Announcement

Collapse
No announcement yet.

Quad problemer... noen som kan hjelpe?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Quad problemer... noen som kan hjelpe?

    Har en dji 450 quad, med kk 2.0 controller med oppgradert firmware.
    3S lipo 2200mah, og de store propellene flyr den fint, men da jeg hang på mobilen min, en htc desire hd begynte den bare og spinne rundt sin egen akse.
    Fikk et tips om å prøve de små propellene på 4S lipo. Da hadde jeg kun 5000mah som jo veier mer enn 2200 3S batteriene. Da får jeg akkurat samme problem, selvom tlf. ikke henger på mer.

    Konklusjonene her er vel at så fort jeg henger på litt mer vekt enn sånn jeg satt den opp, så spinner den rundt sin egen akse.

    Noen som har noen tips til løsning?

    På forhånd takk

  • #2
    Den skal ikke ha noe problem med å løfte litt mer enn sin egen vekt. En mobil veier ikke mer enn 150 gram maks.

    Er det versjon 1.5 du har? Sikker på du ikke har tuklet med noe innstillinger? Er ganske sikker på det IKKE har noe med ekstra vekt å gjøre...

    Comment


    • #3
      Quad problemer... noen som kan hjelpe?

      Forsvinner problemet hvis du setter alt som det var først??

      Comment


      • #4
        Det som er det rare er at så fort jeg satt på 3S batteriet og store propellene var alt bra. Samme når jeg tok av tlf. så var alt bra.
        Er det jeg føler er så rart.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Trulsen View Post
          Den skal ikke ha noe problem med å løfte litt mer enn sin egen vekt. En mobil veier ikke mer enn 150 gram maks.

          Er det versjon 1.5 du har? Sikker på du ikke har tuklet med noe innstillinger? Er ganske sikker på det IKKE har noe med ekstra vekt å gjøre...
          Ja er versjon 1.5 og rører ingen instillinger. Kun byttet batteri og propeller.

          Comment


          • #6
            Quad problemer... noen som kan hjelpe?

            Satt propellene riktig på?

            Comment


            • #7
              Bare for å avklare noen punkter.

              Skjer dette:
              1) modellen flyr etter boka når du ikke henger noe "overvekt" på den?
              2) med en gang du får noe mer vekt så svinger den til en side?
              3) dette skjer samme hvilken typer "overvekt" du henger på (det jeg vil frem til er om det er telefonen som påvirker)?
              4) med å spinne rund sin egen akse å mener du at den roterer rundt Z-aksen (den vertikale aksen)?
              5) den roter samme vei hver gang?
              6) modellen er balansert (CG er riktig) også etter at du har hengt på mer vekt?


              Trenger å avklare disse punktene før man feilsøker noe mer.


              Mer vekt kan få modellen til å gjøre ting som ikke er normalt, en årsak kan vær en motor/ESC som ikke har samme styrke som de andre (av en eller annen grunn) belastes denne motoren hardere vil RPM gå ned å quaden vil gjøre noen bevegelser den ikke skal.
              Last edited by Quadrocopter; 08-02-13, 18:51.

              Comment


              • #8
                Originally posted by thomas.kjolstad View Post
                Satt propellene riktig på?
                Ja, og den fløy normalt så fort jeg tok av tlf.

                Comment


                • #9
                  Hvor mye er potmeteret til rudder skrudd på?

                  Comment


                  • #10
                    Den har et lcd display og mener p gain er på 39 og i gain på 27 om jeg ikke husker feil. Kan ev. få sjekket dette senere.

                    Comment


                    • #11
                      1) modellen flyr etter boka når du ikke henger noe "overvekt" på den?
                      JA

                      2) med en gang du får noe mer vekt så svinger den til en side?
                      Ikke før jeg når en høyde på ca 2,5-3meter

                      3) dette skjer samme hvilken typer "overvekt" du henger på (det jeg vil frem til er om det er telefonen som påvirker)?
                      Har kun testet tlf med 3S lipo, men samme skjedde uten tlf, med det tyngre 4S lipo bat.

                      4) med å spinne rund sin egen akse å mener du at den roterer rundt Z-aksen (den vertikale aksen)?
                      Ja

                      5) den roter samme vei hver gang?
                      Ja

                      6) modellen er balansert (CG er riktig) også etter at du har hengt på mer vekt?
                      Iallefall med 4S batteriet. kan ikke garantere med tlf.

                      Har du noen ide på hvor dette problemet ligger?
                      Last edited by Quadrocopter; 08-02-13, 21:21.

                      Comment


                      • #12
                        Nei jeg har ingen god ide om hva som kan være galt.
                        Det som er merkelig er at feilen skjer noen meter over bakken og ikke med en gang.

                        Comment


                        • #13
                          Jeg har et par kontrollere liggende.. stikk innom i mårra og lån en for testing.
                          Finner fort ut om det er noe feil da.

                          edit: du kan komme nå om du vil.. sitter å skrur heli anyway
                          Last edited by xilian; 08-02-13, 23:03.
                          Tom I. Arntsen

                          Comment

                          Working...
                          X