Announcement

Collapse
No announcement yet.

Få bedre bilder, bruk filter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Få bedre bilder, bruk filter

    Vi som lever av å ta bilder har jo en ganske rik samling av filter og noen som er mye i bruk er ND og polarizer.
    Nå ser vi jo av andre tråder her på forumet(og i andre forum) at GoPro er plaget av jello (bildet skjelver) og
    det værste er jo at Hero3 ser ut til å være dårligst........
    Noen kloke hoder har funnet ut at ved siden av å balansere propeller og motorer, skifte fra 3S til 4S, osv osv
    så har en løsning vært å sette inn ND filter.
    Her er et firma i USA som lager filter til GoPro, verdt å sjekke ut:
    GoPro Accessories - GoPro Lenses, Filters, GoPro Microphone, Dive & Scuba

    Last edited by telecaster; 02-02-13, 11:37.




  • #2
    Få bedre bilder, bruk filter

    Har faktisk prøvd dette filteret. Personleg ville eg ha hatt det ein god del mørkare, særleg på solrike dagar. Den reklamevideoen er forresten ikkje spesielt god, synest eg. Vanskeleg å sjå effekten og vitsen med filteret når du ser videoen.
    Eg nemnte forøvrig dette med ND/polarizer-filter i ein annan tråd, men det virkar som om alle svergar til at vibrasjonar er den største rota til alt vondt. Eit dslr kan også ha kraftig jello, utan at det er vibrasjonar involvert. Svaret er såleis å finne i fps vs. reell eksponeringstid i kameraet. Jello er ofte verst i sterkt sollys. Prøv nøyaktig samme oppsett når det er betydeleg mindre lys, og sjå kva som skjer; mindre jello!
    Runar Sandnes
    Medlem i Gloppen modellflyklubb

    ------
    Constantly fighting gravity

    Blade MCPX - T-Rex 250 FBL - T-Rex 500CF FBL - T-Rex 700E FBL - Yak54-50EP - DJI F550 Hexa - Pilot RC´ish Yak-54 m/DLE 30 - BeastX - Spektrum DX7

    Comment

    Working...
    X