Unconfigured Ad

Collapse

Klarer ikke og kontrolere Quaden.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • thomas.kjolstad
    • Mar 2011
    • 1247

Her ser du retningen.
    Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1358533011.243648.jpg
Views:	1
Size:	84.8 KB
ID:	596766

Like viktig er propellene. Tok en kompis i å sette på feil prop etter en hard landing i sommer. Heldigvis så jeg det før han løftet greia i lufta. Det er så fort gjort.

Comment

• bjornal
      • Apr 2012
      • 764

Originally posted by ReinElg
      Litt usikker på hva du mener. Har du en fremgangsmåte?
      Hvis du mener: sett Yaw Gyro Gain Adjust til null, trottle full (helt opp), på med strømmen, det piper noen ganger, dra ned trottle, piper igjen, av med strøm, sett Yaw Gyro Gain Adjust til 50 %. Det har jeg gjort opptil flere ganger.
      Var det jeg mente, ja... Dersom du har programmeringskort til ESC'ene, sjekk om det på en finurlig måte har kommet på breaking eller anen timing på en eller fler - det kan virke som det er noe bøll med dem... Prøv evt. å flytte esc'er rundt for å se om problemet flytter seg...
      Propellen skal være på toppen!
      Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

Comment

• thomas.kjolstad
        • Mar 2011
        • 1247

Kan jo også være at en motor eller ESC har blitt sånn halvveis defekt. Slik at den ikke yter like mye som de andre.

Comment

• ReinElg
          • Jan 2013
          • 13

Originally posted by ReinElg
          Har sjekket det, mener at det er riktig - men jeg skal se over det med argusøyner igjen. Det er jo lett og se seg blind på ting, man er sikker på at det er rett, så er det feil alikavell
          Motorene er festet med strips, har nå byttet strips på alle motorer og strammet de godt til. Brukte jo strips da den fungerte greit, så stripsa i seg selv kan ikke være årsaken.
          Tester videre i morgen. Takk for innspillet.
          Har funnet feilen. Det var litt slakk i stripsa som holder motorene fast til ramma. Har satt på kraftigere strips og fjernet dobbelsidig tape som jeg hadde brukt mellom motor og ramme for og dempe viberasjon. Så var der litt slakk (slark) mellom motor og motorfeste på ene motoren, en liten unbrakoskrue som holder feste fast i akselen hadde løsnet, var bare og teite den til.
          Nå flyr den stødig og fint selv i 12 kuldegrader
          Takk for alle innspill.
          -roar-

Comment

• thomas.kjolstad
            • Mar 2011
            • 1247

Strips til motorene? Er det noe særlig i utgangspunktet? Tror jeg ville skrudd dem fast med motorfestene.

Men knall bra du fant ut av det.

Comment

• ReinElg
              • Jan 2013
              • 13

Originally posted by thomas.kjolstad
              Strips til motorene? Er det noe særlig i utgangspunktet? Tror jeg ville skrudd dem fast med motorfestene.

Men knall bra du fant ut av det.
              Strips til motor er et nybegynner triks. Som nybegynner så er det ikke bare perfekte landinger, og kommer man litt forkjært ned fra skyene - så ryker stripsen og ikke noe på motoren.... Har et nybegynner triks til, har forlenget ramma (armene) så den går ca. 12 cm utfor motoren, lander man litt skjevt og flipper rundt, så ødelegges ikke proppellen.
              Når jeg føler at jeg beherker det bedre så skrur jeg fast motorene
              Last edited by ReinElg; 19-01-13, 18:49.

Comment

• thomas.kjolstad
                • Mar 2011
                • 1247

Det var kan jo være lurt, men da bør man nok stripe godt slik at det ikke blir slakk/slark/vibrasjoner etc etc som kan gjøre at quaden blir ustabil.
                Men du har sikkert tatt høyde for det.

Comment

Working...