Announcement

Collapse
No announcement yet.

Blade mQX Gain

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Blade mQX Gain

    Hei.
    Har en mQX som jeg lurer litt på.
    Jeg sliter litt med at den blir sinnsykt ustabil og ukontrollerbar etter stikke input. Spesielt etter rask flyging framover eller bakover og sidene.

    Også hvis jeg er høyt oppe, 10m og faller ned og skal stoppe og hovre igjen blir den veldig ustabil og ukontrollerede.

    Den flyr hands off når jeg hovrer og flyr perfekt rolig rundt.

    Bruker en DX7. Alt stilt til 0 eller 100 i radio.

    Eneste jeg har justert Expo til 30, pga at guttungen på 7 prøver seg på den.

    Er det noe Gain jeg kan justere på radio etc som gjør at dette forsvinner?

  • #2
    Nei, det er lite du kan gjøre bortsett fra dual rate på mQX. Der har jeg 80 på rudd (15 exp), 70 på elev (30 exp), og 70 på ail (25 exp) på lave utslag. På høye utslag har jeg 100 dr og litt mer på expo, men de utslagene bruker jeg bare når det blåser endel. Kjenner meg ikke igjen i at den blir ustabil etter rask flyging, men den vingler litt etter dropp fra høyde, det er helt typisk og noe du må leve med.
    Anders Eiebakke
    90078513

    Comment


    • #3
      Er den mye brukt så kan det være en eller flere av motorene som er blitt dårlig.
      Rolf Bakke
      Mine RC filmer på YouTube:
      http://www.youtube.com/user/KapteinKUK

      Comment


      • #4
        Blade mQX Gain

        Originally posted by bjeff View Post
        Nei, det er lite du kan gjøre bortsett fra dual rate på mQX. Der har jeg 80 på rudd (15 exp), 70 på elev (30 exp), og 70 på ail (25 exp) på lave utslag. På høye utslag har jeg 100 dr og litt mer på expo, men de utslagene bruker jeg bare når det blåser endel. Kjenner meg ikke igjen i at den blir ustabil etter rask flyging, men den vingler litt etter dropp fra høyde, det er helt typisk og noe du må leve med.
        Takk for oppsettet. Tester det selv.

        Den er brukt litt, så det kan være noe i det med motorene. Den har ca. 20-30 turer bak seg. Ikke så mye men kan jo være tull med motorer for det.

        Comment


        • #5
          Blade mQX Gain

          Originally posted by bjeff View Post
          Nei, det er lite du kan gjøre bortsett fra dual rate på mQX. Der har jeg 80 på rudd (15 exp), 70 på elev (30 exp), og 70 på ail (25 exp) på lave utslag. På høye utslag har jeg 100 dr og litt mer på expo, men de utslagene bruker jeg bare når det blåser endel. Kjenner meg ikke igjen i at den blir ustabil etter rask flyging, men den vingler litt etter dropp fra høyde, det er helt typisk og noe du må leve med.
          Hei hvordan setter du opp en bryter på utslagene? Har dx7

          Comment


          • #6
            Først leser du manualen , deretter holder du både "Scroll Down-knappen" og "Select-knappen" nede samtidig som du slår på radioen. Scroll fram til [D/R SWITCH SEL] og deretter velger du den bryteren du ønsker. Voila. Ellers ligger jo D/R og Expo inne med brytere ferdigprogrammert, men du glemte vel å legge på en apostrof på "én"?
            Anders Eiebakke
            90078513

            Comment


            • #7
              Blade mQX Gain

              Originally posted by bjeff View Post
              Først leser du manualen , deretter holder du både "Scroll Down-knappen" og "Select-knappen" nede samtidig som du slår på radioen. Scroll fram til [D/R SWITCH SEL] og deretter velger du den bryteren du ønsker. Voila. Ellers ligger jo D/R og Expo inne med brytere ferdigprogrammert, men du glemte vel å legge på en apostrof på "én"?
              Thanks... Da skal jeg prøve å lese manualen.

              Hva er galt når MQXen drar ekstra mye på en motor?
              Stikka ca. Midt (hovrer) så drar jeg Throttle stikka fort til Max for å stige raskt. Da drar quaden veldig skrått bakover

              Comment


              • #8
                Det høres ut som om en esc eller motor er gåen, dvs at det er en motor som gir mindre enn de andre. Prøv å bytte motor. Alternativt; dersom kvadden krasjer ved at en motor kobler seg ut, så sjekk at pluggene fra motorkablene sitter ordentlig i kontaktene på kortet, og at loddepunktene under kortet til kontaktene er OK. Jeg har opplevd to stk mQX med elendige loddinger akkurat der. Bruk gjerne litt smeltelim for å sikre at pluggene blir i kontaktene.
                Anders Eiebakke
                90078513

                Comment


                • #9
                  Blade mQX Gain

                  Originally posted by bjeff View Post
                  Det høres ut som om en esc eller motor er gåen, dvs at det er en motor som gir mindre enn de andre. Prøv å bytte motor. Alternativt; dersom kvadden krasjer ved at en motor kobler seg ut, så sjekk at pluggene fra motorkablene sitter ordentlig i kontaktene på kortet, og at loddepunktene under kortet til kontaktene er OK. Jeg har opplevd to stk mQX med elendige loddinger akkurat der. Bruk gjerne litt smeltelim for å sikre at pluggene blir i kontaktene.
                  Hvordan vet jeg hvilken motor/esc det gjelder?? Vanskelig å se i lufta når den flyr hit og dit.
                  Dette gjør sikkert også da at den kan bli litt ustabil etter raske bevegelser.

                  Comment

                  Working...
                  X