          Satt ørepropper og gelputer under GoProen, men neida.......

                          Jeg har nå gitt opp de gamle motorene jeg hadde
                          og kjøpt 6 nye Sunnysky 920kv motorer og ASP 10x4.7" propeller.



                          Her er mitt problem. Ubrukelige bilder, men håper nye motorer og propeller vil gjøre susen.
                          Last edited by knupps; 31-01-13, 14:48.

                          Comment


                          • Naza GPS..... JIPPI

                            Hvorfor kommer dette fenomenet plutselig. Flydd på samme oppsett og på samme måte 3 ganger nå. Fikk først problemet nå. Kan effekten komme av forskjellige Gain justeringer?

                            Comment


                            • Dette rolling shutter problemet eller "jello" som mange kaller det kan også komme pga lyset som er ute. Er det mye sollys opplever jeg mer jello. I sterkt sollys med et filter på får jeg null jello.

                              Comment


                              • Tror Trulsen er inne på noe. Kort lukkertid (mye lys ute) gir mer gello, lang lukkertid (mindre lys) gir mindre gello.

                                Har du sjekket at propellene dine er like hele da? Kan jo være at en eller flere av dem har fått seg en smell og er ute av balanse f eks. Koster ikke stort å sjekke i alle fall..
                                Kristian Westgård
                                Nittedal

                                Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                                Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                                — Neil Armstrong

                                Comment

                                Working...
                                X