Announcement

Collapse
No announcement yet.

Quad til GoPro?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Quad til GoPro?

    Hei,

    noen så kanskje tråden min om en Blade 300x (takk til alle som svarte!). Vel, konklusjonen er at det er feil fartøy til mitt bruk, og igrunnen en (litt slitsom) omvei. Ergo tenkte jeg å høre med dere om innspill til quad i de lavere divisjoenen. Altså enkelt og smått. Og som bruker er jeg også i samme ende av skalaen: jeg kan null om IT, liker ikke å skru, og skjønner ikke forskjellen på watt og ampere... Og siden jeg hverken skjønner det eller synes det er artig å finne ut, så kan det jo tenkes at jeg er screwed ... Ellers så kan det hende at jeg har flaks og at det finnes jo man kan fly rett ut av boksen?

    Har vært på nippet til å kjøpe en Parraot AR som jeg nesten tror ville fungert til mitt bruk, men er redd den kun er en godværsmaskin. Så også en annonse for en Storm Drone FF, som virket som en riktig størrelse. Men jeg har ingen forutsetninger for å å vite om den flyr enkelt/stabilt.

    Hva er mitt tiltenkte bruk? Jeg håper å filme korte innklipps-sekvenser med GoPro3 (som jeg har, og vekten er dermed lav), i situasjoner der en stige eller kamera dolly/kran ikke er praktisk. Ambisjonen er ikke å lage episke flysekvenser eller naturfilm med DSLR. Men det er klart jeg ønsker så gode, stabile opptak som mulig. Operasjonsradius er line of sight (selv om FPV nok hadde vært morsomt). Det er bonusopptak, ikke hovedelementer til film, jeg er på jakt etter, derfor ikke naturlig å bruke en formue. Eller årevis på å lære seg elektronikk, bygging etc.
    På de fleste jobbene mine er det heller ikke tid til å "dille" med for kompliserte saker, skal det være aktuelt må det stort sett være å slå på strømmen og fly.

    Har Spectrum dx6i så om jeg kan bruke den er det jo kjekt.

    Innspill? Kanskje du tilogmed har noe å selge meg (og har altså en Blade 300x - som du kan få tatt i inbytte...)??

  • #2
    Du må nok belage deg på å bruke mye tid på å skru, lodde osv osv osv. Dersom du er bestemt på å ikke lære deg noe, så skrinlegg hele prosjektet. Som sagt i en annen tråd, så kan du ta kontakt for info. Du kan enten besøke meg på atelieret eller hjemme, begge deler rett ved Kiellandsplass. Da kan du se på de ulike kvaddene mine også, samt få en idé om hva du må lære deg for å komme igang.
    Anders Eiebakke
    90078513

    Comment


    • #3
      Åpent og ærlig post det der!


      Du MÅ nok regne med å lodde litt eller skru litt, det kommer du nok aldri utenom.

      Har du sett denne? Den må passe deg perfekt!

      DJI Phantom RTF Quadrocopter - elefun.no - Radiostyrt hobby

      Comment


      • #4
        her har du ferdig med fjernkontroll.. oppsett til gopro også.. tut å kjør DJI Phantom RTF Quadrocopter - elefun.no - Radiostyrt hobby
        syntes det er like gøy å se på som det er å fly
        carl goldberg ultimate
        DJI S900
        piper pawnie el kjærre


        Futaba 14SG
        diverse epp tjafs
        Per-Egil Furuseth

        Comment


        • #5
          Jeg har akkurat tatt maiden på DJI Naza F450, og den fungerte RØRENDE BRA på første flight! Det er vel samme system som sitter i Phantom-saken som linkes til lengre opp her.
          Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

          Anything worth doing is worth overdoing!

          Comment


          • #6
            stemmer det jotto. bare at den er ferdigbygd.. med alt skjult under deksel.. noe lettere å fly enn f450 f550 skal man lete lenge etter.. jeg fikser ikke å fly heli. men quad hexa går greit..
            syntes det er like gøy å se på som det er å fly
            carl goldberg ultimate
            DJI S900
            piper pawnie el kjærre


            Futaba 14SG
            diverse epp tjafs
            Per-Egil Furuseth

            Comment


            • #7
              Den ser ut som noe for meg!

              Jeg er forsåvidt ikke uinteressert i å lære nye ting, men hvis jeg kan slippe å bli en ekspert i alt som tangerer til selve filmingen (jeg har allerede lært meg dykking + fridykking+ rappelering+++ for å kunne fotografere ulike ting...) så er det kjekt. Og nå kan det jo virke som om teknologien går såpass raskt fremover at jeg kanskje ikke trenger å bygge sjæl fra bunnen, eller forstå hvordan alt funker

              Om dere liker ekte helikopter, kan dere forresten se en film jeg har laget her: (anbefaler å la den laste helt før du trykker play)

              Comment


              • #8
                Denne er komplett og ikke altfor dyr, men hvor dugbar den er vet jeg ikke LOTUSRC T380 Quadcopter ARTF (FPV Carrier) | LOTUSRC

                Comment


                • #9
                  Takk for tips om Phantomen, om dette opptaket er representativt så er det midt i blinken:

                  Comment


                  • #10
                    Fant en video til. Det virker litt galskap å fly så høyt over folk og trafikk og på natten, interessant å se :

                    Comment


                    • #11
                      Stilig
                      Lyst på en Phantom selv. Ble tilfeldigvis kjent med en DJI Dealer i USA, så får DJI produkter billigere enn "retail prisen" som DJI egentlig har som minimum. Skal ta også spørre om hvor mye Phantom ligger på.

                      Han får nettbutikk etterhvert, så kanskje vi kan ordne noe group buys herfra etterhvert.. Vi får se hva tiden bringer

                      Comment

                      Working...
                      X